Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach  (gelezen 33041 keer)

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #20 Gepost op: 31-01-2016, 00:04:28 »
Tim saves the day (en schrijft zich hier eigenhandig af als mol)! Kwamen nou alledrie de goede antwoorden van Tim af of slechts twee? Tim geeft goede antwoorden, legt uit waar enveloppen hangen (dicht tegen het pad) en vangt de post die Klaas tactisch heeft verlaten op. Waarom verlaat Klaas in hemelsnaam zijn positie? Erg verdacht! Dit had trouwens echt een hele gemakkelijke opdracht kunnen zijn, dus de mol is goed bezig geweest.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #21 Gepost op: 31-01-2016, 08:05:20 »
Rop: "Weet jij nog waar 8 en 9 hangen?"
Klaas: "Negen ben je voorbij gekomen, ik ga nu naar 8"

::rofl::
Bentotaatje.  ;D

(ok, makkelijker te missen, maar wel leuk in beeld gebracht)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #22 Gepost op: 31-01-2016, 09:24:17 »
De kandidaten wisten dus dat de kaarten op volgorde hingen.
En wie komt daar zogenaamd pas na het spel achter? Klaas. Terwijl dit de kern van hun taktiek is.

Citaat
Tim rekt nog tijd door te treuzelen met het doorgeven van de juiste antwoorden (porto) en nogmaals te vragen waar enveloppe 9 hangt.
Maar zorgt nog voor het goede antwoord binnen de tijd.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 09:27:26 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #23 Gepost op: 31-01-2016, 09:25:10 »
Hier ook weer....Klaas niet verdacht, ja hij verlaat zijn positie maar geeft de opdracht dat iemand daar moeten blijven staan....
Wordt verdacht gemaakt, maar is het eigenlijk niet...

Vraag hier: wie creëert de uiteindelijke chaos en wie heeft eventueel mogelijkheid gehad om enveloppen weg te halen?

Rop en Tim zou ik echt verdenken na deze aflevering. Leveren allebei vrij weinig op en zijn vaak oorzaak van chaos en verkeerde tactieken....
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #24 Gepost op: 31-01-2016, 11:30:30 »
Tim rekt nog tijd door te treuzelen met het doorgeven van de juiste antwoorden (porto) en nogmaals te vragen waar enveloppe 9 hangt.

Maar Tim hoeft helemaal niet naar enveloppe 9 te gaan in de eerste plaats. Hij staat onbewaakt bij 8 en geeft netjes het antwoord door. Hij fietst dan (hij heeft 1 minuut tijd) naar enveloppe 9 op zijn eentje en geeft ook daar het antwoord door. Er wordt dan een knopje van de portofoon niet ingedrukt de eerste keer waardoor de boodschap niet bij Taeke komt, maar de keer er na gaat het wel goed.

Als Tim de Mol is, komt er nog minder dan 600 euro in de pot, want de mogelijkheden waren er voor hem, maar hij gebruikte ze niet.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #25 Gepost op: 31-01-2016, 11:59:56 »
Tim kreeg opdracht van Klaas om naar enveloppe 8 en 9 te gaan.  Daar kon hij niet onderuit. Tim is de hoofdverdachte van Klaas.  Klaas is degene die hier het initiatief neemt om de drie enveloppen te incasseren.  Als hij bij 9 is gaat hijzelf terug naar 7 en stuurt Tim naar 8 en 9.

En Tim moet van 8 naar 9 gaan op zijn snelst? Je kan best 'jammer genoeg' te laat aankomen bij envelop 9, want ja, dat mulle zand he... En ook al een beetje vermoeid van dat lange fietsen. Als Tim de Mol is, heeft hij het niet handig gespeeld, want die 9e envelop die moest helemaal niet.

Rop (weer hij), Annemieke en Cécile zijn hier voor mij verdachter, want waar zijn zij mee bezig geweest de hele tijd? Rop staat gewoon bij envelop 5 als Taeke het antwoord wil op de vraag die 5 bomen verder hangt.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #26 Gepost op: 31-01-2016, 12:05:02 »
Ik snap echt niet waarom ze de eerste zes enveloppen niet zien hangen, en dan nog dat ze na de eerste twee gemiste vragen niet terugfietsen om te kijken of ze iets over het hoofd hebben gezien. Er moeten zes(!) gemiste vragen overheen gaan voordat er iets gebeurt.

Natuurlijk kan de mol enveloppen in de bosjes hebben gegooid, en snapte niemand dat alles op volgorde hing (wat raar is als je envelop 6-9 wèl op volgorde ziet hangen). Maar dan nóg. ???

Als Taeke de mol is, heeft hij (afhankelijk van zijn tijd * afstand) de nodige enveloppen weg kunnen gooien.

Voor de rest is dat te risicovol met andere kandidaten net ervoor/erachter.
Minder dan 6 minuten doen over fietsen op mul zand, én dan nog zes enveloppen weggooien? Lijkt me sterk. Taeke ging gewoon weer als een roadrunner ervandoor.

Het lijkt me eerder dat het een kandidaat uit de achterhoede was, als er al enveloppen zijn weggegooid.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 12:27:39 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #27 Gepost op: 31-01-2016, 12:49:47 »
Twee vragen naar aanleiding van deze opdracht:
- Mochten er geen antwoorden gegokt worden?
- Moesten zij de enveloppen laten hangen?

Edit: spelfoutje
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 13:00:53 door Monkeymol »

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #28 Gepost op: 31-01-2016, 13:24:56 »
Het lijkt me eerder dat het een kandidaat uit de achterhoede was, als er al enveloppen zijn weggegooid.

