Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo  (gelezen 29179 keer)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #60 Gepost op: 12-02-2017, 17:57:08 »
Ik snap Diederik heel goed en zou ook geen zin hebben gehad om mensen lastig te vallen. Opdrachten zoals deze waarin gêne een zogenaamd grappig onderdeel is vind ik maar niks. Er zijn genoeg andere amusementsprogramma's die drijven op plaatsvervangende schaamte. (En van het kijken naar die gefrustreerde paarden en stieren werd ik ook niet vrolijk.)

De metro en horeca opdrachten van vorig jaar waren in dat opzicht toch wel een graadje erger....... En verder zit er in elk seizoen wel opdrachten waarvoor je mensen moet "misbruiken".

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #61 Gepost op: 12-02-2017, 21:27:16 »
ik had ook last van plaatsvervangende schaamte, zowel mensen bekijken als de dieren.

Ik zit in Thomas tunnel, maar deze opdracht deed me toch twijfelen (eventjes hoor).
Ima die alle lage bedragen doorgeeft zodat niet te veel hoge bedragen doorgegeven kunnen worden... Maar goed, zou voor mij sluitend zijn als ze niet vervolgens 500 euro in de pot dropt. Wel vreemd.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #62 Gepost op: 12-02-2017, 22:11:10 »
Alleen maar random zoeken, nee dat vond ik ook niet het leuke aan deze opdracht.

Die schaamte kan ik dan wel weer om lachen  ;D
You'll never walk alone

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #63 Gepost op: 12-02-2017, 22:24:16 »
(En van het kijken naar die gefrustreerde paarden en stieren werd ik ook niet vrolijk.)

Nee. Ik ook niet.

Zouden ze in Spanje (hypothetisch voorbeeld) stierengevechten getoond hebben? Die zijn weliswaar bloederiger en lopen meestal nog slechter af, maar rodeo's komen in wezen ook neer op dierenmishandeling.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #64 Gepost op: 12-02-2017, 23:22:21 »
Wat betreft eventueel genant gedrag:

In Amerika gaan mensen anders met elkaar om.
Mijn man heeft Amerikaanse familie  (geboren en getogen Californie) en tijdens  onze roadtrip door Amerika werden we door allerlei  vreemden gewoon aangesproken en men vraagt  gewoon van alles aan je. Amerikanen doen dat ook onderling.

Neemt niet weg dat met name Jochem erg vrijpostig was.
Daarbij denk ik dat de aanwezigen wel op de hoogte waren van de opnames.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #65 Gepost op: 13-02-2017, 11:07:22 »
Ik denk dat dit de verdeling van het geld was
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #66 Gepost op: 13-02-2017, 19:25:26 »
John Denver: Thank God I'm a country boy

Kan iemand iets met Botswana?
Dat komt uit de ondertiteling.
Ik kan me voorstellen dat er foutjes gemaakt worden, maar Botswana in plaats van bow???

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #67 Gepost op: 14-02-2017, 03:48:52 »
John Denver: Thank God I'm a country boy

Kan iemand iets met Botswana?
Dat komt uit de ondertiteling.
Ik kan me voorstellen dat er foutjes gemaakt worden, maar Botswana in plaats van bow???

Euh? Niet gezien. Diederik zegt in aflevering 1 dat het fijn is dat ze niet in een of ander buitenland zitten maar hij noemde een ander land dan Botswana en lijkt me stug dat het een hint is  ::rofl:: Misschien was er een official van Botswana aanwezig of stond er een vlag of iets?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #68 Gepost op: 14-02-2017, 04:07:47 »
Misschien is het wel een hint naar het land van volgend jaar  :-X
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #69 Gepost op: 14-02-2017, 10:52:39 »
Euh? Niet gezien. Diederik zegt in aflevering 1 dat het fijn is dat ze niet in een of ander buitenland zitten maar hij noemde een ander land dan Botswana en lijkt me stug dat het een hint is  ::rofl:: Misschien was er een official van Botswana aanwezig of stond er een vlag of iets?

Well I got me a fine wife, I got me old fiddle,
When the sun's com-in, up I got cakes on the griddle;
And life ain't noth-in' But a funny funny riddle:
Thank God I'm a country boy.

When we work's all done and the sun's settin' low
I pull out my fiddle and rosin up the bow
But the kids are asleep so I keep it kinda low:
Thank God I'm a country boy.
I'd play "Sally Goodin" all day if I could,
But the Lord and my wife wouldn't take it very good.
So I fiddle when can and work when I should:
Thank God I'm a country boy.

refrein

waar is die ondertiteling met 'Botswana' erin te zien?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #70 Gepost op: 14-02-2017, 10:58:46 »
Imanuelle vraagt aan de vrouw met de 500 euro-button: "Can I have this? Did somebody already come?"

Hoe weet Ima dat ze dat moet vragen? We hebben Art niets horen zeggen over het feit dat kandidaten een gevonden bedrag maar één keer door mogen geven. Daarom lijkt Sanne ook verrast als Art haar meedeelt dat haar tien euro niet telt, omdat die al gemeld was.

Meteen daarna meldt Ima het andere bedrag van 20 euro bij Art: "Art, nog een keer Ima hier. Wacht effe, met de andere porto."

Hoe weet Ima dat ze die andere portofoon moet hebben en niet die van de 500 euro mag gebruiken? Ook hier hebben we Art niets over horen zeggen. Het kan zijn dat een uitgebreidere uitleg niet is uitgezonden op tv, want ook de andere kandidaten geven de porto's terug aan de buttondragers. Maar ik vond het opvallend dat ze tot twee keer toe exact wist hoe ze moest handelen.

EDIT 1: Nadat ze wegloopt bij haar twee buttondragers doet Ima een wel heel erg blij vreugdedansje (tijdstip 46:28). Waarom? Ze weet toch niet wat voor bedragen de anderen hebben doorgegeven? En of zij dus degene is die het meeste geld heeft binnengehaald en het privilege verdient? Dat vertelt Art pas wanneer ze weer bij elkaar zijn ("Ik denk dat jullie ook benieuwd zijn naar wie 't meest heeft binnengebracht?"). En het geldbedrag dat ze binnenhaalt is niet zo hoog dat een gewone kandidaat daar dolgelukkig van wordt.

EDIT 2: Vlak voor de rodeo-opdracht horen we het nummer Thank God I'm a country boy van John Denver. De naam Imanuelle betekent God met ons en I'm a schrijf je hetzelfde als Ima.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2017, 11:39:07 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #71 Gepost op: 14-02-2017, 11:00:32 »

waar is die ondertiteling met 'Botswana' erin te zien?



35.30
« Laatst bewerkt op: 14-02-2017, 11:06:00 door m0lmuis »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #72 Gepost op: 14-02-2017, 11:17:09 »
waar is die ondertiteling met 'Botswana' erin te zien?

En ook hier: http://tt888.omroep.nl/tt888/AT_2070081

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #73 Gepost op: 14-02-2017, 11:31:15 »
En ook hier: http://tt888.omroep.nl/tt888/AT_2070081

 :D thanks.

Botswana - bow - tsana... klinkt als Sanne. Iets anders kan ik er niet van maken... tt888-fout (weet iemand of (i-phone) autocorrect ook zoiets doet als je 'bow' intypt?)


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #75 Gepost op: 14-02-2017, 18:23:42 »
Die schaamte kan ik dan wel weer om lachen  ;D
Inderdaad... Daarbij, dan zou men ook niet moeten gaan kijken naar paardensport/military op de Nederlandse tv...
Ich bin ein Bärliner!

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #76 Gepost op: 14-02-2017, 20:19:02 »
Ik denk dat dit de verdeling van het geld was


Mooi overzicht!
De 1000 euro button is niet in beeld gekomen, dat is opvallend.
Vermoedelijk zien we in de laatste aflevering hoe de mol deze 1000 euro button verduistert. De mol wist vast waar de persoon met 1000 euro button te vinden was,en heeft de button verwijderd.
Doet denken aan 2 seizoenen geleden waar mol Margriet 1000 euro uit een treinraampje gooide. :)

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #77 Gepost op: 14-02-2017, 21:41:17 »
Ik vind Thomas juist onmols in deze opdracht. Een goede strategie als mol is eerst de 10, dan 20, dan 50 en dan 100 euro te vinden. Thomas laat de kleine bedragen liggen en vindt de goedgekeurde 100 euro eerder dan de 50 euro. Dan vind ik dat toch vrij zwak gemold.
Ik ben mij bewust van m'n Thomas-tunnel, maar ik wil toch even zeggen dat ik het hierover niet met je eens ben. De bedragen die sowieso in de opdracht zaten waren: €10, €20, €50, €100, €500, €750. Als ik na 16 seizoenen WIDM de makers zou moeten inschatten verwacht ik persoonlijk dat de overige bedrag boven de €100 waren, omdat de stap €100 naar €500 niet logisch is, en er waarschijnlijk ook nog wel hoger bedrag dan €750 bij zat. Dat zou betekenen dat €10,€20,€50 en €100 de laagste vier bedragen zijn. Als Mol wil je dus hoe dan ook zoveel mogelijk van die bedragen veilig stellen, omdat er maar vier veilig gesteld kunnen worden. In dat opzicht is het doorbellen van €100 van Thomas zeer Mols. Dat Thomas de €10 niet doorbelt zou kunnen doordat hij als Mol misschien wist dat die al doorgebeld was.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #78 Gepost op: 14-02-2017, 21:47:26 »
Dat zou betekenen dat €10,€20,€50 en €100 de laagste vier bedragen zijn. Als Mol wil je dus hoe dan ook zoveel mogelijk van die bedragen veilig stellen, omdat er maar vier veilig gesteld kunnen worden. In dat opzicht is het doorbellen van €100 van Thomas zeer Mols.

Je moet die 100 euro pas inbellen als die lagere bedragen al zijn ingebeld. De volgorde is belangrijk.

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #79 Gepost op: 14-02-2017, 21:50:23 »
Je moet die 100 euro pas inbellen als die lagere bedragen al zijn ingebeld. De volgorde is belangrijk.
Waarom zou dat moeten dan?