Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo  (gelezen 29406 keer)

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #80 Gepost op: 14-02-2017, 21:59:27 »
Waarom zou dat moeten dan?

Als je eerst 100 euro doet, en andere kandidaten scoren hoge bedragen, dan heb je als mol te veel, vind ik, geld bijverdiend. Als je eerst 10 euro doet, dan 20, dan 50, dan 100, volg je het laagst mogelijke scenario.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #81 Gepost op: 14-02-2017, 22:04:45 »
De volgorde is irrelevant. Als mol wil je de laagste 4. Dan is 100 juist heel goed, omdat die minder verdacht is dan 10 euro.

En als je tegelijk de 1.000 euro kwijt maakt, doe je het als mol prima. Je zou kunnen zeggen dat je zorgt voor -900 euro. ;)

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #82 Gepost op: 14-02-2017, 22:11:42 »
De volgorde is irrelevant. Als mol wil je de laagste 4. Dan is 100 juist heel goed, omdat die minder verdacht is dan 10 euro.

Dan doe je als mol zijnde niet je best. Die 100 euro is het hoogste bedrag in het ideale scenario voor de Mol. Ik zou dan toch iets krenteriger mollen.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #83 Gepost op: 14-02-2017, 22:29:14 »
Nu kon hij mooi kandidaten om de oren slaan dat ze 10 euro doorbelden. Wat slecht voor de pot, foei!  ::pinokkio::

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 14-02-2017, 22:41:38 »
Dan doe je als mol zijnde niet je best. Die 100 euro is het hoogste bedrag in het ideale scenario voor de Mol. Ik zou dan toch iets krenteriger mollen.

Mocht Thomas de Mol zijn vind ik met 100 euro beginnen juist heel slim en tactisch. Als een andere kandidaat gaat nepmollen en in volgorde 10, 20, 50 binnenhaalt ben je met 100 euro alsnog de winnaar van het privilege en kun je je kandidaat zijn benadrukken en mocht dit niet gebeuren heb je er in ieder geval voor gezorgd dat de kans dat er een hoger bedrag dan 100 euro binnenkomt kleiner wordt.

Offline de therMOLmeter

• Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
« Reactie #85 Gepost op: 14-02-2017, 22:54:39 »
Maar als het doorbellen van €100 hoe dan ook deel uitmaakt van het beste scenario voor een Mol (qua bedragen), dan doe je dat toch? Nu kon hij ook anderen beschuldigen van de €10.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 15-02-2017, 05:13:55 »
Thank god I'm a country boy van John Denver. Jekel Diederik zet zijn cowboy hoed op en is a country boy?

Imanuelle vraagt aan de vrouw met de 500 euro-button: "Can I have this? Did somebody already come?"

Hoe weet Ima dat ze dat moet vragen? We hebben Art niets horen zeggen over het feit dat kandidaten een gevonden bedrag maar één keer door mogen geven. Daarom lijkt Sanne ook verrast als Art haar meedeelt dat haar tien euro niet telt, omdat die al gemeld was.

Jawel, de eerste vier bedragen worden vast gelegd. Volgens mij is wel duidelijk dat elk bedrag maar een keer mogelijk is.

Citaat
Meteen daarna meldt Ima het andere bedrag van 20 euro bij Art: "Art, nog een keer Ima hier. Wacht effe, met de andere porto."

Hoe weet Ima dat ze die andere portofoon moet hebben en niet die van de 500 euro mag gebruiken? Ook hier hebben we Art niets over horen zeggen. Het kan zijn dat een uitgebreidere uitleg niet is uitgezonden op tv, want ook de andere kandidaten geven de porto's terug aan de buttondragers. Maar ik vond het opvallend dat ze tot twee keer toe exact wist hoe ze moest handelen.

De opdracht wordt uitgelegd dat er mensen met porto's met geld zijn, daarna dat zij te herkennen zijn aan de button waar het bedrag op staat. Zij krijgen ook iets meer uitleg dan wij. Zie er niets verdachts in. Zeker niet omdat 500 euro wel een groot bedrag is voor een mol om in te bellen.

Citaat
EDIT 1: Nadat ze wegloopt bij haar twee buttondragers doet Ima een wel heel erg blij vreugdedansje (tijdstip 46:28). Waarom? Ze weet toch niet wat voor bedragen de anderen hebben doorgegeven? En of zij dus degene is die het meeste geld heeft binnengehaald en het privilege verdient? Dat vertelt Art pas wanneer ze weer bij elkaar zijn ("Ik denk dat jullie ook benieuwd zijn naar wie 't meest heeft binnengebracht?"). En het geldbedrag dat ze binnenhaalt is niet zo hoog dat een gewone kandidaat daar dolgelukkig van wordt.

Ze heeft drie bedragen ingebeld waarvaan eenmaal 500 euro. Dat geeft een goede kans dat ze kan winnen, zou ik ook blij van worden ;)

Offline Blip

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #87 Gepost op: 15-02-2017, 09:59:08 »
Zie er niets verdachts in. Zeker niet omdat 500 euro wel een groot bedrag is voor een mol om in te bellen.

