11. Bulgarije: Het leukste popnummer in de lijst, catchy en misschien een beetje guilty pleasure. Maar net niet genoeg voor de top 10 dit keer.
12. Frankrijk: Leuk deuntje, maar het is te kort om er helemaal goed in te komen.
13. Oekraïne: Één keer is leuk, twee keer ook nog wel, maar bij vaker denk ik, het is goed, maar het is niet geweldig. Daarom uit de top 10 gevallen.
14. Italië: Goede zangeres, maar het liedje doet me niet zoveel.
15. Zuid-Afrika: Lekker zomerdeuntje, voor op de radio de auto ofzo, maar niet wat ik nou speciaal zou opzetten.
16. Slowakije: Één van de vele popliedjes, het is wel ok, maar het blijft niet echt hangen.
17. Israël: Wel geinig, maar niet meer dan dat.
18. Luxemburg: Nog meer pop. Wel lekker als achtergrond muziek, maar daar houdt het voor mij dan ook bij op.
19. Mexico: In Mexico hebben ze ook een Jeroen v/d Boom!
Zang was wel ok, nummer doet me niets.
20. België: Wel een schattig nummer. Maar het ontbreekt aan inhoud en nogal saai gezongen.
21. Estland: En nog meer echte pop... maar is pure plagiaat ... van een nummer of 10?
22. Saoudi Arabië: Viel niet op in mijn optiek.
23. Turkije: Een pop nummer, hoe origineel dit keer. Wel door een man gezongen. Dit is gewoon niet mijn ding.
24. Kroatië: En nog pop meer blijkbaar. De twee verschillende stemmen, is eerder storend dan dat ik het een toegevoegde waarde vind.
25. Noord-Korea: De dames hebben het maximale eruit gesleept, steady, maar geen puntensong natuurlijk.
26. Verenigde Staten: Sorry, maar dit heb ik na 1x wel gehoord.
27. Nieuw-Zeeland: Muzikaal in mijn straatje, maar ik irriteer me ontzettend aan haar stemgeluid. Een soort nep Lordi (van Royals, niet van Hardrock Hallelujah uiteraard). Jammer.
28. Nederland: De Nederlandse versie begint met 'Is het lang geleden.' JA, DAT IS HET. HEEL LANG GELEDEN. En daar hoor het ook thuis, niet in een 2018 editie.
29. Ierland: Zie hierboven.
30. Burkina Faso: Misschien iets voor de bonte avond op de camping, maar niet voor een Songfestival.
31. Portugal: Zal wel door de taal komen, maar dit is saai
32. Oostenrijk: Ik miste de pop muziek al. Dit is een nog al over de top uitvoering. Doe mij die andere Falco maar.
33. Brazilië: Een kleurloze inzending, en dat van één van de kleurrijkste landen. Wordt weer onopvallend in de achterhoede ben ik bang [ geschreven voor de tussenstand ]
34. Finland: Ik ga een hoop mensen beledigen gezien de stand, maar ik vind dit echt verschrikkelijk. Vanaf seconde één werkt dit nummer op mijn zenuwen. Het klikt echt ontzettend fake en vals. De Scorpions hebben al een accent, maar dit is nog erger. En het nogal een soort wannabe GOT nepsound. Brrr .... ik was blij toen het was afgelopen.
35. Indonesië: Ergste inzending ever: voor het eerst een 'nummer' niet afgeluisterd. Het is het woord nummer en muziek niet waard. Ik snap dat het als humor bedoeld is, maar mijn humor is het niet.