Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo  (gelezen 29177 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #20 Gepost op: 11-02-2017, 22:05:01 »
Citaat
De Mol wil 10,20,50 en 100 zo rap mogelijk doorgeven zodat die 4 slots bezet zijn en de opdracht er op zit.

De 500 van Ima is dus uiterst onmols.

Alles is hier onmols. Als kandidaat kun je net zo goed kiezen voor het snel pakken van elk bedrag dat je tegenkomt. Dus als je zorgt dat je zo rap mogelijk de 4 slots bezet, ben je door. Een hoog bedrag is onmols, een laag bedrag daardoor niet beslist mols.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #21 Gepost op: 11-02-2017, 22:19:17 »
De Mol wil 10,20,50 en 100 zo rap mogelijk doorgeven zodat die 4 slots bezet zijn en de opdracht er op zit.

De 500 van Ima is dus uiterst onmols.
Die 10 euro laten gaan door Thomas is ook onmols

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #22 Gepost op: 11-02-2017, 22:24:02 »
Die 10 euro laten gaan door Thomas is ook onmols

Op het moment dat Ima het al heeft doorgebeld? Kon ie gezien hebben van op een afstandje.

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #23 Gepost op: 11-02-2017, 22:34:33 »
De mol kende misschien de kleur van de kleding waar de buttons op gespeld waren

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #24 Gepost op: 11-02-2017, 22:58:25 »
Thomas laat ook 750 euro lopen ::oink::, is ook gemeld bij Moltalk. Jochem daarentegen vindt die 750 wel ???

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #25 Gepost op: 11-02-2017, 23:01:41 »
Waarom vinden mensen Diederik hier mols? Waarom zou je het aan de anderen overlaten om hoge bedragen veilig te stellen ipv zelf alvast lage bedragen erin te stoppen. Met de voorkennis van de mol (waar iedereen zit) lijkt mij hier Imanuelle overduidelijk de mol. Zij heeft 3 van de 4 gevonden, wat ik mols vind (mol weet waar mensen zitten) met zeer lage bedragen (10 euro ???). Ik zal niet ontkennen dat Thomas hier evengoed verdacht is, zogenaamd voor de hoge bedragen gaan en vervolgens 750 euro voorbijlopen  ::rofl::  

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #26 Gepost op: 11-02-2017, 23:11:32 »
Ima belde drie keer een bedrag door, 10, 500 en 20 euro. Daarmee verkleint ze de kans dat 1000 euro wordt gemeld. Maar is dat mols of zelfzuchtig?

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #27 Gepost op: 11-02-2017, 23:12:23 »
Waarom vinden mensen Diederik hier mols? Waarom zou je het aan de anderen overlaten om hoge bedragen veilig te stellen ipv zelf alvast lage bedragen erin te stoppen. Met de voorkennis van de mol (waar iedereen zit) lijkt mij hier Imanuelle overduidelijk de mol. Zij heeft 3 van de 4 gevonden, wat ik mols vind (mol weet waar mensen zitten) met zeer lage bedragen (10 euro ???). Ik zal niet ontkennen dat Thomas hier evengoed verdacht is, zogenaamd voor de hoge bedragen gaan en vervolgens 750 euro voorbijlopen  ::rofl::  


Maar ik vind 500 euro dan wel een erg hoog bedrag voor de Mol, dan vind ik de 100 euro van Thomas logischer. Als de Mol dan toch geld in moet brengen ;)

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #28 Gepost op: 11-02-2017, 23:16:54 »
De 1000 euro is helemaal niet langs gekomen :P

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #29 Gepost op: 11-02-2017, 23:17:19 »
Thomas zocht de 10, 20, 50 en 100.
Ima was 2x wat sneller dan hij.
Toen hij de 50 vond was het spel al voorbij maar logisch dat hij die dame daarom herkende wellicht.  ;D
 ::)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #30 Gepost op: 11-02-2017, 23:17:47 »
De 1000 euro is helemaal niet langs gekomen :P

Die man/vrouw zat op een dak. ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #31 Gepost op: 11-02-2017, 23:20:42 »
De mol hoeft toch geen privilege?

Het is veel  leuker om de kandidaten in het ongewisse laten door geen scherm te zien. Imanuelle, Jochem  en Diederik zijn niet wijzer geworden.
Jochem en Imanuelle helemaal niet ze verdenken Diederik toch al. Ze hebben gehoopt Thomas of Sanne er uit te spelen. Dat is helaas mislukt. Het enige wat ze nu weten is dat Thomas en Sanne de test goed gemaakt hebben.

Misschien ziet Jochem nu wel iets in de toenadering van Sanne?
Opvallend dat Jochem deze test voor het eerst Thomas meenam.....

