Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler topic  (gelezen 125266 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #160 Gepost op: 29-01-2018, 22:52:13 »
Wat mij betreft zijn de finalisten nu logisch op basis van de afleveringen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 00:02:17 door Avogadro »

Offline Doltaro

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #161 Gepost op: 30-01-2018, 01:08:26 »
Wat mij overigens opviel aan de schiphol-spoiler en de social-media analyse is dat ze elkaar volledig tegenspreken.

Volgens de analyse gaan Loes, Olcay en Jan er snel uit. Volgens de schiphol-spoiler zitten Olcay en Jan in de finale. Daar komt dan nog een derde (de mol) bij.

Ik zat hier over na te denken en toen ging ik kijken naar de daadwerkelijke berichten. Het viel op dat Loes gelijk ná de opnamens op vakantie leek te zijn. Dat is mogelijk, een vakantie er aan vastplakken. Maar als je wat wilt plannen moet je wel zeker zijn dat je lang in het spel blijft. En dat kan alleen de mol garanderen.

Het lijkt er voor mij gewoon op dat de social media is ingezet om juist desinformatie te versprijden door de finalisten. Het is gewoon allemaal te toevallig.

Dit zou dus betekenen dat Loes de mol is, met Jan en Olcay als winnaar en verliezer van de finale.

Vervelend, want ik zat net te twijfelen tussen Simone en Stine...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #162 Gepost op: 30-01-2018, 04:36:07 »
Annemieke, Marlijn,... Onverdachte finalisten. Soms is een kandidaat te goed.

Vivienne, Regina, best veel nog. En allemaal vrouw.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #163 Gepost op: 30-01-2018, 08:17:54 »
Een finale tussen Loes, Jan en Olcay ligt best voor de hand eigenlijk.



https://www.instagram.com/p/BdDHZHhlfby/?hl=nl&taken-by=jan_versteegh


'Is dit een hint??!! Is dit een hint?!!'


(Ja ... ik weet dat die Instagram foto niet was gepland)
« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 09:25:21 door Amethyst »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #164 Gepost op: 30-01-2018, 13:02:29 »
Ik zat hier over na te denken en toen ging ik kijken naar de daadwerkelijke berichten. Het viel op dat Loes gelijk ná de opnamens op vakantie leek te zijn. Dat is mogelijk, een vakantie er aan vastplakken. Maar als je wat wilt plannen moet je wel zeker zijn dat je lang in het spel blijft. En dat kan alleen de mol garanderen.

Je redenering klopt niet. Je kunt ook als deelnemer een vakantie plannen direct na de opname van de laatste aflevering. Je weet immers van wanneer tot wanneer de opnames plaats zullen vinden en je weet dus tot welke datum je uiterlijk niet op vakantie kunt. Daarna wel. Dat Loes dus direct na de opnames vakantie nam zegt helemaal niets. Het had ook gekund dat ze er ergens halverwege uitlag, een weekje of zo even wat anders moest doen en daarna gepland haar vakantie gaan houden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Doltaro

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #165 Gepost op: 30-01-2018, 13:28:43 »
Maar zou je dat ook doen als deelnemer. Ik niet. Straks zit ik weken thuis radiostilte te houden totdat ik op vakantie ga. Kan ik als afgevallen deelnemer beter gelijk gaan. Vergeet niet dat ze allemaal (alle deelnemers en de mol) smoesjes hebben om in het buitenland te zitten.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #166 Gepost op: 30-01-2018, 13:52:36 »
De kandidaten mochten pas weer socialmedia gebruiken na de opnames. Direct de eerste dag plaatst Loes een foto vanuit een Land dat niet Georgië of Nederland is. Dat is ook de reden dat ze waarschijnlijk niet in de finale staat. Binnen een dag is dat niet fatsoenlijk af te reizen. De foto zou ook veel eerder gemaakt kunnen zijn, maar vakanties na te zijn afgevallen komen wel vaker voor. De socialmedia analyse hield vooral in dat ze niet de finale zou redden en niet zozeer dat ze vroeg af zou vallen.
Maar niets is zeker.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #167 Gepost op: 30-01-2018, 14:03:28 »
Op die bewuste foto staat Loes zelf niet op hè....

Het is een foto van een (privé)zwembad en de achtergrond ziet er on-Nederlands heuvelachtig uit.
Bij het zwembad staat een jongetje te hengelen ( het vuil  er uit halen)
tekst bij de foto "My Poolboy" en uit de reacties valt op te maken dat het om het zoontje van Loes gaat.
Het is een jongetje dat nog leerplichtig is dus de foto moet tijdens een schoolvakantie of lang weekend gemaakt zijn.
De foto is op 9 juni  op instagram en twitter gepost. Dat is de dag dat iedereen terug was en weer actief mocht zijn.
In de opnameperiode valt het pinksterweekend. De meeste scholen hebben daarna geen vakantie sommige wel.....

