Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach  (gelezen 33044 keer)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #60 Gepost op: 2-02-2016, 13:25:13 »
Ik denk dat de meeste enveloppen wel direct naast en langs hetzelfde pad te vinden waren en dat de kandidaten gewoon slecht op hebben gelet. Misschien mede doordat ze vanwege Taeke dachten dat de eerste envelop pas na een tijdje zou komen.

Ik heb wat rondgeneusd in Google Earth (zie locatie topic) en als ik juist zit is de totale afstand 1,5km. Tussen 7 en acht zit zo'n 200m en tussen 8 en 9 150m. Het kan maar zo dat 1 en 12 respectievelijk vlak bij de start en finish hangen.



Waar vind ik de locatie van het topic?

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #61 Gepost op: 2-02-2016, 14:20:43 »
Terwijl hij weet dat Taeke net met de vragen is begonnen, Klaas een van de achtersten is en hij 7, 8, 9 ziet, komt hij nog niet op het idee dat ze allemaal iets gemist hebben en dus als de sodemieter terug moeten. Nee, het is geen bewijs, maar het is of onhandig of een molactie. Waarom niet de portofoon gepakt: "Jongens, ik heb 7, 8, 9 gezien. Terug!"

Niet alleen Klaas, maar in ieder geval ook Annemieke en Rop zien envelop 7 en vrijwel direct daarna envelop 8, dus die kunnen dan ook weten dat ze terug moeten, en dit is nog voor het moment met Klaas en Cécile.
Uiteindelijk wordt besloten terug te fietsen, dat zien we Tim, Annemieke Rop en Klaas namelijk doen, maar hoe deze beslissing tot stand is gekomen is zeer onduidelijk, verder worden de enveloppen 10, 11 en 12, waarnaar gezocht wordt door Marjolein en Cécile, niet meer gevonden en dus is deze opdrachten door alle kandidaten (mogelijk met uitzondering van Taeke) verprutst, dus Klaas is echt niet meer verdacht dan de anderen. Dat is ook wat ik jammer vindt als Klaas de mol is, hij molt niet meer dan een gemiddelde, soms onhandige, kandidaat, dus dan kun je de mol echt alleen nog maar vinden door hints.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #62 Gepost op: 2-02-2016, 14:43:52 »
En Klaas had een camera aan de achterkant van zijn fiets.
Hm. Rop had een camera en keek naar voren. Maar het spel verandert niet voor je ogen maar altijd achter je rug. En wie fietste er achter Rop en had ook blijkbaar nog eens een camera achterop zijn fiets? Grr. Ik wil die Kl... naam niet meer horen!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #63 Gepost op: 2-02-2016, 16:49:12 »
Bij het terugkijken viel me iets vreemds op. Op het moment dat de groep vertrekt (5:01 op de spelteller) zie je het frame van een van de fietsen in close-up middenin beeld. Een seconde later (5:01 op de spelteller, 8:46 op het filmpje) zie je een shot van de groep die vertrekt, maar dan is er geen camera achter de groep. Hoe kan deze opname dan zijn gemaakt? Het lijkt of degene van die fiets dit shot zelf heeft genomen. Het lijkt mij de fiets van Rop: links zie je de schoenen van Annemiek en rechts nog het fietswiel van Klaas. Daarvoor, op 7:58 op het filmpje, zie je ook al even zo'n shot, geen cameraploeg te zien en direct daarna wel het frame van Rop.

misschien na de opdracht opnieuw opgenomen?
Ik kan me herinneren dat Sofie ooit vertelde dat dat in de boot racen ook opnieuw was opgenomen om wat extra shots te maken...

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #64 Gepost op: 2-02-2016, 17:03:08 »
misschien na de opdracht opnieuw opgenomen?
Ik kan me herinneren dat Sofie ooit vertelde dat dat in de boot racen ook opnieuw was opgenomen om wat extra shots te maken...
Lijkt me niet waarschijnlijk, want rechts in beeld zie je de brommer die dan ook op het andere shot net voorbijkomt.

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #65 Gepost op: 2-02-2016, 17:23:44 »
Er zijn meerderen die een camera aan de fiets hebben.
Taeke heeft er eentje aan zijn achterwiel; je ziet de houder ervan uitsteken (herhaaldelijk tussen minuut 7.45 en 8.26).
Marjolein heeft een camera op het voorwiel en op minuut 9.50 zie je via die camera dat haar portofoon valt.
Rop heeft een camera aan de zadelstang. Daarvan zijn meerdere beelden getoond. Op minuut 17.11 zie je door deze camera de broek van Rop, die dan naast zijn fiets loopt.

Ik zie hier voorlopig nog niets bijzonders in; alleen de kans dat er toevallig leuke beelden worden opgenomen - zoals die vallende porto.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #66 Gepost op: 2-02-2016, 17:26:08 »
Er zijn meerderen die een camera aan de fiets hebben.


