Poll

Wie is de mol NIET?

Thomas
8 (4.4%)
Jochem
50 (27.8%)
Sanne
63 (35%)
Diederik
59 (32.8%)

Totaal aantal stemmen: 76

Auteur Topic: Wie is... de mol NIET? -poll  (gelezen 34924 keer)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is... de mol NIET? -poll
« Reactie #120 Gepost op: 11-02-2017, 22:58:55 »
Als hij dat zou zeggen verraadt hij dat iedereen op dezelfde mol zit

Uiteraard, maar waarom deed hij het dan voor de executie met Yvonne wel? Omdat het dan niks uitmaakt?

Offline evelienh1986

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #121 Gepost op: 11-02-2017, 22:59:30 »
Haha sorry

Er is ook nog een kans dat ima de test expres heel slecht heeft gemaakt zodat iedereen door zou gaan

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #122 Gepost op: 11-02-2017, 22:59:52 »
maar als er meer op diederik zitten, dan is hij toch de mol?  ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #123 Gepost op: 11-02-2017, 23:01:05 »
Haha sorry

Er is ook nog een kans dat ima de test expres heel slecht heeft gemaakt zodat iedereen door zou gaan

ima speelt het spel heel hard en wist dat ze dit kon doen, zou het echt zo zijn dat zij voor het groepsgevoel zou gaan?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #124 Gepost op: 11-02-2017, 23:02:17 »
Als we enigsinds juist geïnformeerd zijn over wie op wie zit, kan Diederik haast niet meer de mol zijn. Dan had namelijk Sanne of Thomas een rood scherm moeten krijgen.. Want Jochem en Imanuelle zitten op Diederik.
Net in ander topic gepost, maar het is hier ook relevant:

Jochem heeft gespreid bij de test. Dacht bij zichzelf "Heb ik iets gemist?", nam dus "geen risico" en dacht bij zichzelf "kan Sanne het zijn? Kan Thomas het zijn?"

53:40 in uitzending.

Jochem is dus niet helemaal zeker dat Diederik het is en verdenkt alleen Ima helemaal niet.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #125 Gepost op: 11-02-2017, 23:31:17 »

Dat zou wel ontzettend dom zijn, want wie weet legt ze het dan volgende week zelf af tegen iemand die er nu dankzij haar in is gebleven.
Bovendien gaf ze haar Mol een vrijstelling en dat is dan niet logisch, want die had 'm niet nodig. Dan had ze die vrijstelling net zo goed aan een van de anderen kunnen geven als ze zo graag wilde dat iedereen door ging. Dat deed ze echter niet, omdat ze probeerde een van de anderen uit het spel te spelen. Zoals ik in een ander draadje al zei: als ze slim is gaat ze nu nadenken hoe het kan dat niemand een rood scherm kreeg en gaat ze volgende week de test anders invullen. Doet ze dat niet, dan is de kans aanwezig dat ze zelf gaat sneuvelen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #126 Gepost op: 12-02-2017, 11:28:49 »
De vrouwen waren al eerder sowieso niet de Mol en dat is deze aflevering weer bevestigd. Diederik doet ook te vaak dingen goed en geeft goede feedback in het spel.

(Thomas vind ik vaak te kandidaats reageren. En Jochem is voor mij de Mol. Die laatste twee heb ik dan maar niet aangevinkt. Vind het een beetje sneu om iedereen aan te vinken behalve mijn Mol).

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #127 Gepost op: 12-02-2017, 13:33:05 »
Dat dus. En dan ga ik er wel van uit dat ze dat alleen zou doen als ze (zoals ik nog steeds denk) de mol is en iedereen mee wilde nemen naar volgende week.

