Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd  (gelezen 34175 keer)

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #80 Gepost op: 7-02-2016, 17:54:57 »
Was er nou iets met het schildpadje?
Ik vroeg me al af wat er aan Tim zijn nek hing.


Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #81 Gepost op: 8-02-2016, 11:08:32 »
Klaas zag als eerste een verre boei en dat bleek een aapje te zijn die nogal leek op het aapje dat ze moesten zoeken. Helaas zei Cecile nee dat is een andere aapje....ik denk dat Klaas gehoopt had dat Cecile zei ja dat is hem en dan had Klaas niets gezegd en hadden ze meteen een verkeerd bordje binnengehaald. Klaas zei niet meteen o nee dat is de verkeerde..Nee eerst aan Cecile vragen...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #82 Gepost op: 8-02-2016, 15:17:24 »
Was er nou iets met het schildpadje?
Ik vroeg me al af wat er aan Tim zijn nek hing.



Het schildpadje heeft, zoals hier duidelijk te zien is op de laatste pagina van de door de redactie gebruikte Taíno-symbolen, een kruis op zijn rug.

Mij valt op, dat Tim op de door jou getoonde foto, Ray026, zowel een schildpad als een kruis om zijn hals heeft.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #83 Gepost op: 8-02-2016, 17:40:55 »
Klaas zag als eerste een verre boei en dat bleek een aapje te zijn die nogal leek op het aapje dat ze moesten zoeken. Helaas zei Cecile nee dat is een andere aapje....ik denk dat Klaas gehoopt had dat Cecile zei ja dat is hem en dan had Klaas niets gezegd en hadden ze meteen een verkeerd bordje binnengehaald. Klaas zei niet meteen o nee dat is de verkeerde..Nee eerst aan Cecile vragen...

Nee, Klaas zei als eerste dat het het foute aapje was. Cecile bevestigde dat vervolgens. Is al meerdere keren voorbij gekomen hier.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #84 Gepost op: 8-02-2016, 17:51:42 »
Nee, Klaas zei als eerste dat het het foute aapje was. Cecile bevestigde dat vervolgens. Is al meerdere keren voorbij gekomen hier.

Klopt  ::jaja:: Klaas zegt als eerste iets als "deze is niet goed toch?". En Cecile beaamt. En zo gaat dat met alle symbolen die Klaas vindt: hij zegt eerst goed of fout en Cecile beaamt. Ze zijn het nooit oneens (in beeld).

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #85 Gepost op: 8-02-2016, 17:54:09 »
Zou deze opdracht dan gedaan zijn na de busscène waarin Cécile aan het bluffen was dat ze de mol op de achterkanten van het geld gezien had? In dat geval lijkt me dat Klaas bezig was om Cécile op een dwaalspoor te zetten door alles perfect te doen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #86 Gepost op: 8-02-2016, 17:55:49 »
In dat geval lijkt me dat Klaas bezig was om Cécile op een dwaalspoor te zetten door alles perfect te doen.


Is aardig gelukt  ::jaja::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #87 Gepost op: 8-02-2016, 18:11:24 »
Zou deze opdracht dan gedaan zijn na de busscène waarin Cécile aan het bluffen was dat ze de mol op de achterkanten van het geld gezien had? In dat geval lijkt me dat Klaas bezig was om Cécile op een dwaalspoor te zetten door alles perfect te doen.

Of Klaas is gewoon NIET de mol  :-X

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #88 Gepost op: 8-02-2016, 19:53:20 »
Blijft een optie zolang we de uitslag niet zien.

Wie de Mol ook is, hij/zij heeft daar geen verkeerd bordje gepakt. Dat is al jammer. De Mol heeft in ieder geval niet iets verkeerd gedaan. Helemaal niets doen (bootje Annemieke) vind ik ook niet Mols. Ook Taeke en Tim pakken allen goede bordjes. Taeke stelt ook voor om bij elkaar te komen als ze er acht hebben, stelt ook meteen locatie voor (ook niet mols).

Mocht het wel Klaas zijn, dan is zijn gedrag als volgt te verklaren denk ik... Hij pakt er vijf. De kans dat een ander een verkeerde pakt wordt daarmee statistisch gezien groter. De goede bordjes zijn immers al voor meer dan de helft weg. Twee bordjes komen uit de niet relevante bovenste rij. Blijven er drie over en dat was gewoon niet genoeg om locatie of code compleet te maken. Dat Taeke en Tim net die ontbrekende drie pakken, is domme pech. Enige optie die overblijft, is die kist zelf openmaken en er iets in laten zitten. Ben daar heel benieuwd naar. Zou betekenen, dat hij snel heeft moeten bedenken welke kans hij nog had nu code en locatie bekend waren.

