Goedenavond RN! Vanuit Jeruzalem deelt Israël haar punten mee voor het wederom geweldige Songfestival. Bedankt voor de show en de spannende puntenuitslag tot nu toe!
Helaas vielen de volgende landen nét (of heel ruim) buiten de boot. Israël heeft geen punten toegekend aan (in willekeurige volgorde):
- Oostenrijk
- Oekraïne
- San Marino
- Japan
- Australië
- Duitsland
- Roemenië
- Noorwegen
- Finland
- Spanje
- Italië
- Frankrijk
- Bosnië & Hercegovina
- Rusland
- Denemarken
- Chili
- Malta
Dat betekent dat er nog tien landen in de race zijn om van dit Mediterrane land een of meerdere punten te verdienen! Laten we niet langer de spanning erin houden en overgaan tot de bekendmaking van de puntenverdeling namens Israël.
1 puntje gaat naar…
Slovenië! Ik miste nog een Balkanland in m’n lijstje. En het is een leuk deuntje, dat vooral natuurlijk.
2 punten vliegen rechtstreeks naar…
het Verenigd Koninkrijk! Ik kende het lied al, maar wist niet de naam van het nummer en de artiest uit m’n hoofd. Jammer eigenlijk, maar gezien de kwaliteit van de andere nummers, moest deze toch in de top-tien staan.
3 punten zijn voor jullie zelf, …
Zweden! Mooi nummer, een tikkeltje saai.
4 punten blijven in Azië. Ze zijn namelijk voor…
Hong Kong! Grappig, ook de begeleidende tekst.
De lyrics zijn onbegrijpelijk, maar de melodie is leuk.
5 punten trekken naar het hoge noorden, dat wil zeggen…
IJsland! Interessant nummer, hoe vaker ik het luister, hoe meer ik het ga waarderen. Plus de prachtige beelden van IJsland.
6 punten staan op een kruispunt en slaan af richting…
Zwitserland! Mooi liedje.
7 punten dan alweer. Die varen de Oceaan over naar…
Canada! Aangenaam, soulvol, ik hou ervan.
8 punten. Een gevoelige snaar is geraakt door…
Ierland! Mooi, gevoelig, niet te langdradig.
10 punten. Geloof het of niet, maar die zijn bestemd voor…
Nederland! Dit verdient meer landelijke bekendheid.
En dan zijn ze daar, die felbegeerde 12 punten. Er kan er maar één de beste zijn, en dat is volgens het Israëlische publiek…
Nieuw-Zeeland! Heerlijk ritme, ligt lekker in het gehoor, nodigt uit tot meeklappen, kortom: top!
Al onze punten zijn verdeeld! Het is nu de beurt aan Bosnië & Hercegovina. Vanuit Jeruzalem zeggen wij: bedankt, houdoe, over en uit!