Kandidaten,
Welkom in de staat Alaska, dit is het speelveld van Wie is de mol online 2018. Wie een reisje naar sunshine states als Florida en Hawaii had verwacht, komt bedrogen uit. Hier op het strand bij de de waterval van de Nugget Falls staat een grote en wat kleinere tafels waar een en ander te verdienen is.
Jullie weten allemaal dat items in dit spel goud waard zijn. Alleen zijn we er dit jaar niet zo gulzig mee als in andere jaren, dus grijp je kans. Je moet er alleen wel voor samenwerken en met elkaar onderhandelen.
Het spel in het kortStraks leg ik elke keer iets op op de grote tafel, maar wat dat is, laat ik in het midden. Hoe lang het item er precies ligt, wanneer het tevoorschijn komt en hoeveel items ik in totaal op tafel ga leggen, blijft ook geheim. Op het moment, dat jij denkt: dit items wordt voor mij, dan plaats je de volgende tekst dikgedrukt in het topic:
[NAAM] pakt [ITEM]. Denk dus goed na over wat en wanneer je iets doet, misschien grijp je anders wel mis...
SpelregelsBij het pakken van de items gelden een paar regels. Deze worden hieronder verder uitgelegd.
1.1 Meerdere mensen mogen voor een item gaan. Alleen in dat geval gaan jullie met elkaar onderhandelen over wie het item krijgt (zie 1.2)
1.2 Voorbeeld: Stel ik leg 2 jokers neer en 4 kandidaten hebben bij mij binnen de tijd aangegeven dat ze die jokers willen hebben, dan gaan zij onderhandelen in het daarvoor aangemaakte onderhandelingstopic. Voor die onderhandeling krijgen jullie een tijdslimiet om eruit te komen. Een onderhandeling is geslaagd als er unaniem wordt besloten dat iemand het door mij op tafel gelegde item (2 jokers) krijgt. Daarmee is ook geld te verdienen of te verliezen (zie 1.3) Besluiten doe je door in het onderhandelingstopic dik te drukken:
[NAAM PERSOON] krijgt [ITEM] Kortom, vertrouw en gun je elkaar iets, of helemaal niets?
1.3 Elke geslaagde onderhandeling binnen de door ons gestelde tijdslimiet levert 200 euro op. Mislukt een onderhandeling? Gaat er 100 euro uit de pot.
Voorbeeld hoe een onderhandeling verlooptPersoon A, persoon B, persoon C en Persoon D zijn geïnteresseerd in 2 jokers die ik op tafel heb gelegd. Na overleg in het topic wordt bepaald dat persoon C de 2 jokers krijgt.
Geslaagd: Persoon A,B,C en D posten dikgedrukt binnen de tijd dat persoon C de jokers krijgt: +200 euro in de pot Niet geslaagd: Persoon A en B geven dikgedrukt aan dat persoon C de jokers krijgt, maar persoon D stribbelt tegen en blaast daarmee de onderhandelingen op: -100 euro. 1.4 Pas na afloop van het spel kan iemand eventueel beslissen een joker weg te geven aan iemand anders. Dit geef je dan per PM aan bij beide spelleiders.
2.1 Iedere speler heeft
maximaal drie pogingen om bij een item op tafel te zeggen
[NAAM] pakt [ITEM] denk dus goed na over of en wanneer je mee wilt dingen naar een item.
2.2 Als je aan een onderhandeling meedoet om een item, ben je een van je pogingen kwijt ongeacht of deze is geslaagd of mislukt.
3. Als er niemand voor een item gaat, gaat er sowieso 100 euro uit de pot. In elke ronde moet dus sowieso één iemand meedingen naar het door mij op tafel gelegde item.
4. Als slechts één iemand voor het door mij op tafel gelegde item gaat, is dat item voor die persoon, komt er geen onderhandeling over dat item en verdient deze persoon 100 euro voor de pot.
5. De onderhandelingen worden gevoerd in het topic dat bij deze opdracht hoort: het onderhandelingstopic. De onderhandelingen duren net zo lang tot het volgende item op tafel komt. Aangezien jullie niet weten wanneer, moet je zorgen dat je er snel bij bent!