Ik denk niet dat het iemand uit de achterhoede was aangezien de meeste er dan al voorbij waren en de vragen dan meestal al geweest zijn.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #29 Gepost op: 31-01-2016, 13:31:58 »
- Mochten er geen antwoorden gegokt worden?
Lijkt me wel, anders is het gewoon een kwestie van enveloppen verzamelen
Citaat
- Moesten zij de enveloppen laten hangen?
Dat vroeg ik mij dus ook af. Anders spreek je toch gewoon twee nummers per persoon af (of drie als je het niet aan Cecile wilt overlaten  ;D) en kat in het bakkie. Taeke had dan op dat tempo waarschijnlijk ook gewoon 12 enveloppen kunnen verzamelen en bij Art in kunnen leveren.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #30 Gepost op: 31-01-2016, 13:55:06 »
Rop: "Weet jij nog waar 8 en 9 hangen?"
Klaas: "Negen ben je voorbij gekomen, ik ga nu naar 8"

::rofl::

Moest aan Rik en Chris in Bentota denken ;D

Alleen zit hier wél de mol tussen ;)

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #31 Gepost op: 31-01-2016, 13:56:33 »
Ik vraag me af of de opdracht meer succes kon hebben bij een andere tactiek. Taeke is degene die voorstelt om ieder apart naar een genummerde envelop te laten fietsen, en daarmee speelt hij de groep uit elkaar. Niemand is dan nog te controleren. Chaos verzekerd.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #32 Gepost op: 31-01-2016, 14:32:18 »
6 (van de 7) kanidaten hadden gewoon twee enveloppen moeten doen.
Celine bijvoorbeeld 1 & 3 en dan Annemiek 2 & 4. Dan had je elkaar steeds kunnen paseren..
Daarom was 1 en 2 niet mogelijk, omdat altijd iemand bij de volgende vraag moet staan en gaan staan.

Voorbeeld:

1  & 3 Celine
2 & 4 Annemiek
5 & 7 Marjolein
6 & 8 Klaas
9 & 11 Rob
10 & 12 Tim

De genen na je kan dus eventueel helpen zoals Klaas eigenlijk deed.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 14:41:12 door Pierce_Brosnan »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #33 Gepost op: 31-01-2016, 16:23:53 »
Envelop 11 lag helemaal bij het water. Lijkt me verder te liggen dan direct aan het pad dat gefietst werd.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #34 Gepost op: 31-01-2016, 16:29:59 »
Envelop 11 lag helemaal bij het water. Lijkt me verder te liggen dan direct aan het pad dat gefietst werd.

Volgens mij is dat inderdaad wat mis ging: Kandidaten dachten dat de enveloppen allemaal hapklaar langs de kant gingen liggen en dat ze 2400 euro konden graaien.

De meeste enveloppen zullen inderdaad wel op plekken hangen waar je even naar moet zoeken waardoor de tijd maar gaat tikken.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #35 Gepost op: 31-01-2016, 16:58:19 »
Misschien blond
Maar stond Taeke op positie 10 of was dat echt het eindpunt?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #36 Gepost op: 31-01-2016, 17:07:49 »
Misschien blond
Maar stond Taeke op positie 10 of was dat echt het eindpunt?

Art heeft niet gezegd dat alle 12 enveloppen tussen het startpunt en Art en Taeke in moeten liggen. Ik verwacht zelf wel dat dit het geval was.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #37 Gepost op: 31-01-2016, 17:22:45 »
Wat voer voor puzzelaars: Alle enveloppen kwamen in beeld, behalve 3,10 en 12.

Ik kreeg in PM een vraag waar opdracht 6 in beeld was. Ik heb het net gecontroleerd met de HD-versie en het kan voor anderen misschien ook interessant zijn: Wanneer Art de opdracht uitlegt, komen de enveloppen 1,6,8 en 11 achtereen volgens in beeld.

7 en 9 hebben we allemaal gezien en 2,4 en 5 komen ergens tijdens de opdracht in beeld wanneer er een zwarte schim voorbij komt telkens. (Er wordt gesuggereerd dat het de kandidaten zijn, maar daar wil ik even voorzichtig mee zijn)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #38 Gepost op: 31-01-2016, 17:34:18 »
Envelop 11 lag helemaal bij het water. Lijkt me verder te liggen dan direct aan het pad dat gefietst werd.
Aan het begin ligt het pad verder van het water dan bij het eindpunt (waar Taeke staat), dus het zou goed kunnen dat het bij 11 vlak bij het strand ligt.

Bij het beginpunt zijn het overigens twee parallelpaden. Ik neem aan dat het duidelijk was voor de kandidaten aan welk van de twee paden de enveloppen hingen. Ze starten volgens mij duidelijk op het meest landinwaarts gelegen pad, dus ik neem niet aan dat ze over het andere pad moesten gaan (op 7:48 lijken ze in ieder geval te suggereren dat Taeke langs envelop 5 fietst). Dat is waarschijnlijk ook lastiger begaanbaar omdat het dichter bij zee ligt. Ik sluit het echter niet uit dat envelopen verdeeld liggen over bepaalde stukken parallelpad. Het is niet heel duidelijke op Google Maps, maar het landinwaarts gelegen pad lijkt zich af en toe ook nog te splitsen (waaronder bij de start, goed te zien op 7:59), dus het kan voordelig zijn voor de mol om voorop te rijden en kandidaten over het verkeerde stuk pad te laten fietsen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #39 Gepost op: 31-01-2016, 21:02:45 »
Hier was echt geen mol voor nodig, dood simpele opdracht, maar 7 mollen in het spel :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human