Dat zou wel ontzettend dom zijn, want wie weet legt ze het dan volgende week zelf af tegen iemand die er nu dankzij haar in is gebleven.
Bovendien gaf ze haar Mol een vrijstelling en dat is dan niet logisch, want die had 'm niet nodig. Dan had ze die vrijstelling net zo goed aan een van de anderen kunnen geven als ze zo graag wilde dat iedereen door ging. Dat deed ze echter niet, omdat ze probeerde een van de anderen uit het spel te spelen. Zoals ik in een ander draadje al zei: als ze slim is gaat ze nu nadenken hoe het kan dat niemand een rood scherm kreeg en gaat ze volgende week de test anders invullen. Doet ze dat niet, dan is de kans aanwezig dat ze zelf gaat sneuvelen.
Dan ga je er helemaal vanuit dat zij de mol niet is... Als je het kijkt vanuit het oogpunt dat zij wel de mol is, dan zou het zeker een optie kunnen zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 12-02-2017, 17:36:25 »
Dat dus. En dan ga ik er wel van uit dat ze dat alleen zou doen als ze (zoals ik nog steeds denk) de mol is en iedereen mee wilde nemen naar volgende week.
Dan ga je er helemaal vanuit dat zij de mol niet is... Als je het kijkt vanuit het oogpunt dat zij wel de mol is, dan zou het zeker een optie kunnen zijn...

Nee hoor, want als zij de Mol is, dan heeft ze er helemaal geen belang bij dat iedereen doorgaat. De Mol wil zo snel mogelijk iedereen uit het spel werken.
Immers hoe minder kandidaten, hoe kleiner de kans dat die geld verdienen voor de pot. En het doel van de Mol is een zo laag mogelijke pot.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #129 Gepost op: 12-02-2017, 17:43:15 »
Nee hoor, want als zij de Mol is, dan heeft ze er helemaal geen belang bij dat iedereen doorgaat. De Mol wil zo snel mogelijk iedereen uit het spel werken.
Immers hoe minder kandidaten, hoe kleiner de kans dat die geld verdienen voor de pot. En het doel van de Mol is een zo laag mogelijke pot.
Hou er wel rekening mee dat er op enig punt in de serie een aflevering moest komen waarin niemand naar huis zou gaan... En waarom zou de mol daar niet voor kunnen zorgen?

Daarbij: voor een mol is het toch ook juist fijn als er nog een aflevering iemand meer is. Iemand meer die verdacht kan worden... Een mol wil ook zo lang mogelijk niet verdacht worden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 12-02-2017, 17:45:25 »

Nou dit klopt niet helemaal denk ik. Meer kandidaten = meer mogelijke mollen = meer bliksemafleiders voor de mol.
Het is voor de kandidaten lastiger de mol te vinden als er meer kandidaten zijn, en zolang ze niet hebben kunnen ontdekken wie de mol is, zullen ze zelf zich meer verdacht proberen te maken door te mollen. Bovendien zijn ze dan nog erg bezig met elkaar en minder met het geld verdienen zelf. Naarmate de groep kleiner wordt, wordt het juist voor de mol al moeilijker en wordt er vaak juist meer geld verdiend.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 12-02-2017, 18:05:06 »
Nou dit klopt niet helemaal denk ik. Meer kandidaten = meer mogelijke mollen = meer bliksemafleiders voor de mol.
Het is voor de kandidaten lastiger de mol te vinden als er meer kandidaten zijn, en zolang ze niet hebben kunnen ontdekken wie de mol is, zullen ze zelf zich meer verdacht proberen te maken door te mollen. Bovendien zijn ze dan nog erg bezig met elkaar en minder met het geld verdienen zelf. Naarmate de groep kleiner wordt, wordt het juist voor de mol al moeilijker en wordt er vaak juist meer geld verdiend.

Ja, daar heb je wel een punt.  ::ok::

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #132 Gepost op: 12-02-2017, 22:09:26 »
Na gisteren: Jochem, Sanne en Immanuele.
Diederik sluit ik voor de vorm nog niet helemaal uit, maar de kans is 0.

You'll never walk alone

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #133 Gepost op: 16-02-2017, 09:43:12 »
(Thomas vind ik vaak te kandidaats reageren. En Jochem is voor mij de Mol. Die laatste twee heb ik dan maar niet aangevinkt. Vind het een beetje sneu om iedereen aan te vinken behalve mijn Mol).

