De Lasergame:
Er liggen tien zakjes met poedersuiker, elk 200 euro waard. “Het lijkt net echt drugs” stelt Molino. Lan grapt: “Laat mij eens een snuifje proberen”. Kaaasje springt snel in en neemt de leiding: “Twee mensen nemen 1 zakje mee, de rest twee. We moeten bepalen wie er maar 1 zakje mee gaat meenemen. Ik zou zeggen Molino en Lan”. Molino haalt zijn schouders op. Lan: “Hey, ik ben zeer goed te vertrouwen”! Na een stemming zijn het Molino en Convans die er maar één krijgen. De tijd om te overleggen is ook voorbij. Molino pakt de lasergun en wandelt rustig het fort in. Molino: “Ik ben de verkenner en jullie zijn de maarschalken. Ik zie niet zoveel op dit moment. OH laserstralen, hier zit een agent”! Molino schuilt weg van de agent. Kaaasje roept door de portofoon: “Van welke kant kwam de agent”? Molino: “Het is donker en ik zag stralen”. Hij loopt door en komt op de bovenverdieping uit in de buitenlucht. “Oh een age-!” Molino is afgeschoten. Kaaasje: “Nou daar hadden we niet veel aan. Laat dit maar aan mij over. Ze pakt twee zakjes met poedersuiker en raast het fort in. Ze komt de eerste agent tegen die begint te schieten. “OH IK DACHT HET NIET” ze gaat het vuurgevecht aan “IK DOOD? JIJ DOOD”! Ze schiet de agent af en vervolgt de weg die Molino nam. “Hier bij de trap moet ergens nog één zitten denk ik”. Ze heeft gelijk en schuilt net op tijd voor ze weer het vuurgevecht aangaat: “JULLIE GAAN ER ALLEMAAL AAN” Ze komt langzaam dichterbij de agent. De agent pakt zijn portofoon tevoorschijn en dan komt Kaaasje met de kill. Luidt lachend schiet Kaaasje de afgeschoten agent voorbij. Ze raast door naar de trap aan de andere kant die weer naar beneden gaat. Dan wordt ze opeens omsingelt door twee agenten. Ze verzet zich hard: “BAM BAM BAM”, maar wordt uiteindelijk geraakt.
Convans is de volgende, grijpt zijn poedersuiker en rent als een speer het fort in. Hij neemt een andere weg, gelijk de eerste kans een zijkamer in. “Joker jokers, waar zijn jullie”? Hij vindt niets. Hij rent snel door, waar hij opnieuw op zoek gaat naar jokers. Hij schijnt met zijn lasergun tegen de muren “Oh een woord, misschien is het een hint”! Nog voor hij Spaans kan zeggen hoort hij een agent dichterbij komen die begint te schieten “Crap”. Convans begint weer te rennen en ontwijkt de schoten van de agent. Hij maakt een grote beweging om de agent af te schudden en valt op de grond. Het zakje met poedersuiker in zijn handen is gescheurd. “Crap crap crap” hij probeert de suiker bij elkaar te houden maar daar is weer een agent met versterking. Hij begint te rennen en laat een spoor van poedersuiker achter. Hij haast zich door het hele fort heen en komt uiteindelijk over de eindstreep….met lege handen. Hadewychisdemol gaat als volgende: “Zeg, er mist een zakje poedersuiker”! Hij pakt één zakje mee en gaat voorzichtig het fort in. “Oh mijn finalevrijstelling, die gaat op een veilige plek” hij stopt de vrijstelling in zijn onderbroek. Hij komt rustig door de eerste paar kamers heen omdat de meeste agenten nog achterin het fort zitten. Stiekem kijkt hij nog een beetje rond: “Nog een vrijstelling kan geen kwaad”. Hij komt langzaam aan in de buurt van de eindstreep, maar dan duiken de agenten op. Erg goed schieten kan Hadewychisdemol niet dus hij vuurt gewoon heel vaak in de hoop dat hij iets raakt. Het werkt want hij schakelt een agent uit. “En nu rennen”! Hij maakt een duik naar de finishlijn en is binnen met 1 zakje poedersuiker.