Het kan dus
- gewoon een oude foto zijn
- het zoontje is met anderen op deze locatie en de foto is naar Loes gestuurd
- Loes is afgevallen en snel op vakantie gegaan

Maar iedere conclusie is slechts een interpretatie want Loes is zelf niet te zien.

« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 14:05:06 door Moedermol »

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #168 Gepost op: 30-01-2018, 17:34:32 »
Ik wil even wat nieuw leven blazen in deze finalisten-spoiler

Niet omdat ik hem zo sterk vond, of dat ik denk dat ik hem nu sluitend heb. Maar gewoon omdat ik na aflevering 10 wil kunnen zeggen, 'Zie je, dit had ik op 30 januari al uitgepluisd'. (al is de kans groot dat het helemaal niet zo uitkomt) Het is overigens zo, dat ik een aantal conclusies heb getrokken over hoe en waar widm gaat eindigen. En als dat klopt, zou dat de spoiler realistischer maken.

Allereerst de landkaart uit de afleveringen die we telkens zien:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=61961.msg2093071#msg2093071

Hierop staan de steden die (waarschijnlijk) bezocht worden tijdens dit seizoen.
Tbilisi en Stepantsminda hebben we al gehad.
Locaties uit Borjomi, Vardzia, Achaltische, Tskaltoebe en Koetaisi zijn al herkend in onder de leader.

Alleen over Batoemi is niets gevonden.
In dit artikel wordt gezegd: "Helaas konden we de kust niet nemen, maar ze waren erg blij met de sluizen." Batoemi ligt aan de kust en zou dus niet op de kaart moeten staan, als ze daar niet geweest zijn.

Nu gaat dat artikel er vooral over dat Georgie heel goed gepromoot wordt dankzij WIDM en dat het (Nederlandse) toeristen naar het land zal trekken waar het programma zich afspeelt. De bewuste zin in het artikel betekend dan volgens mij ook meer dat ze de kust van Georgie niet hebben kunnen promoten.

Ik verwacht dus dat dit seizoen wel in Batoemi gaat eindigen. Zou ook niet gek zijn als je vanuit Tbilisi nog langs de andere 5 locaties moet om dan nog even door te reizen naar Batoemi. Het zou zelfs kunnen dat enkel en alleen de ontknopping in Batoemi is gefilmd, omdat het misschien een prachtige locatie heeft. Het zou ook meteen kunnen verklaren waarom we nog geen beelden uit Batoemi hebben ontdekt, omdat die er simpelweg nauwelijks zijn.


Ik zie jullie denken waarom maakt dit de finalisten-spoiler geloofwaardiger?
Nou, als je in Batoemi eindigt is er maar een logische manier om terug te vliegen naar Amsterdam en dat is via Istanbul. En laat dat nou net de in de spoiler opgeborgen zitten, dat de finalisten (en crew) op een vlucht vanuit Istanbul zaten.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #169 Gepost op: 30-01-2018, 18:21:32 »
Bedankt voor dit Georgische artikel, Jayq!
Batoemi als laatste plaats maakt inderdaad de finalistenspoiler geloofwaardiger.

De foto's bij het artikel laten ook heel goed zien hoe (onder meer) de praatjes van Art tot in de puntjes worden uitgedokterd en geregisseerd. Niet bepaald, zoals ik eerst dacht, simpelweg met een camera, wat geluidsopname-apparatuur en tevoren door de regie genoteerde zinnetjes.
 
Verder denk ik dat er minimaal drie crew-leden voor Jan of zelfs Ruben zouden kunnen doorgaan, tijdens parkwandelingetjes bijvoorbeeld.  ;)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #170 Gepost op: 30-01-2018, 18:45:03 »
Nou, als je in Batoemi eindigt is er maar een logische manier om terug te vliegen naar Amsterdam en dat is via Istanbul. En laat dat nou net de in de spoiler opgeborgen zitten, dat de finalisten (en crew) op een vlucht vanuit Istanbul zaten.

