Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf  (gelezen 29223 keer)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #20 Gepost op: 6-02-2016, 22:20:28 »
Ik haak af na dit seizoen vooralsnog.   :\'(
Het is toch altijd duizend keer fijnere tv dan pak 'm beet een Ik hou van Holland ofzo?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #21 Gepost op: 6-02-2016, 22:38:11 »
De woorden:

Taeke - de
Annemieke - vind (volgens Cécile)
Marjolein - het
Cécile - punt
Rémy - je
Klaas - kandidaat
Tim - op
Airen - ontbrekende
Ellie - hoogste

Die 'vind' van Cécile is een beetje vreemd omdat de zin als volgt gaat: "Je vindt de ontbrekende kandidaat op het hoogste punt".

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #22 Gepost op: 6-02-2016, 22:41:12 »
"Op het hoogste punt vind je de ontbrekende kandidaat.", denk ik dan.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #23 Gepost op: 6-02-2016, 22:41:25 »
Dat komt omdat de juiste zin is:
De ontbrekende kandidaat vind je op het hoogste punt.
(dan is vind zonder t aan het einde)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #24 Gepost op: 6-02-2016, 22:45:14 »
Inderdaad, maar dat is dus niet wat de kandidaten er van maken. ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #25 Gepost op: 6-02-2016, 22:46:34 »
Lag dat nu aan mij of was de muziek echt wat dreigender en onheilspellender toen "kandidaat" Klaas in beeld kwam. (de pop dus)

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #26 Gepost op: 7-02-2016, 00:56:24 »
Dat viel me inderdaad ook op... alhoewel ik verder absoluut niet in Klaas als mol wil geloven (noem het gerust struisvogelpolitiek  ;) )

Offline nens80

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #27 Gepost op: 7-02-2016, 02:28:44 »
Misschien wat vergezocht maar aangezien rop mijn mol is riep ik al meteen rop vinden ze als laatste.
Wat logisch is als hij echt de mol is want ALS ze te laat waren geweest hadden ze 1 kandidaad niet gezien van de 9. En zou het goor de hand liggen dat dit de mol is. Of te dik erbovenop?
Nu ze wel op tijd waren lijkt het alsof de volgorde niks uitmaakt

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #28 Gepost op: 7-02-2016, 03:28:24 »
Ik vond het jammer dat ze hier geen geld konden verdienen voor het verzamelen van de 10 kartonnen kandidaten. Dus bijvoorbeeld: 500 euro als je alle kandidaten vindt en nog eens 1000 euro als je de groepsfoto juist hebt.
Er zit zo weinig geld in de pot. Er mag wel iets bij, desnoods door het verdienen van geld makkelijker te maken.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #29 Gepost op: 7-02-2016, 08:30:20 »
Dus Annemieke komt met een kapotte auto eerder aan dan de andere groep? Moet het nog terugkijken, maar krijg toch het gevoel dat Taeke, Tim en Klaas een ommelandse reis hebben gemaakt. Daardoor was de tijd om de volgorde te bepalen maar heel beperkt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #30 Gepost op: 7-02-2016, 10:05:35 »
De mol zal natuurlijk proberen zo laat mogelijk aan te komen zodat er weinig tijd is om te bepalen in welke volgorde de beelden moeten staan. Teake, Tim en Klaas komen dus hier verdachter over al duidde Klaas wel de juiste plaats aan.
Rop moet als laatste worden gevonden. Een hint?

Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #31 Gepost op: 7-02-2016, 11:09:10 »
Dat viel me inderdaad ook op... alhoewel ik verder absoluut niet in Klaas als mol wil geloven (noem het gerust struisvogelpolitiek  ;) )

Een beetje misschien, ik dacht dat echt iedereen op het forum (net als álle kandidaten overigens ::vergroot::) nu wel accepteerde dat Klaas de mol is dit seizoen. In deze aflevering zag ik hem in de 1e opdracht mollen door de tafel op te schuiven toen niemand keek (en het dus niet tot doel had zichzelf verdacht te maken), en door te prutsen met die boeken. Tweede opdracht deed hij niet veel raars, vond ik. Derde opdracht molde iedereen ::tandpastasmiley::

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #32 Gepost op: 7-02-2016, 12:00:33 »
Misschien wat vergezocht maar aangezien rop mijn mol is riep ik al meteen rop vinden ze als laatste.
Wat logisch is als hij echt de mol is want ALS ze te laat waren geweest hadden ze 1 kandidaad niet gezien van de 9. En zou het goor de hand liggen dat dit de mol is. Of te dik erbovenop?
Nu ze wel op tijd waren lijkt het alsof de volgorde niks uitmaakt

9 kandidaten en 1 mol= 10 woorden

Rop zijn tekst zal NIET zijn omdat hij een mol is en geen kandidaat?

