Gelukkig heb ik nooit beweerd dat het geen wegstem spel is. Daarbij is het niet puur en enkel wegstemmen. Als je de opdracht goed doet heb je sowieso al grotere kans om te blijven (Walking Dead: halve groep is safe. Titanic: draaide meer om blootleggen van bondjes, Are you the one: door opdrachtjes goed te doen kon je de truth booth in en meer te weten komen over je duo en als je je juiste duo vond was je safe. Temptation: hier viel je af als je slechtste was in de opdrachten (en niet aan de verleidingen kon weerstaan) en Scary Movie: door opdrachten goed te doen, kan je meer stemmen winnen en heb je dus meer macht)
Het is niet makkelijk om na een eerste seizoen vol afwisselende programma's een tweede seizoen te verzinnen waarin enkel nieuwe programma's voorkomen waarin niet weggestemd moet worden. Dan kom je nogal snel terecht bij Heel Holland Bakt, of van die huisrenovaties waarbij je, zoals bij Project Runway, een paar leuke plaatjes op het internet moet zoeken en een jury dan beslist wie de leukste plaatjes heeft gevonden. En dat wou ik niet. Ik wou iets meer spelelement dan dat.
Niet dat ik verantwoording af moet leggen, maar wou dit toch even posten.