Auteur Topic: Aflevering 7 - 'verblinden'  (gelezen 14789 keer)

Offline Retep

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #20 Gepost op: 19-02-2017, 18:35:44 »
heel Nederland die erna kijken weten dat Thomas de Mol is, waarom dan niet de kandidaten?
denken ze dan niet goed na wat Thomas mis doet en vaak het niet haalt!
alleen Sanne zit een beetje op Thomas maar de rest niet

Bovendien zitten zij in een momentopname terwijl wij de beelden eindeloos kunnen nakijken.
Wat er achter iemand rug gebeurd zien zij niet, wij wel tot op zekere hoogte als produktie toelaat.
Wij discusseren met elkaar met 100nden mensen tegelijk en komen samen tot ideeen. Zij niet, teveel overleg kan ze het spel kosten.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #21 Gepost op: 19-02-2017, 18:46:10 »
heel Nederland die erna kijken weten dat Thomas de Mol is, waarom dan niet de kandidaten?
denken ze dan niet goed na wat Thomas mis doet en vaak het niet haalt!
alleen Sanne zit een beetje op Thomas maar de rest niet

Hoe kan het dat Thomas nauwelijks wordt verdacht? Wat is daar gebeurd in Oregon? Heeft Thomas ze gehypnotiseerd  ;D ofzo? Het is nu toch wel overduidelijk na die ballon schieten opdracht.
Absoluut niet heel Nederland zit op Thomas als mol. Als je aan de gewone man op straat vraagt (de gewone man die kijkt) wie hun mol is, zal denk ik een meerderheid voor Jochem of Diederik gaan... Degenen die ik ken en waarvan ik weet dat ze de Mol kijken vraag ik het iedere keer, en de naam Thomas is nog geen enkele keer naar voren gekomen als mogelijke mol. Maar ja, zij kijken alleen de uitzending, en niets van het internet.

Ik durf het wel aan dat van degenen die op deze site zitten en Thomas als zekere mol zien, als ze niet van het bestaan van dit soort sites wisten, een groot deel een andere mol zou hebben.

En wat de kandidaten aangaat: wij zien alleen maar een beperkt deel. Als je in zo'n programma zelf zit zie je de dingen toch heel anders. Zo zullen zij alles maar een maal kunnen zien (en veel dingen zelfs niet) terwijl op tv alles van alle kandidaten kunnen zien. Ook de dingen die voor anderen verborgen waren. Daarnaast kunnen wij, als wij zouden willen een aflevering of scene zo vaak terug kijken als we willen. Dat scheelt een hoop!
Ich bin ein Bärliner!

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #22 Gepost op: 19-02-2017, 20:06:54 »
Daartegenover staat dan wel weer dat de kandidaten de mol zo'n vierentwintig uur per dag in hun buurt hebben en in de gaten kunnen houden. Als tv-kijker heb je dat dan weer niet. 

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Suppen, kano
« Reactie #23 Gepost op: 19-02-2017, 21:39:54 »
Wat bedoelen ze toch met al die sporten?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #24 Gepost op: 20-02-2017, 00:26:06 »
Ik roep het al weken, Thomas als mol prima. Heeft ook best molacties uitgevoerd, maar ik kan t niet geloven dat dan niemand van de deelnemers in dit stadium hem verdenkt.
Die verdenkingen die we in Beeld krijgen, kloppen niet.

Heel simpel gezegd, je staat met 5 man seriegeschakeld info door te geven en bepaalde info die komt nooit door. Dan bespreek je dat achteraf en dan is 1 en 1 toch al heel snel twee.

Om over de duinestafette nog maar te zwijgen. Als ik daar kandidaat was mocht Thomas t gaan uitleggen waarom hij met twee minuten op de klok halfjes over de streep
brengt.
Als kandidaat wel onthouden dat iemand groene sokken droeg tijdens opdracht twee van afl 1 en dan niet hoeveel iemand daar binnenbracht. Uhuh dat geloof ik niet. Met de info dat Thomas een half duizendje ongecheckt binnen brengt, moet men tot de slotsom kunnen komen dat dat niet normaal kandidaten gedrag is.

Of ze geloven niet da Thomas de mol is door gedrag tussen de opdrachten wat wij niet kunnen zijn en wij zijn allemaal heel verbaasd in afl 10 of er zitten al veel meer mensen op Thomas dan de montage ons wil laten geloven.



Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #25 Gepost op: 20-02-2017, 05:37:52 »
Ja heb ook de indruk dat de regie nu wel heel erg voor chaos is gegaan voor de kijker. Frappant is ook dat zowel Sigrid als Ima met een bepaalde overtuiging weggingen die al snel veranderde. Althans, Sigrid meent dat ze op televisie ziet dat het heel anders is dan ze dacht en Ima bedacht het toen de eerste rush van de exit er af was.

