Wat maakt de pot onze BN ers nu uit? Helemaal niks vrees ik.
Iedere kandidaat van de laatste paar seizoenen widm speelt om te winnen en dat dozen ze door zich zelf verdacht te maken. De ervaring is dat elke kandidaat die op jou stemt 1 tegenstander minder, in de strijd om de finale te halen.
Iets bewust verkeerd doen om reacties uit te lokken en daar uit conclusies trekken , vinden we allemaal allang normaal gedrag. We noemen het zelfs mollen. Het maakt t werk voor de echte Mol erg simpel.
Nu er elk seizoen een pot leegzuig moment is, is de taak voor de echte mol zelfs zo dat ze voor dat moment gewoon goodwill morgen kweken en vooral moeten proberennnuet verdacht te zijn.
Op het risico af om hier afgeschoten te worden: ze mogen van mij na denken over hoe ze met dit format verder willen. Want de zin er is 1 verrader in Hun midden, klopt al Jaren niet meer.
Sorry voor de harde woorden voor sommige tere zieltjes.
Niet helemaal met je eens. De opdrachten dit jaar zijn zelfs met een groep zonder mol bijna niet te doen. Die eerste en derde opdracht vandaag, man man man, wat een ellende. Er is toch geen ruk aan als je opdrachten gaat bedenken die gewoon onhaalbaar zijn?
Maar goed. Vond de eerste opdracht wel degelijk leuk bedacht, al was het dus onhaalbaar en dus niet erg spannend. Tweede opdracht vond ik een prima tussendoortje en de derde opdracht was grappig. Ze hadden wel wat geld mogen krijgen voor die laatste opdracht, maar dat terzijde.
Al met al ben ik miet meer heel erg enthousiast over dit seizoen. De redenen zijn eerder genoemd en ik besef me dat ik kritisch ben.
-na vorig seizoen weet ook dit jaar elke kandidaat al halverwege wie de Mol is. Je merkt echt aan de interactie dat iedereen Klaas totaal niet serieus neemt. Tim en Taeke ouwehoeren erop los om wat twijfel te zaaien. Dat gesprek tussen Klaas en Cecile was ronduit pijnlijk.
-Elke zichzelf respecterende kijker weet wie de Mol is. Dat is gewoon balen!
-Opdrachten zijn leuk, maar echt te moeilijk. Hierdoor is een Mol eigenlijk overbodig.
Aflevering an zich, een 7