Excuses, ik zie nu pas dat er een apart topic over afvallerstheorieën is. Is het goed als ik
deze post hier nogmaals plaats?
Okee, ik denk dat ik het uitgevogeld heb. Komende zaterdag kan ik mijn hypothese testen. Ik ben niet van alle punten even zeker, dus ik ga de eerstvolgende uitzending zien hoe gruwelijk ik er misschien naast zit.
De afvaller[1] Wordt rond minuut 55 aangekondigd.
[2] Art gebruikt het woord 'rood' of 'roos' (of een woord dat die letters bevat) als de afvaller in beeld komt.
[3] De afvaller maakt een zenuwachtige beweging.
[4] De afvaller zit links voor Jeroen. Of beiden zitten uiterst links (links was een hint in de papermill).
In aflevering 1 is Vincent op minuut 55 in beeld.
Art gebruikt het woord 'rood'.
Vincent maakt een zenuwachtige grimas.
Vincent zit links voor Jeroen.
In aflevering 2 is Yvonne op minuut 55 in beeld.
Art gebruikt het woord 'troost'.
Yvonne slaat haar hand voor haar mond.
Yvonne zit links voor Jeroen.
In aflevering 3 is Roos op minuut 55 in beeld (het meest prominent in elk geval, maar hier valt over te twisten)
Art gebruikt het woord 'rood'.
Roos werpt zenuwachtig het ene been over het andere.
Roos zit voor Jeroen, beiden zitten uiterst links.
De afvaller van volgende weekWordt aangekondigd door Art met de woorden "naar huis".
In aflevering 1 zegt Art 'naar huis' op tijdstip 50:04. Yvonne komt in beeld; zij gaat in aflevering 2 naar huis.
In aflevering 2 zegt Art 'naar huis' op tijdstip 50:44. Thomas komt in beeld; hij gaat niet naar huis, want hij zit niet links voor/uiterst links met Jeroen. Art zegt nogmaals 'naar huis' op tijdstip 54:50. Roos en (iets minder prominent) Jeroen komen in beeld; Roos gaat in aflevering 3 naar huis. Jeroen niet, die is immers de mol.
In aflevering 3 zegt Art 'naar huis' op tijdstip 51:57. Sigrid komt in beeld; zij gaat in aflevering 4 naar huis.
Mijn voorspelling voor zaterdag is dus: Sigrid valt af. Tijdens de executie zit ze links voor Jeroen, of beiden zitten uiterst links.