Maar dat is toch niet het doel van een songfestival? Het gaat toch over hoe mooi he het liedje vind, niet om de taal of herkomst...
Als alle nummers in inwisselbaar Engels zijn, kan je net zo goed het landen-concept weglaten, want dan is er niets unieks of identificeerbaars - het klinkt vergelijkbaar of het nummer nu uit Noorwegen of Griekenland komt.
En waarom ik een half minpuntje aan het makkelijke land geef, cq een half pluspuntje aan het moeilijke land, is doordat kleinere moeilijkere landen.. moeilijker zijn. En goeddeels worden genegeerd, hetgeen zonde is.
Met kleine landjes, maar zeker met eigen talen, heb je veel meer de kans dat je wordt verrast door een inzending.
Eerlijk gezegd kies ik ook niet echt een liedje dat volgens mij het beste is maar het liedje waarvan ik denk dat het het beste gaat scoren...
Dat doe ik vrijwel totaal niet eigenlijk.
'Vrijwel' doordat ik 1 nummer heb gefilterd dat ik zelf hilarisch vond, maar iets te extreem raar was
Had wel andere nummers gevonden die waarschijnlijk veel meer punten op zouden leveren, maar die vond ik zelf verschrikkelijk saai, dus die sneuvelden snel.