Maar goed, dat kan betekenen dat wij al het verkeerde te zien krijgen of juist het beter meekrijgen dan de deelnemers. Dat laatste kan ik me bijna niet voorstellen omdat de deelnemers dan toch eerder naar Thomas zouden moeten kijken. Als dat laatste gemonteerd is dan wordt er wel extreem veel gemonteerd, zowel met de biecht als de gegeven antwoorden die we zien.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Suppen, kano
« Reactie #26 Gepost op: 20-02-2017, 05:59:40 »
Wat bedoelen ze toch met al die sporten?

Daar heeft Blip een - in mijn ogen hele mooie - afvallers theorie op gemaakt HIER
« Laatst bewerkt op: 20-02-2017, 14:36:51 door Stormpie, Reden: direct naar betreffende bericht gelinkt »

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #27 Gepost op: 20-02-2017, 13:05:51 »
Ik moest bij "Thirteen" van "Cash" juist erg denken aan Thomas. 

Op basis van cash (en zeker op louter persoonlijke conto) heeft hij weinig binnengebracht.
Thirteen  (als in het ongeluk/ongeluksgetal) krijgt wel waarde door wat hij Jochem flikt (en weliswaar weer teniet doet, waardoor hij overkomt als een naar kennis hongerige kandidaat... wat vanuit mijn tunnel nogal misleidend is.
Daarnaast komen alleen de letters van Thomas allemaal voor in de naam Cash.
Laten we jabberen.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #28 Gepost op: 20-02-2017, 14:16:48 »
Ik moest bij "Thirteen" van "Cash" juist erg denken aan Thomas. 

Op basis van cash (en zeker op louter persoonlijke conto) heeft hij weinig binnengebracht.
Thirteen  (als in het ongeluk/ongeluksgetal) krijgt wel waarde door wat hij Jochem flikt (en weliswaar weer teniet doet, waardoor hij overkomt als een naar kennis hongerige kandidaat... wat vanuit mijn tunnel nogal misleidend is.
Daarnaast komen alleen de letters van Thomas allemaal voor in de naam Cash.

Ik moest denkem aan het penningmeesterschap

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #29 Gepost op: 20-02-2017, 18:36:46 »
Het viel mij op dat veel 'foute acties'. Van Thomas vergoeilijkt worden door de medekandidaten. Na het paardrijdn: geeft niet, je hebt je best gedaan, je hebt wel twee ballonnen afgeschoten.
Ik heb sterk het idee dat Thomas in de beginfase veel goodwil heeft gekregen, men ziet hem gewoon niet als mol, te vriendelijk, te aardig. Pas in een later stadium (nu) heb ik het idee dat men denkt... Thomas, zou het?

Het is te bizar idd dat niemand hem verdenkt.
Sanne en Jochem waren in de meest gunstige positie in de cabrio.
Maar Diederik realiseerde zich wel dat het doorgeven heel moeizaam ging.
Wie ziet nu straks bij de volgende test op tijd "het licht"   :o
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #30 Gepost op: 21-02-2017, 06:38:50 »
Het viel mij op dat veel 'foute acties'. Van Thomas vergoeilijkt worden door de medekandidaten. Na het paardrijdn: geeft niet, je hebt je best gedaan, je hebt wel twee ballonnen afgeschoten.
Ik heb sterk het idee dat Thomas in de beginfase veel goodwil heeft gekregen, men ziet hem gewoon niet als mol, te vriendelijk, te aardig. Pas in een later stadium (nu) heb ik het idee dat men denkt... Thomas, zou het?

Het is te bizar idd dat niemand hem verdenkt.
Sanne en Jochem waren in de meest gunstige positie in de cabrio.
Maar Diederik realiseerde zich wel dat het doorgeven heel moeizaam ging.
Wie ziet nu straks bij de volgende test op tijd "het licht"   :o

Betekent dan ook dat de kandidaten absurd weinig nadenken wat er fout is gegaan in opdrachten en vooral bij wie. Ben bijzonder benieuwd naar de volgende aflevering, hoe de verdenkingen liggen en wie er dan afvalt.

Je zou denken dat in elk geval Jochem het licht gaat zien. De kans dat Ima niet een maar twee fouten in de test heeft gemaakt is gewoon klein weet hij.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #31 Gepost op: 21-02-2017, 14:01:02 »
Het viel mij op dat veel 'foute acties'. Van Thomas vergoeilijkt worden door de medekandidaten. Na het paardrijdn: geeft niet, je hebt je best gedaan, je hebt wel twee ballonnen afgeschoten.
Ik heb sterk het idee dat Thomas in de beginfase veel goodwil heeft gekregen, men ziet hem gewoon niet als mol, te vriendelijk, te aardig. Pas in een later stadium (nu) heb ik het idee dat men denkt... Thomas, zou het?

Het is te bizar idd dat niemand hem verdenkt.

Nou als ik als kandidaat vrij zeker van mijn mol zou zijn, was die mol openlijk verdenken het laatste wat ik zou doen!
Zeker als ik zou merken dat andere kandidaten nog een andere mol op het oog hebben, zou ik mijn mol's foute gedrag ook vergoelijken en die ander, die ik niet verdenk, juist verdacht maken. Je wilt toch winnen! Ik heb de indruk dat Sanne precies dit gedrag vertoont.