Ik zie hier voorlopig nog niets bijzonders in; alleen de kans dat er toevallig leuke beelden worden opgenomen - zoals die vallende porto.
Ja, vrees dat je gelijk hebt.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #67 Gepost op: 2-02-2016, 17:47:52 »
Hier gebeurt overigens wel wat wel vaker gebeurt... Klaas die in zijn biecht iets anders zegt dan tijdens de opdracht. Tegen Cécile zegt hij dat ze de enveloppen wel gepasseerd zijn, als zij zegt dat ze ze niet heeft gezien. In zijn biecht zegt hij: "Maar die hadden we allemaal niet gezien." Vervolgens vindt hij het onbegrijpelijk dat na 9 geen vraag meer is gevonden. Wat ik niet snap is wat hij zelf na het beantwoorden van 7 heeft gedaan. Tim doet 8 en op de valreep 9. Klaas had hem toch ergens moeten passeren dan?

Maar er is wel meer vreemd. Cécile en Marjolein bijvoorbeeld, die in afwachting van vraag 12 gewoon een beetje vlakbij Taeke blijven lummelen. Sowieso bijzonder dat Cécile (o, ik durf niet!) opeens de voorste is.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #68 Gepost op: 2-02-2016, 18:17:54 »
Wat ik niet snap is wat hij zelf na het beantwoorden van 7 heeft gedaan. Tim doet 8 en op de valreep 9. Klaas had hem toch ergens moeten passeren dan?

Volgens mij is het zo dat Klaas net als Rop en Annemieke heeft besloten terug te fietsen, dat lijkt mij namelijk de enige reden dat hij niet meer voorbijkomt. Waarom hij dat heeft gedaan blijft voor mij een raadsel. Dat laatste geldt overigens ook voor Annemieke en Rop.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #69 Gepost op: 2-02-2016, 23:08:30 »
Samenvatting bericht moedermolj: iedereen is verdacht bezig, oftewel de kandidaten bakken er weer niets van, het was dus weer een typische wie is de mol opdracht.

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #70 Gepost op: 2-02-2016, 23:20:24 »
In het hele traject dat Moedermol beschrijft, mis ik dat Rop nog eens komt aankakken op het antwoord op vraag 5, nadat het antwoord op vraag 9 al was gegeven. Veel te laat, kilo's mosterd na de maaltijd, en hij heeft kennelijk ook geen moeite gedaan om de stand van zaken bij te houden. Bedenkelijk!

Verder: complimenten voor je overzicht & inderdaad lijkt onze zoektocht niet altijd te zijn naar de vraag: wie is de mol, maar naar de puzzel van de montage.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2016, 23:34:41 door snugger »

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #71 Gepost op: 2-02-2016, 23:37:29 »
Okee moedermol, maar ik miste de naam van de dader: Rop.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2016, 23:39:37 door snugger »

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #72 Gepost op: 3-02-2016, 09:28:32 »
Klopt, maar dat is montage, ik haal hier wel een hoofdverdachte uit hoor ::)

Ik bedoelde dat ik terugfietsen om te zoeken naar enveloppen die je niet meer nodig hebt zeer opvallend is, maar degenen die dit niet doen (Cécile, Marjolein en Taeke) zijn ook niet echt op een onmolse actie te betrappen en daarom is deze opdracht alleen maar nuttig als bevestiging van je tunnel, ongeacht welke tunnel dat is. Klaasverkenkers vinden Klaas hier vedacht, Ropverdenkers Rop en  Timverdenkers Tim, terwijl Taekeverdenkers denken dat hij enveloppen heeft weggehaald.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #73 Gepost op: 3-02-2016, 11:01:46 »
Er wordt hier soms gezegd dat terug fietsen geen nut had, Maar totdat art aangaf dat de enveloppen op volgorde hingen wisten de kandidaten dat niet.  Feit blijft dat er Maar 4 enveloppen gezien worden door 6 kandidaten en 1 mol.

Vraag blijft hingen al de enveloppen er nog toen alle kandidaten er Langs reden of reden niet alle kandidaten Langs t juiste pad? Want dat 6 gemotiveerde spelers aan 8 enveloppen simpelweg voorbijrijden ,     Nah daar geloof ik niet in.

Rekenwerk, 5 1/2 minuut over 1 1/2 km. Is iets minder dan 16 km gemiddeld. Dat is geen overdreven hoge snelheid, zeker niet voor een ex topsporter. Stel dat hij alle 8 niet gevonden enveloppen jat en steeds afstapt en we reken 20 sec voor het totale oponthoud per enveloppe. Dan is t totale oponthoud dus 160 sec oftewel ruim 2 1/2 minuut. Dan zou taeke dus 3 minuten effectief gefietst hebben over 1 1/2 km, of een snelheid van 25 km . In mul zand is dat lastig. Dus of hij heeft er niet voor gestopt of ze hebben het verkeerde pad gevolgd. Of chaos-crew strikes again en alle deelnemers zijn blind.

