God eftermiddag fra København.
Her er stemmerne fra den danske jury!
Here are thew votes of the Danish jury
1 point:
Hongkong: Dit nummer ligt lekker en vrolijk in het gehoor. Beetje jaren 80 gevoel krijg ik erbij!
2 points:
Norway: Dit is inderdaad een catchy popnummer, met een goede en bovendien knappe zangeres op de koop toe.
3 points:
San Marino: Knap om uit zo n klein landje zo'n leuk nummer te halen. Vooral de zangeres is echt top!
4 points:
Austria: Vooral het muzikale begin van het nummer heeft puntjes opgeleverd. Daarnaast heeft dit nummer gewoon een mooie tekst.
5 points:
Italy: Misschien een oud nummer, maar ik vind het heel mooi. Ik krijg bij het horen van dit nummer spontaan weer zin in de Giro d'Italia.
6 points:
Japan: Absoluut een van de verrassingen van dit Songfestival. Dit nummer heeft alles in zich om een internationale hit te worden.
7 points:
Canada: Een nummer dat niet snel verveeld. De stemmen van de zangers passen heel goed bij elkaar. Een toppertje!
8 points:
Germany: Hier word ik gewoon heel vrolijk van. Zeker een van de beste Duitse rap-nummers ooit. Daarnaast gewoon een heel knappe tekst!
10 points:
Slovenia: Een absolute topkeuze. Geen idee waar het over gaat maar het is een van de leukste nummers tot nu toe bij het Songfestival. Jammer dat er net eentje bovenuit stak.
12 points:
Malta: Wow, wow, wow... Toen ik dit nummer hoorde werd ik helemaal stil en rustig. Een fantastisch mooi nummer met de met afstand mooiste muziek van dit Songfestival. Als ik mag zeggen: dit nummer komt in aanmerking voor het allerbeste Songfestivalliedje ooit op dit forum.
And that means no points for:
Republic of Ireland: Dit scheelde niks met de nummer 10... Rustig, klein, lief. Gewoon mooi. Jammer dat er geen 11 liedjes punten mogen krijgen.
Ukraine: De man wordt helaas af en toe ondergesneeuwd door de vrouw, maar gewoon een heel goed nummer. Mist ook net een puntje.
United Kingdom: Zelfs ik kende dit nummer al, maar wel gewoon een leuk liedje. Echt een nummer voor als je je wat minder voelt. Helaas op een haar na niet in de punten.
Australia: Zeer originele keuze., en de zanger heeft nog eens een verrassende stem. Alleen het einde kon me minder bekoren, anders had het zeker een kans gehad op puntjes.
United States: Dit nummer ligt redelijk in het gehoor, maar tegen het einde wordt het wel wat eentonig.
Romania: Leuk, luchtig nummertje, maar iets te gemakkelijk in het gehoor liggend.
Iceland: Zou de zang hetzelfde niveau hebben gehad als de muziek zou het veel hoger geeindigd zijn.
Switzerland: Het begint mooi en rustig, maar voor mij wordt het tweede deel nogal ruw. Iets wat niet bij dit nummer past.
Spain: Jammer, een echte songfestivaldeelnemer. Al heeft hij wel een goede stem.
Chile: Moeilijk nummer dit. Voor mij klonk het wel een beetje als 13 in een dozijn-nummer. Maar wel gelukkig in het Spaans.
New Zealand: Aardig nummer, meer niet. Als je dit nummer hoort heb je alles gehoord. Helaas weinig originaliteit in dit nummer.
Sweden: Het goede gitaarspel voorkomt helaas niet dat dit nummer dankzij de zwakke zang niet meer dan middelmatig is.
Russia: Nogal saai nummer. Hier werd ik helaas niet echt vrolijk van.
The Netherlands: Apart nummer, meer niet. Ik begrijp dat weinig mensen de groep kennen. Wordt op den duur langdradig.
France: Goede stem, maar verder weinig inhoud.
Israel: Dit nummer maakt erg weinig indruk. Zelfs de behoorlijke muziek kan dat niet goed maken.
Finland: Absoluut niet mijn ding. En nogal erg veel ratataa... Op het saaie af.
Bosnia & Hercegovina: Dit nummer is veel te schreeuwerig. Weinig overtuigend. Jammer, gauw vergeten dit nummer.