Bonjour!
Je parle un peu français, dus gaan we het gewoon in het Nederlands doen
De puntengever is geboren in Frankrijk, maar woont in Nederland. Voor hem is vanavond spannender dan voor ons allemaal. Hij zorgde laatst voor veel ophef door zijn Joep's meloentaart. Hier is live vanuit de tent: HHB-finalist Gwenn! (foto ontbreekt want te veel karakters
)
France heeft deze editie cijfers gegeven in 3 categorieën: lied - g.o.k (geheel, originaliteit, kwaliteit), lied - inhoud (tekst, melodie, verhaal) en zang. Het gemiddelde van die 3 + bonus = totaalcijfer (afgerond). Bonus: elk land kon 0,4 opgeteld bij eindcijfer krijgen. 0,2: clip (0,1: aanwezig, 0,1: mooi/goed/leuk) en 0,2: introtekst die je kon schrijven (0,1: aanwezig en 0,1: staat erin waar het lied over gaat?)
1 point goes to:
Canada! - 7,8Lied - g.o.k: 6,5(niet origineel, kwaliteit is oké maar ik zou dit niet snel kopen)
Lied - inhoud: 8,3(prachtig lied, mooi verhaal, mooie tekst)
Zang: 7,3(mooi gezongen, maar ze klinkt als een kind van
Bonus: 0,4= 7,36 + 0,4 -> 7,8
2 points go to:
Norway! - 7,8
Lied - g.o.k: 7,0(zit goed in elkaar, maar het is niet erg origineel omdat er al veel liedjes over zijn.)
Lied - inhoud: 7,3(mooi verhaal, refrein is nogal saai)
Zang: 8,3(ik hou normaal niet van rap, maar nu is het erg mooi. De zangeres is ook top!)
Bonus - 0,3: 0,1(clip), 0,2(tekst)
= 7,53 + 0,3 -> 7,8
3 points go to:
South Africa! - 7,8
Lied - g.o.k: 7,0(het geheel klopt wel, origineel, maar het klinkt als een volksdans en klinkt niet erg professioneel)
Lied - inhoud: 7,5(mooi verhaal, maar soms een rare/vervelende timing en de tekst bestaat voor de helft uit ‘Amazulu’)
Zang: 7,8(zang is prachtig en vooral in de uithalen, maar soms klinkt het alsof het wordt vertelt.)
Bonus: 0,4
= 7,43 + 0,4 -> 7,8
4 points go to:
Australia! - 7,9
Lied - g.o.k: 7,5(geheel klinkt goed en zou dit kopen, maar het is een beetje veel allemaal met een heel orkest en veel instrumenten.)
Lied - inhoud: 8,3(mooi en goed lied, maar om nou een heel koor mee te nemen naar het RN Song Contest? We hebben geluk dat het forum dit aan kan….
Zang: 7,0(rap spreekt me niet aan en is soms gewoon echt slecht, maar zij zingt goed)
Bonus - 0,3:0,2(clip), 0,1(tekst)
= 7,6 + 0,3 -> 7,9
5 points go to:
Switzerland! - 8,4
Lied - g.o.k: 8,0(geheel klopt, leuk op piano)
Lied - inhoud: 7,8(leuk liedje, maar waar gaat dit over? Een bril waardoor woestijnen en bergen bewegen?)
Zang: 8,5(goede stem, echt mooi en top zang)
Bonus - 0,3: 0,2(clip), 0,1(tekst)
= 8,1 + 0,3 -> 8,4
6 points go to:
The UK! - 8,4
Lied - g.o.k: 8,3(origineel, zou het zelf ook kopen)
Lied - inhoud: 8,2(beetje saai, refreinen zijn leuker, goede melodie)
Zang: 7,6(niet de meest fijne stem, goed gezongen)
Bonus: 0,4
= 8,03 + 0,4 -> 8,4
7 points go to:
Ireland! - 8,7
Lied - g.o.k: 7,3 (geheel klopt, maar er zijn veel liedjes die hierover gaan, ->niet erg origineel)
Lied - inhoud: 9,3(heerlijk liedje!)
Zang: 8,5 (gewoon heel goed)
Bonus - 0,3: 0,1(clip), 0,2(tekst)
= 8,36 + 0,3 -> 8,7
8 points go to:
The US! - 8,7
Lied - g.o.k: 8,5(origineel en zou dit zelf ook snel kopen)
Lied - inhoud: 9,0(leuk liedje en duidelijk verhaal, gewoon top!)
Zang: 7,8(zingt goed, niet de lekkerste stem)
Bonus - 0,3: 0,2(clip), 0,1(tekst)
= 8,43 + 0,3 -> 8,7
10 points go to:
Iceland! - 9,6.
Lied - g.o.k: 9,5(Ik zou hier wel een heel album van willen hebben. Het is een geheel en enorm mooi)
Lied - inhoud: 8,5(nogal saai, maar dat is hier niet erg omdat het zo mooi is. Je hebt bij dit lied de betekenis van de tekst niet nodig om het mooi te vinden)
Zang: 9,5(wow, wat een mooie stem. Echt kippenvel!)
Bonus - 0,4
= 9,16 + 0,4 -> 9,6.
12 points go to:
Czech Republic! - 10
Lied - g.o.k: 10(Misschien zal niet iedereen dit geloven, maar na 28 seconden kreeg ik ineens tranen in mijn ogen en overal kippenvel, al toen de muziek begon en zang nog niet bezig was. Ik wist toen nog niet eens waar het lied echt over ging. Het raakte me op een of andere manier zo erg, het klopt gewoon allemaal. Als het je lukt om mij te laten huilen, verdien je die 10)
Lied - inhoud: 9,5(Zoals ik al zei, het raakte me enorm. Ook al is het misschien een beetje een saai lied, hier is dat niet erg. Ik geef een 9,5 vanwege de emoties en hoe ze worden overgebracht)
Zang: 9,5(mooi, prachtig)
Bonus - 0,3:0,1(clip) en 0,2(tekst)
= 9,66 + 0,3 -> 10