In dat opzicht is het doorbellen van de lage bedragen door Ima toch ook zeer mols? Als Thomas zoals jij zegt zoveel mogelijk van die lage bedragen heeft willen veilig stellen heeft hij toch iets mis gedaan. Hij heeft er immers slechts eentje veilig gesteld... En dan zou je kunnen zeggen dat hij al wist dat Ima wel zou hebben doorgebeld, maar dat is enkel speculatie.
Je hebt gelijk in wat je zegt. Maar ik denk dat de Mol niet weet waar de bedragen zich bevonden. Ook dit is enkel een vermoeden, maar met logica beredeneert. Stel dat we zeggen: De Mol wist waar welk bedrag zich bevond, dan had hij helemaal geen uitdaging gehad deze opdracht. Het enige waarmee De Mol dan rekening zou moeten houden is dat hij niet verdacht veel lage bedragen door zou bellen. In mijn ogen is het vele malen logischer dat de Mol ook de uitdaging krijgt te zoeken (wat het spel ook ietsje eerlijker maakt, want zo kon de Mol niet de hele opdracht makkelijk verstieren). Dat zou betekenen dat Thomas als Mol heel hard gezocht heeft, maar toch enkel de €100 (en €10) gevonden heeft.
Thomas kan als Mol van Art of de productie doorgekregen hebben dat de €10 al geclaimd was, of hij kan het gezien hebben of hij verwachtte misschien dat de €10 die redelijk makkelijk 'verstopt' zat toch nog wel gevonden zou worden. Uiteraard is het speculatie zoals je zegt, maar het kan wel een verklaring voor deze situatie zijn als Thomas de Mol is.
Dat Ima lage bedragen doorgebeld heeft is waar, maar die €500 was mij iets te onmols. Ik denk dat je als Mol hem dan toch liever een ander laat vinden. Maar ik snap dat dit verdacht is, ze verpest 2 x een doorbelpoging door €10 en €20 door te bellen en de €500 kan ze als weglachertje gebruiken, hoewel ze zo toch redelijk veel geld uit de pot heeft gehouden.
PS. Ik zit ver in deze tunnel, dat weet ik.