'Op het hoogste punt vind je WEL/NIET de ontbrekende kandidaat'
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 12:03:18 door missmolly »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #33 Gepost op: 7-02-2016, 13:30:52 »
Gave opdracht! ::bravo::

- Klaas vindt het 'hoogste' punt, wat vreemd is als hij de Mol is.
Dat klopt, maar het duurde daarna wel verrekte lang eer ze de juiste weg hadden gevonden. Zo maakte het aanwijzen van de hoogste plek nog helemaal niks uit!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #34 Gepost op: 7-02-2016, 13:31:35 »

 
- Rop is als 'kandidaat' op het hoogste punt te vinden. Is hij 'misplaatst' omdat hij eigenlijk onder de grond hoort? (Ik zit niet op Rop, maar ja).


Zou het waar zijn? Wel goed gevonden!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #35 Gepost op: 7-02-2016, 13:39:15 »
Citaat
al duidde Klaas wel de juiste plaats aan.

Hij wijst in de verte en zegt 'links'. Verder niet heel concreet of zo. Het was meer een algemene richting, dan een voorstel om een bepaalde weg in te slaan.

Tim heeft hem de kaart al afgepakt en wil hem niet teruggeven. Daar zal toch ook een reden voor zijn? Ze zijn uit de richting zolang Klaas de kaart heeft. Op basis van een ander topic (locaties) zouden ze vanaf Ellie/begraafplaats het hoogste punt aan hun rechterhand moeten hebben gehad. Uiteindelijk vonden ze het aan de linkerhand.

Klaas had hier wel een centrale rol. Hij had de weg gevraagd en las in eerste instantie de kaart. Doet dat traag en ze rijden een eind om.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #36 Gepost op: 7-02-2016, 16:54:39 »
Ik heb de groepsfoto's eens goed bekeken. De groepsfoto van aflevering 1 is gelijk aan die van aflevering 2. Op de groepsfoto van aflevering 3 zijn Tim en Annemieke van plaats gewisseld. Op de groepsfoto van aflevering 4 is alles weer zoals in 1 en 2 (m.u.v.  de afgevallen kandidaten), en in aflevering 5 is niet de volgorde van de kandidaten maar alleen de compositie van de foto ietsje veranderd (de voorste en achterste rij zijn t.o.v. elkaar ietsje verschoven; Taeke en Marjolein zijn zo iets naar rechts -voor de kijker links- opgeschoven, Tim en Klaas zijn iets naar links -voor de kijker rechts- opgeschoven).
Conclusie 1: Tim en Annemieke zijn de enigen die zich niet aan de afspraak hebben gehouden om altijd op dezelfde plaats te gaan staan: in aflevering 3 wisselden zij van plaats. Met het oog op de komende groepsfoto-opdracht riekt dit naar voorkennis.
Conclusie 2: Klaas staat altijd in of direct links van het midden, behalve op de foto in de  opdracht van aflevering 6; hij hield hier zijn eigen afbeelding vast, dus moet deze fout bewust hebben gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 17:01:44 door jumper »

Offline BEmollie

  • Forumlid
  • Molloot since 2014
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #37 Gepost op: 7-02-2016, 19:49:43 »
Zou de volgende zin die Margriet in het klooster heeft uitgesproken kunnen slaan op deze opdracht: 'Wellicht is het dit jaar gemakkelijker om niet op zoek te gaan naar de Mol, maar naar de andere kandidaten'?
Ik zit weliswaar in de tunnel van Rop. ;) Net zoals Poekie doe ik aan struisvogelpolitiek. 8)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #38 Gepost op: 7-02-2016, 20:13:11 »
Hij wijst in de verte en zegt 'links'.

Ik dacht meteen dat het wel eens een hint zou kunnen zijn ('a la izquierda' en zo).

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek naar jezelf
« Reactie #39 Gepost op: 8-02-2016, 05:38:17 »
Werd er in het klooster niet gezegd in de richting van: Ga op zoek naar de kandidaten, dan houd je de mol vanzelf over?
In dat geval des te meer reden om Rop te verdenken. Eerst zoeken ze de kandidaten, waarna de mol overblijft.