Ik heb met speciale aandacht gekeken naar Thomas omdat die zoveel verdacht wordt op dit forum. Ik vraag me werkelijk af hoe de Thomas-verdenking op deze molloten-site zo hoog kan zijn. Mijn conclusie is iig dat ik in Thomas echt totaal geen Mol zie. Hij is het gewoon niet. Punt!

Offline spechteke

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 16-02-2017, 19:01:29 »
ima, sanne, jochem, diederik.....  ::ohno::

maar vooral ima
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #135 Gepost op: 16-02-2017, 23:11:11 »
Imanuelle, Sanne en Diederik 99,99% niet.

Jochem 90% niet.

'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Retep

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 17-02-2017, 01:07:02 »
Ik zit volledig in de thomas tunnel en wil naar aanleiding van laatste test diederik (te) graag als mol uitsluiten.
Zoals het nu gemaakt is lijkt het te simpel, bijna ongelovelijk.

Ima had de macht bij deze test.
Wat nu als ze die macht niet heeft gebruikt voor de groep maar juist voor haarzelf om een mol uit te sluiten?
Bewust 100% voor een ander gaan zodat ze weet dat als er een rood scherm valt die mogelijk voor haarzelf zou zijn geweest. Dit krijgt ze nu ook bevestigd. Zij gaat er immers van uit dat jochem voor diederik gaat. Zij kan 100% inzetten op wie dan ook. Rood scherm dan waarschijnlijk voor haar zal ze denken. Mogelijke mol uitgesloten.

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 18-02-2017, 11:55:48 »
Immanuele doet wel raar maar brengt in het algemeen teveel geld binnen. Dubbele streep erdoor.
Diederik molt zo af en toe maar juist niet op momenten waar hij met zijn gemol makkelijk zou kunnen wegkomen. Streep erdoor.
(Sanne en Thomas hebben uitschieters naar boven en naar beneden, ik vind ze beiden niet echt overtuigen als potentiele Mol maar afstrepen durf ik ze nog niet, al was het maar omdat ik wil vermijden in de Jochemtunnel vast te komen)
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #138 Gepost op: 18-02-2017, 11:58:05 »
Immanuele doet wel raar maar brengt in het algemeen teveel geld binnen. Dubbele streep erdoor.
Diederik molt zo af en toe maar juist niet op momenten waar hij met zijn gemol makkelijk zou kunnen wegkomen. Streep erdoor.
(Sanne en Thomas hebben uitschieters naar boven en naar beneden, ik vind ze beiden niet echt overtuigen als potentiele Mol maar afstrepen durf ik ze nog niet, al was het maar omdat ik wil vermijden in de Jochemtunnel vast te komen)

Welke uitschieter heeft Thomas naar boven als ik vragen mag? En dan heb ik het over een uitschieter dat hij (vanuit de Mol geredeneerd) volledig onnodig geld binnenhaalt, dus dat hij niet vol de ogen van andere kandidaten op zich weet zoals in de vorige aflevering met het grasmaaien bijvoorbeeld.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 18-02-2017, 19:37:19 »
Welke uitschieter heeft Thomas naar boven als ik vragen mag? En dan heb ik het over een uitschieter dat hij (vanuit de Mol geredeneerd) volledig onnodig geld binnenhaalt, dus dat hij niet vol de ogen van andere kandidaten op zich weet zoals in de vorige aflevering met het grasmaaien bijvoorbeeld.

Ik bedoelde eigenlijk 'uitschieters qua verdacht/Mols doen' (maar ik kan helaas niet altijd alles even duidelijk verwoorden, dus ik snap het als je in de war raakt). 'Uitschieters naar boven' zijn dus momenten waarop de kandidaat in kwestie zich Mols gedraagt (voor Thomas is dat bijvoorbeeld het vlak voor de finish door een cowboy gelassood worden) en 'uitschieters naar beneden' zijn de onmolse momenten (zoals het in de eerste opdracht naar de heli gaan en de invloed op de pot geheel kwijtraken).
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn