Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah Chronis is niet de Mol!  (gelezen 192014 keer)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #240 Gepost op: 5-02-2019, 15:03:04 »
Al enorm veel gemeld in de opdracht topic en ook in deze, maar nu nog eens: omdat Sinan niet ging, hadden Merel en Sarah perfect van elkaar kunnen weten wie de fout had gemaakt. Er viel dus gewoon niet te mollen voor de dames.

want fouten maken is onmogelijk? je kan het toch verkeerd voelen, draad die eromheen zat, uitglijden, verkeerde nummer onthouden, weet ik veel. Als elke fout direct een mol aanwijst, hebben we er minimaal 8.

Het andere team heeft het toch ook niet gehaald, betekend dat volgens je eigen redenatie dan niet dat daar de mol in MOET zitten? want er is een fout gemaakt.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #241 Gepost op: 5-02-2019, 16:47:49 »
Citaat
Waterval: de redenering die Tarballs voor Merel maakt geldt even goed voor Sarah. Doordat Sinan niet ging, was er voor beide dames geen optie om hier te mollen. Bij één fout cijfer wisten ze dat de andere het fout had doorgegeven.

Iets minder vind ik, omdat ik vind dat Sarah en Sinan bepalend zijn bij het invoeren van de code en Merel daar geen rol lijkt te spelen. Bovendien ging Sarah eerst en wist Merel toen ze beneden kwam in ieder geval zeker (als eventuele Mol dan), dat Sarah het 100% goed had en dat Sarah een fout ook meteen als die van Merel zou herkennen.

Citaat
want fouten maken is onmogelijk? je kan het toch verkeerd voelen, draad die eromheen zat, uitglijden, verkeerde nummer onthouden, weet ik veel. Als elke fout direct een mol aanwijst, hebben we er minimaal 8.

Het andere team heeft het toch ook niet gehaald, betekend dat volgens je eigen redenatie dan niet dat daar de mol in MOET zitten? want er is een fout gemaakt.

Fouten maken is heel goed mogelijk natuurlijk. Maar wel een lastig dilemma als de enige andere abseiler in je groep eerder gaat en je weet, dat die het goed heeft. Dan een opzettelijke fout maken is lastiger.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #242 Gepost op: 6-02-2019, 09:48:57 »
https://www.youtube.com/watch?v=V6xHNzaxRkk, vanaf 5:48.

Sarah draagt altijd twee verschillende oorbellen, waarvan één groene rechts. De mol gaat uiteraard altijd door.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #243 Gepost op: 8-02-2019, 10:30:13 »
Las net in het Niels draadje het bericht : Reactie #20 Gepost op: 9-01-2019, 00:16:05 van Rat over dyslexie. "Slordigheid en d/t-fouten zijn juist de dingen waar ik, naast langzaam lezen, het meeste last mee heb. Hoe bewust ik er ook mee bezig ben, mijn teksten terug lees en dubbelcheck.".
Kom je toch weer bij de double checking woman terecht: check check double check. Mocht er nog iemand uit de Merel tunnel willen: bijvoorbeeld Creno in Reactie #181 Gepost op: 1-02-2019, 12:29:32. De weg is weer vrij......
« Laatst bewerkt op: 8-02-2019, 10:37:50 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #244 Gepost op: 8-02-2019, 10:36:11 »
Las net in het Niels draadje het bericht : Reactie #20 Gepost op: 9-01-2019, 00:16:05 van Rat.
"Slordigheid en d/t-fouten zijn juist de dingen waar ik, naast langzaam lezen, het meeste last mee heb. Hoe bewust ik er ook mee bezig ben, mijn teksten terug lees en dubbelcheck.".
Kom je toch weer bij de double checking woman terecht: check check double check. Mocht er nog iemand uit de Merel tunnel willen: bijvoorbeeld Creno in Reactie #181 Gepost op: 1-02-2019, 12:29:32. De weg is weer vrij......

