Poll

Welk concept zou jíj willen voor het komende songfestival in het najaar?

Back to Eurovision
Back to basic
All American
No hablo inglés
Random
Covers
Southern Hemisphere
Back to the 00's

Auteur Topic: Realitynet's Song Contest Malta 2017  (gelezen 96027 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #240 Gepost op: 2-05-2017, 08:45:28 »
Zou ik dan toch niet eindigen op nul punten.  ::oink::

Precies wat ik ook dacht  ::rofl:: ::rofl::
I will follow my inner gold

Offline Gupp

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
« Reactie #241 Gepost op: 2-05-2017, 09:22:12 »
Ik voel me trouwens wel een beetje lichtelijk overdreven, maar ik heb dit keer voor het eerst echt een uitgebreid plan om mijn punten te vergeven. Beginnend bij een excelbestand met daarin verschillende categorieën waarvoor ik punten geef per lied en dus apart per clip. ::vergroot::
Ik ben van plan om eerst alles 1 keer te bekijken, waarna ik m'n eerste mening opschrijf. Daarna luister ik zonder de beelden met alleen de liedjes en tot slot hoop ik dat er dan ook nog ergens tijd is om me puur en alleen op de clips te richten. Daarbij is het idee dat ik dus straks super professionele, geavanceerde en goed doordachte puntenlijstjes ga produceren. Of het uitvoerbaar en haalbaar is en of het werkt is een tweede, maar het idee is best leuk, toch? :P ::hypocriet:: ::)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Meezter

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 2-05-2017, 10:03:45 »
Beetje jammer dat België niets opstuurde, dan had ik mijn tweede keus gewoon gehad.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #243 Gepost op: 2-05-2017, 10:12:19 »
Zou ik dan toch niet eindigen op nul punten.  ::oink::

Precies wat ik ook dacht  ::rofl:: ::rofl::
Laat die ::art:: punten nou maar aan mij over ;D (oh wacht, verkeerde spel  :-X )

Offline putyourHANSup!

• Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
« Reactie #244 Gepost op: 2-05-2017, 10:18:06 »
Ik kan het mysterie wel uitklaren: ik was die vroege vogel.

Ik had gisteren een hele namiddag tijd dus heb ik mij er even aangezet:

Ik heb die liedjes apart beoordeeld. Dus het kan dat er liedjes zijn die punten krijgen vanwege de clip en omgekeerd.

Punten geven  op liedjes was ook wat makkelijker want het merendeel was niet echt mijn smaak en heb ik wat eerder afgezet.

Wow, zo snel al Wouter! Top ::ok::
Liedjes afzetten probeer ik niet te doen. Ook al staat een liedje me echt niet aan, ik luister het wel af, mocht er nog een positieve wending komen (toegegeven, die komt er vaak niet ;D).

Ik voel me trouwens wel een beetje lichtelijk overdreven, maar ik heb dit keer voor het eerst echt een uitgebreid plan om mijn punten te vergeven. Beginnend bij een excelbestand met daarin verschillende categorieën waarvoor ik punten geef per lied en dus apart per clip. ::vergroot::
Ik ben van plan om eerst alles 1 keer te bekijken, waarna ik m'n eerste mening opschrijf. Daarna luister ik zonder de beelden met alleen de liedjes en tot slot hoop ik dat er dan ook nog ergens tijd is om me puur en alleen op de clips te richten. Daarbij is het idee dat ik dus straks super professionele, geavanceerde en goed doordachte puntenlijstjes ga produceren. Of het uitvoerbaar en haalbaar is en of het werkt is een tweede, maar het idee is best leuk, toch? :P ::hypocriet:: ::)
Klinkt goed, Gupp! ::jaja::
Ik luister en maak meteen twee rangschikkingen, 1 voor lied en 1 voor clip. Daarna wil ik de leukste vijftien of zo van elk lijstje nog eens luisteren/kijken om te checken of die rangschikking echt mijn smaak vertegenwoordigt.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #245 Gepost op: 2-05-2017, 10:20:36 »

Natuurlijk - hoe anders?

Iedereen geeft toch punten volgens een uitgekiende, meermaals geoptimaliseerde, en (in de correcte doelgroep) gevalideerde meetmethode?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #246 Gepost op: 2-05-2017, 10:26:05 »
Natuurlijk - hoe anders?