Daardoor zou hij als Mol wel in mijn achting stijgen.

Niemand lijkt mols. Het is bij die kist gebeurd of helemaal niet.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #89 Gepost op: 8-02-2016, 20:01:27 »
Blijft een optie zolang we de uitslag niet zien.

Wie de Mol ook is, hij/zij heeft daar geen verkeerd bordje gepakt. Dat is al jammer. De Mol heeft in ieder geval niet iets verkeerd gedaan. Helemaal niets doen (bootje Annemieke) vind ik ook niet Mols. Ook Taeke en Tim pakken allen goede bordjes. Taeke stelt ook voor om bij elkaar te komen als ze er acht hebben, stelt ook meteen locatie voor (ook niet mols).

Mocht het wel Klaas zijn, dan is zijn gedrag als volgt te verklaren denk ik... Hij pakt er vijf. De kans dat een ander een verkeerde pakt wordt daarmee statistisch gezien groter. De goede bordjes zijn immers al voor meer dan de helft weg. Twee bordjes komen uit de niet relevante bovenste rij. Blijven er drie over en dat was gewoon niet genoeg om locatie of code compleet te maken. Dat Taeke en Tim net die ontbrekende drie pakken, is domme pech. Enige optie die overblijft, is die kist zelf openmaken en er iets in laten zitten. Ben daar heel benieuwd naar. Zou betekenen, dat hij snel heeft moeten bedenken welke kans hij nog had nu code en locatie bekend waren.

Daardoor zou hij als Mol wel in mijn achting stijgen.

Niemand lijkt mols. Het is bij die kist gebeurd of helemaal niet.

In mijn optiek lijkt Klaas niet meer "mols" dan anderen. Regelmatig minder "mols" zelfs.
En ja, ik weet dat de echte kandidaten elk jaar meer nog meer lijken te mollen dat de mol zelf. Maar dan nog... Hij doet ook echt erg veel goed..

Dus OF hij is een onwijs goede mol en de redactie/programmamakers hebben hem een enorm slechte dienst met de kloosterhint OF hij is de mol wel en hij doet weinig actief molwerk... Ik weet niet wat ik erger vind...
Of nou ja, hij is subtieler dan ik zie, dat kan gelukkig ook nog..

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #90 Gepost op: 8-02-2016, 20:12:10 »
In deze opdracht zie ik eigenlijk niemand echt actief mollen. Geen verkeerde bordjes, niks. Of het mollen moet dus bij die kist zijn, maar dat zullen we pas later weten.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #91 Gepost op: 8-02-2016, 23:25:14 »
Nee, Klaas zei als eerste dat het het foute aapje was. Cecile bevestigde dat vervolgens. Is al meerdere keren voorbij gekomen hier.

Ok ik heb dit topic niet zo goed doorgelezen :-\\ maar in mijn herinnering was het anders. Dan vind ik dat wel stom van hem  als ie de mol is om dan meteen te zeggen dit is hem niet. Maar goed is het toch allemaal al duidelijk helaas.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #92 Gepost op: 8-02-2016, 23:43:14 »
Ok ik heb dit topic niet zo goed doorgelezen :-\\ maar in mijn herinnering was het anders. Dan vind ik dat wel stom van hem  als ie de mol is om dan meteen te zeggen dit is hem niet. Maar goed is het toch allemaal al duidelijk helaas.

ja beetje vreemd idd dat hij zo zijn best deed... Maar misschien moesten ze wel naar die kist om straks een leuk verhaal te hebben voor de finale over geld laten liggen.. soort van 'kijkhoeveellefdemolhadbijdekist' verhaal ofzo..


Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #93 Gepost op: 9-02-2016, 09:36:48 »
ja beetje vreemd idd dat hij zo zijn best deed... Maar misschien moesten ze wel naar die kist om straks een leuk verhaal te hebben voor de finale over geld laten liggen.. soort van 'kijkhoeveellefdemolhadbijdekist' verhaal ofzo..
Ik verwacht ook een aantal van deze geregiseerde molacties (metro-opdracht, klimopdracht, deze opdracht wellicht). Begrijpelijk vanuit het perspectief van de producenten (want levert interessante televisie op), maar het doet wel wat afbreuk aan de essentie van het spel.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)