Auteur Topic: Afvallerstheorie?  (gelezen 50474 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #120 Gepost op: 4-02-2017, 22:32:53 »
Okee, geen Imanuelle dus. Maar bij Jeroen hoorden we wel degelijk 'naar huis'. Toen kreeg ik al een hartverzakking (m'n molletje!), maar dus ook nog eens meteen eruit. Het naar huis-principe geldt blijkbaar nog? Of niet? In aflevering 2 werd het bij zowel Thomas als Roos gezegd en ging Roos eruit. Vorige week werd het bij Imanuelle twee keer gezegd. Ik heb geen idee of we hier nu nog wat mee kunnen. Gaat ze er dan volgende week uit? Of kan dit concept nu de prullenbak in?

De 'naar huis' theorie zou inderdaad nogsteeds kunnen kloppen. Maar deze aflevering was Jeroen in beeld nadat Art naar huis zei. Dus volgende week geen afvaller???
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #121 Gepost op: 5-02-2017, 07:25:01 »
Als ik de aflevering terugkijk zie ik na de tweede Naar Huis van Art Sanne en Jeroen in beeld. Paar tellen later blijft het beeld hangen op Imanuelle. Waarom zou Ima dan de afvaller zijn en niet Sanne of Jeroen?

Was dus ook fout :P

Nou, dat dacht ik ook. Maar.
Je zou ook kunnen zeggen: Art zei in aflevering 4 tweemaal Naar Huis. De tweede kandidaat die in beeld komt is Jeroen.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #122 Gepost op: 5-02-2017, 20:37:20 »
Lijkt erop dat Jeroens exit toch is aangekondigd. Tijdens de test van aflevering 4 zien we een shot waarin hij heel kort dubbel te zien is, gevolgd door een rood gordijn dat ervoor schuift. Het doek valt?



En in aflevering 5 vertelt Jeroen in zijn biecht dat hij die joker toch erg graag had willen hebben. Meteen daarna volgt een shot van een rode poster.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #123 Gepost op: 5-02-2017, 22:15:24 »
Ik weet niet alsof iemand het is opgevallen maar elke keer tijdens de test word de volgende afvaller aangekondigd door de afvaller van die aflevering (moet uitzondering van aflevering 4). Bijvoorbeeld: Vincent voert als laatste de test in als je een denkbeeldige cirkel maakt van eerste kandidaat tot laatste kandidaat die de test invoerd komt Yvonne daarna.

Afl 1: Yvonne | Thomas | Imanuelle | Sanne | Jeroen | Diederik | Roos | Sigrid | Jochem | Vincent.

Afl 2: Thomas | Imanuelle | Yvonne | Roos | Jochem | Sanne | Sigrid | Jeroen | (Diederik word niet laten zien)

Afl 3: Sigrid | Jochem | Thomas | Sanne | Imanuelle | Jeroen | Diederik | Roos.

Afl 4: Imanuelle | Diederik | Thomas | Sanne | Sigrid (Jochem & Jeroen worden alleen shotjes van gelaten zien, de aflevering heet "meer dan", normaal valt er 1 persoon na de afvaller af maar deze aflevering worden er twee aankomende afvallers aangegeven: Jeroen dan Jochem).

Afl 5: Jeroen | Jochem | Thomas | Sanne | Imanuelle | Diederiek.

Hoeft natuurlijk niks te zijn maar wou het toch even delen.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #124 Gepost op: 5-02-2017, 22:53:22 »
    *   afvallers volgorde  *

jeetje, alt dit echt zo is...goed gevonden dan..! ::trots::

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #125 Gepost op: 5-02-2017, 22:57:51 »
Ik weet niet alsof iemand het is opgevallen maar elke keer tijdens de test word de volgende afvaller aangekondigd door de afvaller van die aflevering (moet uitzondering van aflevering 4). Bijvoorbeeld: Vincent voert als laatste de test in als je een denkbeeldige cirkel maakt van eerste kandidaat tot laatste kandidaat die de test invoerd komt Yvonne daarna.

Afl 1: Yvonne | Thomas | Imanuelle | Sanne | Jeroen | Diederik | Roos | Sigrid | Jochem | Vincent.