Iedereen geeft toch punten volgens een uitgekiende, meermaals geoptimaliseerde, en (in de correcte doelgroep) gevalideerde meetmethode?
met op het eind nog een alles samenvattende zin die je kunt gebruiken tijdens het geven van de punten ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #247 Gepost op: 2-05-2017, 10:27:52 »
met op het eind nog een alles samenvattende zin die je kunt gebruiken tijdens het geven van de punten ::jaja::

"Alles van waarde is weerloos; Botswana -3 punten"
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #248 Gepost op: 2-05-2017, 10:36:18 »
"De persoon die dit nummer heeft ingestuurd is naast toondoof ook nog eens blind" ;D

Leuk dat videoconcept ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #249 Gepost op: 2-05-2017, 10:45:34 »
"De persoon die dit nummer heeft ingestuurd is naast toondoof ook nog eens blind" ;D

Leuk dat videoconcept ::hypocriet::

::rofl:: ::rofl::

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 2-05-2017, 11:26:23 »
juist ;D

Ik zit nu te kijken/luisterenvia de playlist op YouTube, maar nu vergeet ik helemaal de begeleidende tekstjes te lezen.
Even YT op pauze en even lezen dus :D
Kan zomaar nog een bonuspunt opleveren

edit:  half uur later        ::oink::
« Laatst bewerkt op: 2-05-2017, 12:01:08 door Lukie4 »

Offline Juulx1

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 2-05-2017, 12:05:13 »
Pfoe, ik dacht eerst, 'meh', dat wordt moeilijk punten verdelen, denk dat ik maar 2 nummers echt goed vind, maar damn er zitten pareltjes tussen! Mijn top 6 heb ik, nu nog kijken aan wie de 4 andere plaatsen worden vergeven.

En dan nog de videoclips beoordelen. Dat vind ik al helemaal lastig  :o

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #252 Gepost op: 2-05-2017, 12:18:00 »
Ik heb nu de 10 landen die punten krijgen voor het liedje, dus ik ben in ieder geval goed op weg  ;D

Offline FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 2-05-2017, 12:28:35 »
Ik heb elk land al cijfers gegeven op zang en op het liedje zelf (tekst, melodie, evt instrumenten enz.) Soms nog wat bonuspunten of minpunten. Ik heb uiteindelijk mijn top 10, met wat commentaar erbij. De rest van de liedjes heb ik ook commentaar gegeven en dat zal ik ook bij de puntenverdeling zetten. Nu nog de clips!
Frankje Lapi

Offline Juulx1

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 2-05-2017, 12:36:42 »
En ik maar zoeken welk land het nummer 'Cold As Fever' had ingezonden, want ik had die punten gegeven. Gewoon de winnaar van de vorige keer! ::schaam::

Dan maar punten doorschuiven... Er gaat een land 1 punt krijgen die eigenlijk niks zou krijgen van mij  ::rofl::

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #255 Gepost op: 2-05-2017, 13:19:21 »
Hoe ik mijn punten ga verdelen weet ik nog niet, maar voor de muzikale kwaliteit blijf ik gewoon bij mijn oude opbouw. Hoe ik het met de clip ga doen? Geen idee... Laat ik eerst eens morgen in de bieb alles gaan beluisteren. Daar doet het geluid het hopelijk beter dan hier bij mij thuis...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 2-05-2017, 13:20:56 »
alles klaaar ::bravo::

En ik maar zoeken welk land het nummer 'Cold As Fever' had ingezonden, want ik had die punten gegeven. Gewoon de winnaar van de vorige keer! ::schaam::

Dan maar punten doorschuiven... Er gaat een land 1 punt krijgen die eigenlijk niks zou krijgen van mij  ::rofl::
ja die had Fabiann beter niet in de afspeellijst kunnen zetten. Zorgde in eerste instantie ook bij mij voor verwarring ;D

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 2-05-2017, 13:38:48 »
Ik doe het altijd op gevoel, liedjes luisteren en dan kort opschrijven wat ik er van vind. Resulteert altijd in een lijstje met een paar keer 'mooi!', heel vaak 'wel ok' of 'redelijk' of 'mwah' of 'niet geweldig', en een aantal keer 'blegh'. Werkt niet handig, want de middelste groep moet je dan nog een paar keer door voor de ranglijst. Die tweede/derde keer komt er dan 'niet zo maar wel beter dan de vorige' en zo ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 2-05-2017, 17:27:59 »
Eerst een ruwe verdeling in Excel, wat Swifty zegt ongeveer. Na de eerste keer luisteren maak ik meestal een eigen afspeellijst, zodat ik de nummers op volgorde kan luisteren en daar nog wat in kan schuiven. Dat zorgt dan voor de definitieve puntenverdeling.

Ik denk dat ik de clips beoordelen makkelijker vind. Ook daar zitten trouwens een aantal hele mooie tussen. :)

-edit- Fabiann, doen we bij de clips ook commentaar? Of ga je dat toch niet gebruiken?
« Laatst bewerkt op: 2-05-2017, 17:43:23 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 2-05-2017, 18:13:18 »
-edit- Fabiann, doen we bij de clips ook commentaar? Of ga je dat toch niet gebruiken?
Ik vind het altijd leuk om jullie overwegingen/commentaar te lezen! ;)

Maar in principe wilde ik de punten voor de videoclips van alle landen tegelijkertijd verdelen over de landen, zoals Voske ook voorstelde. Dus het commentaar over de videoclips mag daarna worden gedeeld met de rest.
🜃