Bij mij speelt ook mee dat ik de indruk had dat er deze aflevering niemand mocht afvallen. Dan is het het handigst als de mol het privilege wint en in elk geval degene immuniseert die anders een rood scherm had gezien. Omdat Thomas al honderd euro had gemeld, kon de mol niet anders dan het eerstvolgende hoge bedrag (500 euro) melden bij Art.

Toegegeven, dit zijn wel veel aannames en doelredeneringen vanuit de tunnel. ::tandpastasmiley::

Citaat
Ze heeft drie bedragen ingebeld waarvaan eenmaal 500 euro. Dat geeft een goede kans dat ze kan winnen, zou ik ook blij van worden ;)

Zou kunnen, maar als iemand anders 750 of 1000 euro inbelt gaat het feestje al niet door. Haar blijdschap leek me dan ook nogal voorbarig. Tenzij ze wist dat Thomas 100 euro had doorgebeld, maar dat lijkt me sterk. Art vertelt immers pas na de opdracht wie het meeste geld gemeld heeft en het privilege wint.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molecula

• Forumlid
  • I'm gonna rope you
« Reactie #88 Gepost op: 15-02-2017, 10:34:31 »
Bij mij speelt ook mee dat ik de indruk had dat er deze aflevering niemand mocht afvallen. Dan is het het handigst als de mol het privilege wint en in elk geval degene immuniseert die anders een rood scherm had gezien.

IDTV heeft al eerder laten zien dat als er in een aflevering niemand mag afvallen, er dan gewoon geen rood scherm komt, ongeacht de uitslag van de test. Ik denk niet dat ze het zichzelf zo moeilijk maken als jij hierboven schetst.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2017, 10:50:31 door molecula »

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #89 Gepost op: 15-02-2017, 12:46:55 »
IDTV heeft al eerder laten zien dat als er in een aflevering niemand mag afvallen, er dan gewoon geen rood scherm komt, ongeacht de uitslag van de test. Ik denk niet dat ze het zichzelf zo moeilijk maken als jij hierboven schetst.
Is dit speculatie, of is dit bevestigd door een betrouwbare bron, of anderszins zeer aannemelijk gemaakt? Ik ben heel benieuwd naar de verklaring van deze bewering.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline molecula

• Forumlid
  • I'm gonna rope you
« Reactie #90 Gepost op: 15-02-2017, 13:26:54 »
Is dit speculatie, of is dit bevestigd door een betrouwbare bron, of anderszins zeer aannemelijk gemaakt? Ik ben heel benieuwd naar de verklaring van deze bewering.

Omdat het nooit toegeven zal worden, blijven zulke uitspraken natuurlijk altijd tot op zekere hoogte speculatie, maar het heeft er alle schijn van. Heinz heeft onlangs nog een link naar zijn berichten uit 2010 geplaatst waarin hij helder uitlegt dat het er destijds sterk op leek dat niemand af mocht vallen en Arjen Lubach groen kreeg terwijl hij rood had moeten krijgen.
Ik geloof dat dat nu ook het geval is. Ik ben in ieder geval erg benieuwd of alle opdrachten in aflevering 7 zowel door 5 als door 4 personen te spelen zijn.

Mijn antwoord op jouw laatste vraag: ja. Ik verwijs je graag terug naar dit oude bericht van mij en verder dit bericht met de uitleg waarom het erop leek dat er niemand mocht afvallen.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #91 Gepost op: 15-02-2017, 16:14:43 »
Dat zou betekenen dat €10,€20,€50 en €100 de laagste vier bedragen zijn. Als Mol wil je dus hoe dan ook zoveel mogelijk van die bedragen veilig stellen, omdat er maar vier veilig gesteld kunnen worden. In dat opzicht is het doorbellen van €100 van Thomas zeer Mols. Dat Thomas de €10 niet doorbelt zou kunnen doordat hij als Mol misschien wist dat die al doorgebeld was.
In dat opzicht is het doorbellen van de lage bedragen door Ima toch ook zeer mols? Als Thomas zoals jij zegt zoveel mogelijk van die lage bedragen heeft willen veilig stellen heeft hij toch iets mis gedaan. Hij heeft er immers slechts eentje veilig gesteld... En dan zou je kunnen zeggen dat hij al wist dat Ima wel zou hebben doorgebeld, maar dat is enkel speculatie.
Ich bin ein Bärliner!