Afl 2: Thomas | Imanuelle | Yvonne | Roos | Jochem | Sanne | Sigrid | Jeroen | (Diederik word niet laten zien)

Afl 3: Sigrid | Jochem | Thomas | Sanne | Imanuelle | Jeroen | Diederik | Roos.

Afl 4: Imanuelle | Diederik | Thomas | Sanne | Sigrid (Jochem & Jeroen worden alleen shotjes van gelaten zien, de aflevering heet "meer dan", normaal valt er 1 persoon na de afvaller af maar deze aflevering worden er twee aankomende afvallers aangegeven: Jeroen dan Jochem).

Afl 5: Jeroen | Jochem | Thomas | Sanne | Imanuelle | Diederiek.

Hoeft natuurlijk niks te zijn maar wou het toch even delen.



Echt joh? Gaan we even op letten! Bedankt voor de tip!
 

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #126 Gepost op: 6-02-2017, 09:41:52 »
Wanneer ik met het pipetje in Photoshop de desbetreffende kleur selecteer, krijg ik als RGB-waarden: R = 115, G = 42, B = 9. Dat wordt gezien als dark orange. Er zit altijd ietsje speling in de precieze RGB-waarde, maar het lijkt me om een donkere variant van oranje te gaan. De link met de Soldaat van Oranje is dan snel gelegd. Mij viel op dat Thomas elke keer een licht knijpende beweging in de schouder van de afvaller maakt, als het ware om een goed zichtbare vingerafdruk te krijgen. De hint naar de ridderslag vind ik een mooie vondst van Moedermol, al vraag ik me wel af of de Militaire Willems-Orde bij alle kijkers bekend is. (Bovendien kréég de Soldaat van Oranje een ridderslag, hij gaf er geen, maar dit terzijde.)


Ik kom nog even terug op de kleur dark orange.
Oranje is geen primaire  kleur. Om oranje te krijgen moet je geel en rood mengen. Om een donkere kleur oranje te krijgen moet je zwart toevoegen.

M.a.w. de Nederlandse kleur oranje is hier samengesteld uit de kleuren van de Belgische  vlag ;D

Die kleuren  van de Belgische vlag komen  ook steeds weer terug. Het is al meerdere keren genoemd. Het meest opvallend zijn mensen op de achtergrond in genoemde  kleuren zoals de 2 hondenuitlatende mensen en mensen op de achtergrond bij test afl 3.

In aflevering 5 stonden op de kampeerplaats  rode en zwarte lantaarns op een gele balk. Het kwam prominent in beeld in een shot met Thomas op de voorgrond. Dat kan geen toeval zijn.....Die spullen zijn bewust meegenomen.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #127 Gepost op: 6-02-2017, 10:28:46 »
Ajb

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #128 Gepost op: 6-02-2017, 10:49:57 »
Nou, dat dacht ik ook. Maar.
Je zou ook kunnen zeggen: Art zei in aflevering 4 tweemaal Naar Huis. De tweede kandidaat die in beeld komt is Jeroen.

Oh, dat heb ik gemist. Zal het nog eens terugkijken. Wat me achteraf wel opviel is dat Jeroen dus dubbel in beeld komt aan het eind van aflevering 4. Misschien dat de dubbele 'naar huis' van Art daarom op hem slaat? Heb wel het idee dat het 'naar huis'-principe nog steeds relevant is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #129 Gepost op: 6-02-2017, 11:02:28 »
Mooi gevonden Moedermol! En dat verklaart dus ook bijvoorbeeld die gele lijnen bij de papierfabriek, zullen ook vast rode accenten en zwarte hebben gelegen.

Bij elke portofoon is trouwens ook elke keer een geel bandje om de antenne, bij iedere aflevering. Ook weer geel/ zwart. Mis alleen nog het rood dan, maar ik noteer even de observaties. Leuk moedermol! Ik zie het meteen, en goed uit te leggen aan de kijkers thuis.
Meer L

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #130 Gepost op: 6-02-2017, 11:48:48 »
Ik weet niet alsof iemand het is opgevallen maar elke keer tijdens de test word de volgende afvaller aangekondigd door de afvaller van die aflevering (moet uitzondering van aflevering 4). Bijvoorbeeld: Vincent voert als laatste de test in als je een denkbeeldige cirkel maakt van eerste kandidaat tot laatste kandidaat die de test invoerd komt Yvonne daarna.

