Slowakije - Eindelijk een liedje wat nou echt helemaal klopt. Bijna dan. Mooie stem, prachtig gezongen en het liedje is ook mooi. Het stuk van 2:00 - 2:20 vind ik minder, dat verpest het liedje eigenlijk. En het refrein blijft in mijn hoofd zitten dus dat is ook een minpunt
ik geef je een 7.8
Mexico - Mooi hoor. Leuk ook met een fietsje op het strand, prachtig. Goed gezongen. Leuk 80 keer dat water waardoor zijn voeten nat worden. Hier ook al ineens een contrabas (?) op het strand (zie Duitsland). Hartstikke tof, maar véél te overdreven allemaal, zelfs voor het songfestival. Maar ik geef je een 7.8
Ireland - Leuk! Het is natuurlijk niet meer helemaal van deze tijd en behoorlijk oud, maar ik hou er van. Lekkere stem en fijne manier van zingen. 7.5
Saudi-Arabië - ‘Daddy, wats joe gan doe?’ ‘Daddy dont joe wan mee?’ Aan de uitspraak valt nog iets te doen, net als aan de zang, aan het liedje, aan de kleding, kortom: alles is nog niet helemaal perfect en zo klinkt het ook. Met het clip-songfestival zou je een grote kans hebben gemaakt, nu ben ik helaas niet zo’n fan. Een 7.5
Frankrijk - Wat saaaaai. Ze heeft wel een hele mooie stem. Maar het is zó saai. Vind dit een hele lastige om te beoordelen, maar ik geef je een 7.5
Noorwegen - Wel leuk, maar vind het een beetje saai. De zang is wel heel goed en mooie stemmen. Al met al verdient het wel een goed cijfer, maar top is het niet. 7.3
Italy - Mooie stem, zingen kan ze zeker. Dit liedje komt wel moeilijk op gang, maar als het eenmaal bezig is is het wel mooi. Ik denk niet dat het wint, maar dit verdient wel een plekje in het midden. 7
Finland - IK GA STUK. “I wan the war and now I am behind your door”. Het klinkt zó suf dat ik er keihard om moest lachen. De rest is wel oké maar dit is echt niet mijn stijl. Ik zou hier nooit op stemmen, maar het zit wel goed in elkaar. Een 7
Portugal - Save best for last? Nou, dat is hier niet van toepassing. Zingt mooi, zingt goed. Maar dat al die vreselijke gillende meiden er door heen schreeuwen zorgt al voor minpunten. En het is echt heel eentonig. Mooi maar eentonig. Een 6.8
Switzerland - Eerst loopt ie in de stad en dan is er ineens een boot aangespoeld? Beetje vreemde clip, maar daar gaat het niet om. Liedje is mooi, maar de zang is meer praten dan zingen. Ik zou dit liedje alleen nog opnieuw beluisteren om hem
maar dat is het dan ook wel. 6.8
Hongarije - Mooie stem, stom liedje, stomme manier van zingen. Zingen is hij niet de beste in, soms klinkt het zelfs een beetje vals, dus ik begrijp wel dat hij niet naar het ESC gestuurd wordt. Een 6.5
Letland - Nog best goed gezongen, maar ik val er wel bijna van in slaap. Nee, dit wordt het niet. Sorry. Een 6.5
Kroatië - Wauw, dit is nog best mooi. Goed gezongen, mooie stemmen. Het liedje vind ik iets minder. Het is wel héél eentonig. Liedje vind ik belangrijker dan zang, dus ik geef een 6.5
Canada - Ugh. Dit soort liedjes zijn er al genoeg, dus de originaliteit is ver te zoeken. Weer zo’n typische melodie die je de afgelopen tijd echt in 80000 liedjes hoort. Om toch even positief te blijven: het is een prima liedje en hij heeft een mooie stem. Dus toch een 6.5
Duitsland - Mooi liedje, maar echt niks voor mij. Wel origineel, maar niemand gaat buiten op een berg staan met een grote viool (?) of wat het ook is. Een contrabas ofzo? De manier van zingen vind ik ook niet fijn. De titel is wel toepasselijk: ‘Ist da jemand?’. Nou, ik kom in ieder geval niet meer terug bij dit liedje. Toedeloe. Een 6.5
Brazilië - Really? Een ode aan de zondagmiddag? Ik begrijp wel dat het Tulipa niet ver heeft gebracht. Het is wel een mooi en liedje tho, maar het is nog saaier dan… eigenlijk kan ik niks verzinnen. En dat meen ik echt. Dus mijn tip: kom in het vervolg met een liedje met meer inhoud of een liedje dat gewoon interessanter is. Dit werkt niet. Een 6.
Zuid-Afrika - Uggggh. Zó eentonig, zó standaard en zó niet origineel. Mooie stem maar dat is het ook. Een 6.0
Estland - Naast dat ik de clip gewoon eng vindt, vind ik het liedje vreselijk. Wat een irritante stem, wat een stom liedje en wat ongeschikt voor het Songfestival. y-y-y-y-y-y-y-y ja en dat 45 seconden lang. Doe dat maar eens live. Ugh. een 5.8
Oekraïne - Ze mag dan een cover op hebben genomen van Derniere Danse, maar toen het liedje begon dacht ik even dat je die per ongeluk in had gestuurd. Deze is alleen 1000x saaier, de clip leidt af (zijn dat sokken onder het bed of is het iets anders?
) en ze zingt alsof ze elk moment kan bevallen. Een pluspunt is dat het in eigen taal is gezongen. Meer positiefs kan ik zo snel niet verzinnen, dus een 5.5