En Thomas kies wijs kies mij ::rofl::

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #32 Gepost op: 11-02-2017, 23:25:49 »
De 1000 euro is helemaal niet langs gekomen :P
Art zei dat er bedragen waren tot 1000 euro. Dat bedrag heb ik ook niet zien langskomen, maar het is wel genoemd.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #33 Gepost op: 12-02-2017, 03:42:42 »
een mooie opdracht om de mol geld in de pot te laten brengen, onder het mom van
"ik moest zo snel mogelijk kleine bedragen melden, om te voorkomen dat anderen grote bedragen melden"
het follow de money gaat in die zin dus niet op.

Bovendien moest de winnares van deze opdracht ervoor zorgen, dat er niemand naar huis gaat, want de productie heeft het al helemaal zo gepland, dat ze straks nog steeds met vijf zijn.

Ima is daarmee de mol.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #34 Gepost op: 12-02-2017, 06:10:01 »
Citaat
Bovendien moest de winnares van deze opdracht ervoor zorgen, dat er niemand naar huis gaat, want de productie heeft het al helemaal zo gepland, dat ze straks nog steeds met vijf zijn.

Ima is daarmee de mol.

Ik heb dat eerder ook al gevraagd. Als er een aflevering moet zijn zonder afvaller, dan moeten ze dat kunnen beïnvloeden. Als een kandidaat verkeerd kiest, dan zit je alsnog met een rood scherm. Aan de andere kant... Dit kun je op meerdere opdrachten toepassen.

Wie de meeste schoten in de roos heeft, verdient een privilege bijvoorbeeld...

Of ze gooien er in geval van nood een groepsvrijstelling tegenaan die ze niet kunnen missen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #35 Gepost op: 12-02-2017, 06:21:20 »
Vind er niet uit te komen wat nu het meest op de mol wijst. Thomas slaat de 10 over en vindt de 100 die wel op een moeilijk zichtbare plek zit maar hij vind hem vrij laat. Ima vindt veel en toch geen gek hoog bedrag in de pot maar zij is bar fanatiek en lijkt het voor haarzelf te hebben gedaan. Diederik kwam vooral mols over omdat hij zegt "Ze weten toch wel waarom ik niet kan zoeken" maar hij gedraagt zich de hele aflevering nogal eigenaardig en lijkt met zijn verkeerde been uit bed gestapt. Jochem mag blij zijn dat hij niet wordt aangeklaagd, een jonge vrouw vindt hem terecht een enorme griezel.

Jochem en Sanne komen het meest kandidaats over denk ik. Diederik en Thomas het 'molst'?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #36 Gepost op: 12-02-2017, 07:42:01 »
Moet het nog terugzien, maar Diederik heeft bij grasmaaien zijn bril op. Bij het zoeken naar de buttons is de bril weg, bij de uitslag is-ie weer terug. Zie er weinig mols in, maar dan snap ik wel dat hij weinig vindt.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #37 Gepost op: 12-02-2017, 08:07:24 »
Over dat Thomas het tientje laat liggen en wel de honderd pakt. Het lijkt onmols, maar het hoeft niet.
Het zou me niks verbazen dat Thomas al een seintje heeft gekregen dat het tientje al gepakt is. Dan is het heel makkelijk om voor de camera (cameramens kan de seiner zijn) een showtje op te voeren van: "Dit tientje laat ik liggen, te laag bedrag". Daarmee lijkt hij kandidaats.
Daarnaast, het briefje van honderd behoort ook tot de laagste bedragen. Dus een mol wil die ook gepakt zien. En dat deed Thomas dan ook.

BTW, is al bekend welke bedragen er te vinden zijn? Ik kom nu op:

10 20 50 100 500 750 en een genoemde 1000. Als het allemaal nieke bedragen zijn, welke drie missen we dan nog? Mij lijkt 250 sowieso. En dan?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline joymol

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #38 Gepost op: 12-02-2017, 08:37:42 »
Dit is zo'n opdracht waar de mol en kandidaten hetzelfde belang hebben. Daar kunnen we niets mee helaas.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #39 Gepost op: 12-02-2017, 08:58:35 »
Dit is zo'n opdracht waar de mol en kandidaten hetzelfde belang hebben. Daar kunnen we niets mee helaas.

De mol heeft belang bij zo snel mogelijk de vier laagste bedragen, zodat de hoogsten niet meer aan bod komen. Privilege is mooi meegenomen, maar heeft de mol niet echt nodig.
De kandidaten willen juist de hogere bedragen. Meer geld in de pot plus de kans op een privilege.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!