Afl 1: Yvonne | Thomas | Imanuelle | Sanne | Jeroen | Diederik | Roos | Sigrid | Jochem | Vincent.

Afl 2: Thomas | Imanuelle | Yvonne | Roos | Jochem | Sanne | Sigrid | Jeroen | (Diederik word niet laten zien)

Afl 3: Sigrid | Jochem | Thomas | Sanne | Imanuelle | Jeroen | Diederik | Roos.

Afl 4: Imanuelle | Diederik | Thomas | Sanne | Sigrid (Jochem & Jeroen worden alleen shotjes van gelaten zien, de aflevering heet "meer dan", normaal valt er 1 persoon na de afvaller af maar deze aflevering worden er twee aankomende afvallers aangegeven: Jeroen dan Jochem).

Afl 5: Jeroen | Jochem | Thomas | Sanne | Imanuelle | Diederiek.

Hoeft natuurlijk niks te zijn maar wou het toch even delen.



Ik heb zo'n vermoeden dat in afl. 6 niemand afvalt, er dus geen test is en dan zou Jochem in afl. 7 afvallen...?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #131 Gepost op: 6-02-2017, 12:15:03 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #132 Gepost op: 6-02-2017, 13:15:44 »
(moet uitzondering van aflevering 4).

Hoeft natuurlijk niks te zijn maar wou het toch even delen.


Daar zit voor mij het hele probleem met zo'n theorie. Het is zeker een mooie plausibele theorie, maar juist door die uitzondering met aflevering kan die volgens mij juist niet kloppen. Een theorie zou (in mijn ogen) gewoon iedere week moeten kloppen. Hoe zou je anders zo'n theorie kunnen uitleggen in de laatste aflevering?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #133 Gepost op: 6-02-2017, 16:49:55 »
Nog even over de 'naar huis'-theorie.

Ik heb aflevering 4 nog eens teruggekeken en tot mijn spijt heb ik de laatste 'naar huis' gemist. Hij spreekt deze uit op tijdstip 54:39 en daarna verschijnen Sanne en Jeroen in beeld. Het kan dus heel goed kloppen dat Imanuelle ondanks het eerdere 'naar huis' niet afviel: Thomas viel in aflevering 2 ondanks een 'naar huis' niet af, Art zei later bij Roos namelijk nogmaals 'naar huis'. Het zou dus goed kunnen dat alleen degene die bij de laatste 'naar huis' van de aflevering in beeld komt eruit vliegt. In aflevering 4 valt dan helaas niet vast te stellen of dat Sanne of Jeroen is.

Wel heb ik nog iets anders gevonden. Direct na haar testbiecht in aflevering 4 zien we onderstaand shot waarin de rode letters FIN (Frans voor 'einde') van de neonletters 'Fine Food' extra opvallen. Bij Jeroen zagen we in aflevering 4 een rood gordijn en in aflevering 5 een rode poster. Of er bij eerdere afvallers ook iets roods te zien was weet ik niet. Ik zal er eens verder induiken, ik heb immers tijd over sinds de Jeroentunnel is ingestort. ;)



EDIT 1: Als het nog klopt, zal er wegens een gebrek aan een nieuwe 'naar huis' volgende week waarschijnlijk niemand afvallen.

EDIT 2: Eerste EDIT klopt denk ik niet. Helemaal aan het eind van aflevering 5 zegt Sanne zelf 'naar huis', nadat Jeroen al is vertrokken. Als Sanne de volgende afvaller is, kan dat verklaren waarom ze in aflevering 4 bij de laatste 'naar huis' tegelijk met Jeroen in beeld was.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 17:05:01 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #134 Gepost op: 6-02-2017, 16:56:11 »
Lijkt erop dat Jeroens exit toch is aangekondigd. Tijdens de test van aflevering 4 zien we een shot waarin hij heel kort dubbel te zien is, gevolgd door een rood gordijn dat ervoor schuift. Het doek valt?




