Dan heb je dus de regels van het spel niet begrepen.
Dank je voor je sneer ā la Sanne
Nogmaals: het doet er geen moer toe wat de Mol invult bij de test: de KANDIDAAT (= NIET MOL) met het slechtste resultaat vliegt eruit, tenzij die kandidaat een vrijstelling heeft. Inderdaad moet er logischerwijs een aflevering zijn waarbij er niemand naar huis gaat, maar als Immanuelle nu anders had gekozen, dan was er gewoon volgende week een groepsvrijstelling gepresenteerd.
Ik begrijp natuurlijk wel dat de Mol er niet uit kan vliegen ook al doet hij de test het slechtste. Ik heb gewoon niet het blinde vertrouwen (dat zoveel mensen hier gek genoeg wel schijnen te hebben) dat alles wat de makers ons willen laten geloven, ook echt waar is. Dus misschien heeft Sanne de test wel het slechtste gemaakt, maar geven ze haar toch groen. Of misschien gaf Thomas aan Ima daarom wel het advies om haar bondje en haar mol te kiezen, omdat dan Sanne ook wel door zou gaan.
Het punt is, we zullen het nooit weten. Maar het is een mindfuck spel, waarom verwachten we dan va de makers altijd 100% eerlijkheid? We weten al dondersgoed dat die eerlijkheid er op zoveel andere vlakken al ver te zoeken is, en dat is deel van het spel.
PS Ik denk dat het niet zo makkelijk is simpelweg om een groepsvrijstelling lukraak in te voeren, zoals jij zegt. Dat vergt veel extra voorbereiding in de opdrachten. Ik geloof eerder in de weg van de minste weerstand.
EDIT na het bericht van Heinz:
Terugkomend op de theorie van onder anderen Rat dat de Mol in aflevering 6 de test het slechtst heeft gemaakt; als we naar de opdrachten van aflevering 7 kijken kan je daar een bevestiging van deze theorie in zien. De opdrachten leken namelijk gemaakt voor vijf kandidaten, niet voor vier. Er zou dan dus niemand mogen afvallen in aflevering 6.
Ik begin dus ook te geloven dat niemand een rood scherm zou krijgen in aflevering 6. En dat we dus niks aan de informatie hebben dat Arjen een groen scherm kreeg. (En dat Kim dus gewoon de Mol kan zijn.)
Ik ben hierdoor extra benieuwd of we aan de hand van de opdrachten in de volgende aflevering weer iets wijzer kunnen worden.