Ik wil de Mol op die manier op het spoor komen, maar niet vinden, nee. Op seizoen 7, 13 en 16 na* zijn hints nooit zo sluitend geweest en daarom slechts een fijn stukje vermaak dat óók bij het molspeuren hoort (of je je er mee bezig houdt moet je zelf weten natuurlijk). En zolang je er van uit mag gaan dat de productie er geen sluitende hints in stopt (wat m.i. echt niet moet kunnen), is het speuren naar hint voor mij in ieder geval een leuke bezigheid. Als ze je een duwtje in de goede richting geven (d.w.z. je gaat beter op ze letten dankzij een hint, maar je uiteindelijke oordeel hangt af van iemands gedrag) vind ik het in ieder geval alleen maar een extra dimensie aan het spel. 't Is gewoon jammer dat de productie onderschat heeft (of lak heeft aan) hoe zeer zo'n kloosterhint het speurplezier verprutst.
Over jokers met mingeld: hier geef ik mijn bovenposters gelijk in. Het punt voor Annemieke hier is dat ze er vergif op kon innemen dat als zíj niet degene was die de jokers pakte, iemand anders het wel zou doen. Dan zou voor haar de eindstand zijn: ik geen drie jokers, maar wél 500 euro uit de pot. Kortom iedereen draagt de last van geld uit de pot (als het ze al iets kan schelen), maar de jokers verdien je individueel. Zo kom je altijd in het evenwicht dat je het beste af bent door ze wel te pakken.
Ook al is het overduidelijk dat Klaas de mol is, ik wil en kan er gewoon niet in geloven dat WIDM zoiets zou doen. Nogmaals, hints in het programma vind ik helemaal SUPER! maar dan wel die je op het spoor zetten, en niet onomstotelijk de mol GEVEN. Dat is ook niet eerder gebeurd toch, ZO duidelijk? Meest duidelijk was Case is the Mole, maar zelfs die kon je nog weerleggen naar C (Cornelisse, Carolien etc).
Daarom blijft mijn vraag ook: waarom zouden ze dit zo doen? En is het wel echt waar? Ik heb WIDM en de productie hoog zitten en daarom strookt dit ook niet met elkaar.
Ik vind het wel echt een top seizoen verder.
+/+ Leuke groep, goede chemie en ik lig echt in een deuk
+/+ Mooie beelden van een prachtig land, ik ben er geweest en je proeft echt de sfeer met deze beelden
+/+ Opdrachten vind ik erg leuk en divers
+/+ 3 opdrachten per aflevering
-/- Onomstotelijke hint
-/- Teveel kandidaten die mollen: meer geld dat te winnen valt kan dit tegengaan, evenals beloond worden voor echt je best doen
Ga zo door WIDM! Ik denk dat dit mijn meest favoriete seizoen was geweest zonder ONOMSTOTELIJKE hint (en nogmaals het gaat niet om makkelijk vinden etc, maar dat het ALLEEN naar Klaas wijst)
Mocht die hint iets anders zijn, dan staat WIDM16 bij mij op 1!!!!