Ik vond het zielig voor de kandidaten want veel opdrachten waren haast onmogelijk om goed te volbrengen. Die puzzel met de lucifers vond ik zelfs vals. Oplossing is een mindfucker en je laat wel twee kandidaten gevaarlijke toeren met een fiets door een drukke stad doen met een pakketje dat sowieso naar een verkeerd adres gaat.
Nee, ik hou daar niet van.
De escaperoom was ook niet te doen. Het begon al met de kleur rood die ontbrak in een aantal foto's. Dat werd al niet gevonden door Steve en Pascal, en het lijkt me ook ontzettend moeilijk om dat te ontdekken. Daarmee was de opdracht al niet geslaagd want de kleur rood moest onthouden worden om de juiste draden van de bom door te knippen, terwijl toen nog de hele verdere opdracht moest gebeuren met Joke, Katrien en Lloyd. Faal.
Oftewel logisch dat er geen geld is verdiend en de mol hoefde daarvoor in feite geen vinger uit te steken.
Ik vond het ook raar dat bij de laatste opdracht niks verdiend werd omdat er een paar vragen niet goed waren. Bij de Nederlandse mol is het meestal zo dat de goed beantwoorde vragen gewoon geld opleveren en niet als er een vraag van de tien niet goed beantwoord is, dat er dan nul euro wordt verdiend.
Ook weinig mooie plaatjes in deze aflevering.