Goed gevonden Blip. Beetje mosterd na de maaltijd, maar toch!
 ::ok::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #135 Gepost op: 7-02-2017, 14:10:50 »
Ter aanvulling op mijn vorige post denk ik inderdaad dat Sanne de volgende afvaller wordt. Op zoek naar haar tweede poster zien we dit shot van haar:



Meteen na een van zijn biechten zien we dezelfde poster bij Jeroen, maar dan in het rood. Bij Sanne is de poster wit, maar zijn er wel een rode plas bloed en een kruis zichtbaar. Daarnaast waren zowel Sanne als Jeroen in beeld toen Art zijn laatste 'naar huis' uitsprak aan het einde van aflevering 4.

Ik hou het er dus even op dat 'naar huis' nog geldt. Wel even checken of er in aflevering 6 nog opvallende rode zaken verschijnen nadat een bepaalde kandidaat in beeld is geweest. En het zal ook nog wel een keer voorkomen dat er niemand afvalt, toch? Misschien wel helemaal geen afvaller komende zaterdag.

EDIT: Tenzij Sanne de mol is (wat ik niet denk). In dat geval zouden de pistolen en plas bloed op de witte variant van de poster kunnen staan voor het feit dat zij als mol Jeroen geëlimineerd heeft.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2017, 15:27:25 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #136 Gepost op: 7-02-2017, 18:12:42 »
Ten tijde van die posteropdracht was nog niet bekend dat Jeroen zou afvallen. En zeker niet wie in aflevering 6 zal afvallen. Dus lijkt me sterk als die poster op een afvaller duidt.
Tenzij de poster erin gemonteerd is. Maar dat zou de ongeschreven regels van het spel geweld aan doen m.i.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2017, 18:44:36 door annebeestje »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #137 Gepost op: 7-02-2017, 18:48:19 »
Ten tijde van die posteropdracht was nog niet bekend dat Jeroen zou afvallen. En zeker niet wie in aflevering 6 zal afvallen. Dus lijkt me sterk als die poster op een afvaller duidt.
Tenzij de poster erin gemonteerd is. Maar dat zou de ongeschreven regels van het spel geweld aan doen m.i.
Maar toen ze de montage maakte was het toch al wel duidelijk? Ze kunnen toch wel beslissen om dit (of een ander) shot erin te monteren afhankelijk van wie er afvalt?

Dus met elke kandidaat iets met rood in beeld hebben en afhankelijk wie er af valt dit er in monteren. Het zou een ander geval zijn als Sanne deze poster moest hebben als onderdeel van de opdracht, maar ze loopt er gewoon voorbij. (Dus wie weet is er van iedereen wel een shot waar ze hier langs lopen maar is alleen die van Sanne er in gemonteerd).

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #138 Gepost op: 7-02-2017, 19:01:12 »
Die rode poster bij Jeroen was een sfeershot van vóór de posteropdracht. Die kwam meteen in beeld na zijn biecht en was er dus bewust ingemonteerd.

Bij Sanne is dat wat lastiger te zeggen. Op zich moet het niet zo moeilijk zijn om een shot van haar met die poster te krijgen als het op de looproute naar de achterste posters ligt. Maar ik geef toe dat dit wat minder voor de hand ligt. Komende zaterdag dus letten op (waarschijnlijk rode) eliminatietekens.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Afvallerstheorie?
« Reactie #139 Gepost op: 8-02-2017, 00:24:01 »
Wie is de volgende afvaller? Niet Jochem, want hij heeft nog een joker. Mogelijk genoeg om een test mee door te komen. We nemen aan dat er waarschijnlijk een aflevering aankomt waarin niemand naar huis gaat. Als dat afl. 6 is, dan valt Jochem daar van zelf niet af. En de volgende afl. 7 mogelijk niet vanwege die joker.
Tijdens de opdracht, jokers stempelen, heeft Jochem iets gezegd van ; "ik spaar jokers" Dat zeg je niet als je er maar 1 hebt, toch? Het klinkt als meervoud. Bij de Kermisopdracht hebben we niet kunnen zien hoe Jochem in zijn attractie terecht is gekomen. Het zou kunnen dat hij een joker heeft gehengeld uit die automaat. Is dat zo, dan heeft hij er nu in ieder geval 2. Dat zou voldoende moeten zijn om niet af te vallen in afl.7 en mogelijk zelfs niet in 8.