Ik kijk bij mijn eigen inzending altijd (dit is m'n derde keer, maar oké) wel naar het totaalplaatje, dus inderdaad een gezellige introtekst, interessante clip, maar
bovenal moet de muziek, de zang en eventuele extra's gewoon écht wel on point zijn.
Die andere dingen zijn leuk om er extra bij te hebben en wanneer een lied een minder leuk introtekstje heeft of een minder leuke clip zal ik daar uiteraard geen minpunten voor geven, maar bij liedjes die helemaal 'af' zijn op alle gebieden die ik beoordeel ben ik opzich wel geneigd om eerder pluspunten te geven. Andersom (bij leuke clip en fantastische introtekst, maar een lied die echt vreselijk is, geef ik natuurlijk ook gewoon 0 punten: zo simpel is het) Ik geef namelijk ook per categorie punten en natuurlijk zijn zang en muziek de allerbelangrijkste, maarja, net als met het tv-songfestival vind ik persoonlijk de act wel een toffe extra die het geheel in potentie net iets op kán heffen.
In the end denk ik dat het vooral gaat om welk liedje het beste is: welk liedje blijft het langst of meeste in je hoofd doordenderen en vind je gewoon het leukste om nogmaals te beluisteren. Als precies dát in een liedje zit zonder introtekst en met zwart beeld, dan heeft dat liedje die extra's gewoon helemaal niet nodig en stijgt hij lekker omhoog in mijn punten! Denk dat we elkaar daarin ook mogen vertrouwen, dat het uiteindelijk gewoon zeker wel om het liedje gaat.
En hoe meer spelers, hoe meer smaak, hoe verschillender de punten. May the best (that's me) win!
Liefde