De kandidatengroep dit jaar vind ik echt geweldig! Ik weet dat dit erg persoonlijk is maar de volgende mensen vind ik zeer sympathiek en wil ik meer van zien of had ik graag meer van willen zien: Annemieke, Tim, Klaas, Ellie, Remy, Airen. Eigenlijk alle afvallers dus
. (let's pray for Annemieke, Tim en Klaas
). Er is echt maar één kandidaat die ik echt niet zo leuk vind dit jaar en dat is Marjolein.
Als tweede vind ik de locatie en de opdrachten zo mooi. Even snel door de opdrachten heen: de metro was een heerlijke hectiek-opdracht aan het begin van de serie, de topito trekken was weer zo'n opdracht waarvan je denkt "yes, nu gaat er niemand afvallen, hebben we die aflevering ook weer gehad!" (zo'n hekel aan altijd, niemand weg kunnen strepen in een aflevering voor aflevering 9), de zoutkarren was weer een heerlijke chaosopdracht, de groepsfoto was een leuke puzzel, het klooster was voor mij puur voor de sfeer en de oud-mollen weer eens zien in hun oude rol (al was die hint wel jammer), de gelddelen matchen was voor mij niet al te spectaculair maar toch een prima opdracht door het gepuzzel, de laseropdracht is een klassieker
, de macht over de test is een zeer jammerlijke opdracht omdat zomaar al het geld uit de pot kan worden geroofd, het kanoën was erg spannend om te kijken en ik zou het graag zelf een keer zo doen, het vrijstelling- en jokerfestijn is verschrikkelijk (gelukkig ligt de vrijstelling achter een cijferslot!), het bergbeklimmen was een zeer goede opdracht
.
De geheime aanwijzing ligt er dit jaar zo voor de hand op, jammer. De mol heb ik nog niet genoeg van gezien, kan ik na aflevering 10 pas wat van zeggen!
Ander puntje is de spoilers in de leader: ik snap dat andere mensen hier fan van zijn, maar volgende keer liever geen spoilers in de vorm van dat je kon zien dat mensen bepaalde afleveringen haalden (bijv. Tim, Airen, Remy, Marjolein en Cécile aflevering 2, Ellie en Annemieke aflevering 3, Klaas en Taeke aflevering 4). Die dingen hoeven van me niet meer, of alleen van opdrachten uit afl. 1 (zoals in seizoen 12).