Leuke opdracht

Offline MolMania

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #74 Gepost op: 3-02-2016, 11:20:28 »
Mocht Taeke de Mol zijn (en ik verdenk hem  ::vergroot::) kan/heeft hij in deze proef toch wel veel lopen mollen/stoken. Ik blijf erbij dat hij bij sommige proeven voor een topsporter echt veel te afzijdig is en zoals bij deze proef ineens volledig het voortouw neemt met hoe de proef aan te pakken.

Ik vermoed zoals al eerder gezegd dat hij dus in het begin inderdaad het verkeerde pad heeft gepakt waardoor de rest hopelijk volgde. Hij heeft ook niet gezegd dat er meerdere paden waren die elkaar kruiste. Als hij dit wel had gedaan had de rest kunnen besluiten om in ieder geval de groep op te splitsen. Dit heeft hij niet gedaan waardoor nu iedereen achter elkaar blijft rijden.

Verder vermoed ik ook dat hij dus wel die laatste nummers heeft weg gehaald uit het zicht van de andere.
Tijdens de proef was hij ook heel de tijd via de porto aan het verkondigen dat men haast moest maken, waarom? Omdat verderop geen enveloppen meer hingen? Ze waren de eerste paar enveloppen toch al voorbij gereden dus er was meer dan genoeg tijd in feite om de 'overgebleven' enveloppen te vinden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #75 Gepost op: 3-02-2016, 11:47:23 »
oke molmania en Andere geinteresseerden.

Stel dat taeke niet de mol is, en dus geen reden heeft om t verkeerde pad te kiezen of enveloppen te stelen, Dan rijden er dus 5 blinde kippen en 1 mol Langs 8 enveloppen zonder ze ook Maar te zien. Dat geloof ik niet als je als kandidaten weet dat de focus op de enveloppen moet liggen. Cecile verzint nog een excuus, de rest niet eens.


Ik Ben het met molmania eens beste plek hier voor een mol is voorin , dus plek taeke of tim en Dan pad kiezen weg van enveloppen 1tm6 en rest jatten. Op die manier lijkt t of de chaos-crew er weer eens flink Langs gekeken heeft, Maar in feite Haden ze weinig kunnen zien op die manier.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #76 Gepost op: 3-02-2016, 14:49:56 »
dit is voor mij de mooiste proef tot nu toe, omdat er iets gebeurd is wat ik maar moeilijk kan begrijpen.
er zijn 8 vd 12 enveloppen niet gevonden, laat staat te laat gevonden, maar gewoon niet gevonden . door 7 mensen waarvan er maar 1 echt een Mol is.

Ik ga bij elke proef er  vanuit wat zou ik doen als kandidaat en wat als evt Mol.
aks kandidaat zou IK me vol focussen op t zoeken van de enveloppen en desondanks zien 6 kandidaten er 8 niet,
als Mol zou ik er alles aan doen om zo weinig mogelijk geld in de pot te laten komen, dus evt enveloppen stelen, verkeerde pad etc.

Dus voor mij is deze chaos enkel te verklaren door:
1) het wegnemen van enkele enveloppen (groot risico en enige mogelijke daders, tim en taeke)
2) het bewust kiezen van het verkeerde pad door de alwetende Mol (risico op slimme deelnemersa die terugfietsen op andere pad blijft bestaan)
3) de chaos-crew en het feit dat iedereen verdacht wil zijn .



Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #77 Gepost op: 3-02-2016, 15:04:42 »

Ik ga bij elke proef er  vanuit wat zou ik doen als kandidaat en wat als evt Mol.
aks kandidaat zou IK me vol focussen op t zoeken van de enveloppen en desondanks zien 6 kandidaten er 8 niet,


Wat mij opvalt aan deze groep kandidaten, is dat zij zich helemaal niet bezig schijnen te houden met de opdrachten, maar vooral met het elkaar zo veel mogelijk in de gaten houden. Daarom sjezen ze allemaal als gekken achter elkaar aan en kijken totaal niet om zich heen (want stel je voor dat je even niet kunt zien wat iemand voor jou aan het doen is...)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #78 Gepost op: 3-02-2016, 15:05:05 »
net eindelijk voor 2e keer deze opdracht kunnen bekijken. en op beeld lijkt t toch echt of  er wel meer enveloppen gezien worden.
zo staan ze stil bij de eerst gevonden enveloppe, nr 7 en wijst rop naar links en zegt enveloppe. die ligt nog voor nr 7 dus moet dat 6 zijn geweest.
in beeld lijkt het ook of ze voorbij nr 1 rijden, je ziet ziet rond de 9 minuten 2 zwarte contouren langs enveloppe 1 glijden.
tuurlijk kan dit montage werk zijn, maar er is bij mij iets minder overtuiging dat enveloppe 1 tm 6 ontvreemd zouden zijn.

mn geloof in de chaos-crew keert terug :-)




Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #79 Gepost op: 3-02-2016, 15:13:42 »
Winnen is belangrijker dan het prijzengeld...