Twee ideeën (eentje een beetje gepikt van mezelf, lees: widm 2015). Aangezien ik ook wel van de nieuwe formats ben
1) Brits songfestival
In navolging van het Amerikaanse festival een Brits festival, met louter Britse steden en bands/artietsen?
2) It takes two
Dit is een heel nieuw format, waarbij in duo's om de songfestivaltitel wordt gestreden. De duo's komen niet zomaar tot stand, maar namelijk via een random loting. Ook krijgt elke speler een random land toegewezen. Welk duo weet elkaars muzieksmaken het beste op elkaar af te stemmen?
De verdere uitwerking kan op 2 manieren:
1. beide liedjes doen mee (bijv. 2x 15 liedjes = 30 liedjes) en in de eindranking worden de gemiddeldes van beide nummers opgeteld (liedje 1 heeft 20 punten, liedje 2 180, samen 200/2 = 100 punten. Een ander duo heeft 110 en 100 punten = 210 / 2 = 105 punten, eindigen dus hoger dan duo met 100 punten).
2. De duo's sturen na veel discusissie 1 liedje in, bij 15 duo's, slechts 15 nummers om te beoordelen. Welk duo heeft de beste keuze gemaakt?
Ik weet het, dit zijn slechts ideeën verder. Of het haalbaar, leuk is dat weet ik niet. Ik drop het gewoon