Voor zover ik kan zien zijn er momenteel ook geen directe vluchten vanuit Tbilisi naar Schiphol, de meeste verbindingen vandaar uit zijn ook via Istanboel, dus dit zegt volgens mij niets over de plek waar de finale wordt gespeeld.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #171 Gepost op: 30-01-2018, 21:57:40 »
Ik wil even wat nieuw leven blazen in deze finalisten-spoiler
Okeeeeee, ik had misschien niet in dit topic moeten kijken  ::rofl:: Maar nu ik het toch heb gedaan.....Ik kan dit allemaal bevestigen. Ik lees nu voor het eerst deze spoiler, ook op de blog die ik hier bij jou zie Jayq. En wat staat daar tot mijn verbazing: dat deze twee kandidaten gespot zijn en dat dit op 9 juni was! Nu heb ik al eens ergens eerder gepost dat ik op 10 juni naast Art zat (en later stond bij de afterparty) bij een Guus Meeuwis concert. Dus dit moeten wel finalisten/ mogelijke winnaar of mol zijn. Zij kunnen niet eerder zijn afgevallen, omdat ik zeker weet dat Art op 10 juni in het PSV stadion was. Mmmmmmm, pooltje aanpassen. Ik had echt niet moeten kijken  :P

En nu ben ik meteen alle verdenkingen langsgelopen van deze twee, en zij hebben allebei als enige constante Ruben die ze noemen. Jan verdenkt ook Simone, maar van Olcay zijn bijna geen verdenkingen benoemd dus ik weet niet of zij deze ook heeft. Ruben is niet mijn mol, Simone wel. Ik ga hier vanaf nu op letten.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 22:33:53 door Juuls247 »
Meer L

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #172 Gepost op: 30-01-2018, 22:43:19 »
Haha praten we hier nou nog over diezelfde bejaarde spoiler? Er wordt niets toegevoegd, behalve dan die overduidelijke conclusie:

Simone kan de mol nooit zijn.

Die is nog wel het bekendst van de hele groep... elke dag met haar hoofd op tv.

Loes kan het ook niet zijn, ook een te bekend gezicht. Alleen niemand kent Stine. En Ruben... dus beter een molduel tussen die twee ::) ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #173 Gepost op: 30-01-2018, 22:46:56 »

Simone kan de mol nooit zijn.


Gevaarlijke uitlating  ::spook::  :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #174 Gepost op: 30-01-2018, 22:49:08 »
Gevaarlijke uitlating  ::spook::  :P

Inderdaad. Het gaat om 1 getuige. Afhankelijk van haar interesses kent ze Simone wel of niet.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #175 Gepost op: 30-01-2018, 23:15:55 »
Bedankt voor dit Georgische artikel, Jayq!
Credits moet ik doorgeven. Ik heb het artikel slechts opgepikt uit het locaties topic. En het kwam van origine volgens mij uit het media topic.

Voor zover ik kan zien zijn er momenteel ook geen directe vluchten vanuit Tbilisi naar Schiphol, de meeste verbindingen vandaar uit zijn ook via Istanboel, dus dit zegt volgens mij niets over de plek waar de finale wordt gespeeld.

De spoiler of het vermoeden dat er vanaf Istanbul is gevlogen zegt inderdaad niets over de finale locatie.

De conclusie is puur gebaseerd op het landkaartje met de locaties die ze waarschijnlijk bezoeken. En aangezien er geen 5-baans autowegen in Georgië liggen, ga ik er vanuit dat ze de afstanden zo kort mogelijk willen houden. En zeker niet na een kort bezoekje aan batoemi 7 uur terug willen rijden naar Tbilisi.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 23:21:36 door Jayq »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #176 Gepost op: 30-01-2018, 23:17:35 »
Credits moet ik doorgeven. Ik heb het artikel slechts opgepikt uit het locaties topic. En het kwam van origine volgens mij uit het media topic.

BigBoots is de originele poster. ;)

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #177 Gepost op: 30-01-2018, 23:24:56 »
Inderdaad. Het gaat om 1 getuige. Afhankelijk van haar interesses kent ze Simone wel of niet.

Bovendien, wie zegt dat de derde finalist er op dat moment bijstond. Art is blijkbaar ook niet gespot/herkend.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #178 Gepost op: 30-01-2018, 23:32:21 »
"Ik had de eerste vlucht naar huis", vertelt de presentator, die in april 2017 vader werd van de tweeling Puk en Keesje, aan NU.nl. "De allereerste van iedereen. En dat had daar wel mee te maken."

De kandidaten en crew van Wie is de Mol? nemen nooit met z'n allen tegelijk het vliegtuig terug naar Nederland. Daarmee willen ze voorkomen dat details over het nieuwe seizoen uitlekken.


https://www.nu.nl/achterklap/5075000/art-rooijakkers-nam-widm-eerste-vliegtuig-huis-dochters.html
Sky might be falling but remember you can fly

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #179 Gepost op: 30-01-2018, 23:34:07 »
Bovendien, wie zegt dat de derde finalist er op dat moment bijstond. Art is blijkbaar ook niet gespot/herkend.
Art reist sowieso niet met kandidaten terug. Iets te riskant hè