Spanje - Helaas, nét niet gelukt. Was best leuk, maar gewoon echt nét niet leuk genoeg: sorry.
Oekraïne - Ik vond het tof, maar het schoot te kort bij wat er nu punten heeft gekregen. Wel veel liefde, want Oekraïne.
Ierland - Liedje zit best goed in elkaar, maar gewoon niet mijn ding...
Finland - Wel leuk, maar gewoon niet bijzonder genoeg voor punten.
Zuid-Afrika - Zeker origineel (en de tweetaligheid hierin is tof), maar schoot simpelweg tekort onder de streep van het aantal punten dat ik het gaf.
Colombia - Dertien in een dozijn en onopvallend.
Nederland - Ik snap wel waarom ik hem nog niet kende. Vind het weinig inspirerend...
Zwitserland - Gevalletje 'best leuk liedje, maar je kan niet goed genoeg zingen'. Dus dat.
Letland - Heeft me niet getriggerd op enig gebied, behalve dat ik me zat af te vragen of ze in Letland wel eens gehoord hebben van vrouwvriendelijkheid...
IJsland - Dit liedje heb ik zelf ook wel eens in handen gehad om in te zenden. De band vind ik heel mooi, maar dit is het voor mij gewoon net niet. Te saai voor het Songfestival in elk geval.
Argentinië - Beetje het TROS Muziekfeest. Net zo onverstaanbaar in elk geval.
Frankrijk - Tsja, als een kabbelende rivier die gecondenseerd is voordat het water stroomde. Zoiets.
Chili - Als het over de videoclip was gegaan, had Chili hier niet op de Wall of Shame gestaan. Maar helaas, het liedje is te vaag om ook maar iets van te vinden.
Amerika - Saaaai. Had vanuit Amerika toch meer interessante muziek gehoopt, to be honest.
Brazilië - Zowel het liedje als de bizarre videoclip wisten mij op geen enkele wijze te motiveren om hier ook maar langer dan 3,5 seconden over na te denken: verdiende 0 punten.
Mexico - De meme was meer opgevallen dan dit liedje. Er is weinig mis mee hoor, maar dát is juist het probleem: wordt overdonderd door het geweld van het RN Songfestival.
Italië - Wauw.
Hoe kan je dit maken? Hoe kan je dit zingen? Hoe kan je dit punten geven? Vragen, vragen, vragen.
Engeland - Net als bij Amerika: je hoopt dat Engelstalige liedjes in deze editie opvallen en je ze gelijk uit je hoofd mee kan zingen, maar enorm helaas is dat hierbij niet het geval. Dertien, of misschien wel veertien, in een dozijn.
Oostenrijk - Zeg me maar gewoon dat het niet zo is.
België - Doe maar niet, lief Jodelmeisje.
Denemarken - Met stip op 1 op de Wall of Shame: deze hoop ik nooit meer te hoeven zien, horen en te beschrijven. Bah.