Offline de therMOLmeter

• Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
« Reactie #92 Gepost op: 15-02-2017, 16:55:30 »
In dat opzicht is het doorbellen van de lage bedragen door Ima toch ook zeer mols? Als Thomas zoals jij zegt zoveel mogelijk van die lage bedragen heeft willen veilig stellen heeft hij toch iets mis gedaan. Hij heeft er immers slechts eentje veilig gesteld... En dan zou je kunnen zeggen dat hij al wist dat Ima wel zou hebben doorgebeld, maar dat is enkel speculatie.
Je hebt gelijk in wat je zegt. Maar ik denk dat de Mol niet weet waar de bedragen zich bevonden. Ook dit is enkel een vermoeden, maar met logica beredeneert. Stel dat we zeggen: De Mol wist waar welk bedrag zich bevond, dan had hij helemaal geen uitdaging gehad deze opdracht. Het enige waarmee De Mol dan rekening zou moeten houden is dat hij niet verdacht veel lage bedragen door zou bellen. In mijn ogen is het vele malen logischer dat de Mol ook de uitdaging krijgt te zoeken (wat het spel ook ietsje eerlijker maakt, want zo kon de Mol niet de hele opdracht makkelijk verstieren). Dat zou betekenen dat Thomas als Mol heel hard gezocht heeft, maar toch enkel de €100 (en €10) gevonden heeft.

Thomas kan als Mol van Art of de productie doorgekregen hebben dat de €10 al geclaimd was, of hij kan het gezien hebben of hij verwachtte misschien dat de €10 die redelijk makkelijk 'verstopt' zat toch nog wel gevonden zou worden. Uiteraard is het speculatie zoals je zegt, maar het kan wel een verklaring voor deze situatie zijn als Thomas de Mol is.

Dat Ima lage bedragen doorgebeld heeft is waar, maar die €500 was mij iets te onmols. Ik denk dat je als Mol hem dan toch liever een ander laat vinden. Maar ik snap dat dit verdacht is, ze verpest 2 x een doorbelpoging door €10 en €20 door te bellen en de €500 kan ze als weglachertje gebruiken, hoewel ze zo toch redelijk veel geld uit de pot heeft gehouden.

PS. Ik zit ver in deze tunnel, dat weet ik.  ::jaja::

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 17-02-2017, 14:04:22 »
Hier loopt Diederik vlakbij de twee mensen met een molbutton. Raar dat hij ze niet ziet. Vooral de button van de man lijkt goed zichtbaar, omdat die om zijn nek hangt. Misschien voelde Diederik zich zo ongemakkelijk dat hij niet echt goed durfde te kijken. Of hij voelde zich gewoon niet lekker, hij was immers de hele aflevering nogal uit zijn hum. Als hij ze werkelijk niet ziet, is het aannemelijk dat ook Thomas de button van de vrouw die hij voorbij liep echt niet gezien heeft. Blijkbaar zijn ze gewoon slecht zichtbaar geweest.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 17-02-2017, 15:31:16 »
Hier loopt Diederik vlakbij de twee mensen met een molbutton. Raar dat hij ze niet ziet.

Diederik liep zonder bril heel de tijd. Dat hielp misschien ook niet mee.

Offline m0lmuis

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #95 Gepost op: 17-02-2017, 15:43:58 »
Diederik liep zonder bril heel de tijd. Dat hielp misschien ook niet mee.

In de biecht droeg hij geen bril, tijdens de opdracht wel.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 17-02-2017, 15:51:16 »
Warempel! Dacht hem in de opdracht ook zonder bril gezien te hebben maar dat zal dan wel niet.

Offline m0lmuis

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #97 Gepost op: 17-02-2017, 16:00:00 »
Warempel! Dacht hem in de opdracht ook zonder bril gezien te hebben maar dat zal dan wel niet.

Er kan best zo'n moment zijn geweest Tureluurs, maar dat heb ik dan weer gemist  ;)

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 17-02-2017, 20:26:54 »
Citaat

Same here. Het verbaasde me namelijk dat hij hem bij de uitslag weer op had.

Offline Christie

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 18-02-2017, 00:07:47 »
Een mol heeft voorkennis, weet waar iedereen zit. Wat mij betreft is het vinden van 3(!!!) bedragen dus enorm mols, en ik vind ook dat het gemiddelde van deze bedragen niet hoog is. Stel Ima had 10/20/50 gedaan dan dacht iedereen natuurlijk wat is dit mols, en nu kan ze de groep wijsmaken dat ze hoge bedragen heeft meegenomen, terwijl ze de kans op hoge bedragen wegneemt (kuch 750 kuch).
Het voorbijlopen van een hoog bedrag is in principe mols maar ik heb nog nooit een mol gezien die zichzelf op de borst klopt voor het voorbijlopen van geld (geld ook voor ima in afl 1), dus dit vind ik niet ZO opvallend.

Als de mol voorkennis had waar iedereen zit klopt de lopende vrouw met €750,- niet meer.
Misschien heeft de mol wel bedragen/porto's ontvreemd en zijn de button mensen ingeseind over de mol. Diederik is makkelijk te omschrijven met zijn rode shirt. Jochem wat minder.

Thomas was mij net te fanatiek aan het zoeken, ook zijn opmerkingen tijdens het zoeken lijken niet geacteerd. En waarom zou hij Sanne aanspreken op het inbellen van €10,-? Dat doet een fanatieke kandidaat. Een mol zal het worst zijn wie wat pakt.