Die double checking is gewoon de hint van dit seizoen, maar er wordt nog teveel getunneld om dit te zien  ;D

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #245 Gepost op: 8-02-2019, 10:37:21 »
Ik vrees dat Sarah de Mol is.
En als blijkt dat zij het werkelijk is, vind ik haar persoonlijk tot nu toe een matige, niet zo'n sympathieke Mol.
Ik heb niets met haar als persoon.
Net zoals ik dat had met Anne-Marie als Mol.

Hoop dat ik het mis heb dat zij hoogstwaarschijnlijk de Mol is....zou ik heel teleurstellend vinden.


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #246 Gepost op: 8-02-2019, 10:41:50 »
Sarah mijn vreesmol, ik hoop het niet   :P

Kan iemand die double checking hint nog eens uitleggen? Ik zie het nog niet helemaal scherp, en hoe dit dan de mol aanwijst. Dank!
Meer L

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #247 Gepost op: 8-02-2019, 10:49:25 »
Die double checking is gewoon de hint van dit seizoen, maar er wordt nog teveel getunneld om dit te zien  ;D

Ik denk dat veel mensen die hint wel al is opgevallen, maar ik zie in Sarah qua acties gewoon geen mol. Daarnaast is je molkeuze baseren puur op hints geen goed idee (kijk maar naar hoe dat vorig seizoen afliep met Stine en Simone).

Als zij het is, vind ik haar inderdaad een zeer matige mol. Ze liet zich overhalen door Jamie in de wachtkamer, waardoor er 250 euro extra in de pot kwam. Zij had een groot aandeel in het laten slagen van de Op Treden opdracht waardoor er 1500 euro in de pot kwam. Ook had die 750 euro bij de abseilopdracht echt niet verdiend hoeven te worden.. je zag dat Sarah het eng leek te vinden en niet helemaal lekker ging aan het begin. Toch deed ze hier alles goed waardoor er geld werd verdiend. Alleen Merel en Sarah gingen naar beneden, dus als ze een fout had gemaakt, was de kans groot dat er geen geld verdiend zou zijn (al helemaal omdat Merel een handje heeft van nepmollen). Als zij de mol is... zie ik alleen maar gemiste kansen en weinig molacties, eigenlijk. Van alle overgebleven kandidaten heeft zij in mijn ogen de pot het meeste gespekt. Ook dat gekke gedrag van haar op die steiger beschouw ik niet als een goed doordachte molactie.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #248 Gepost op: 8-02-2019, 10:51:00 »
Kan iemand die double checking hint nog eens uitleggen? Ik zie het nog niet helemaal scherp, en hoe dit dan de mol aanwijst. Dank!

Double Checkin' Woman is een nummer op het album waarvan we de hoes zien op de graffiti tekening die naast de kandidaten gemaakt is. De andere nummers op dat album moeten we negeren blijkbaar, enkel dat nummer op dat album is belangrijk.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #249 Gepost op: 8-02-2019, 10:57:46 »
Double Checkin' Woman is een nummer op het album waarvan we de hoes zien op de graffiti tekening die naast de kandidaten gemaakt is. De andere nummers op dat album moeten we negeren blijkbaar, enkel dat nummer op dat album is belangrijk.

Sarah staat negende op de muurschildering. Dit is nummer 9. Pas toen ik deze link hoorde vond ik hem pas sterk.

Ik denk dat veel mensen die hint wel al is opgevallen, maar ik zie in Sarah qua acties gewoon geen mol. Daarnaast is je molkeuze baseren puur op hints geen goed idee (kijk maar naar hoe dat vorig seizoen afliep met Stine en Simone).

Ik zit in de tunnel op basis van Sarah haar gedrag. Ik snap wel dat sommige Sarah haar gedrag als niet-mols zien en oordelen dat er te weinig molacties zijn. Ik zeg ook niet dat het een juiste tunnel is (dit is zeker niet de sterkste momenteel) en dat ze goede molacties heeft, maar je weet nooit wat je in aflevering 10 te zien krijgt. Als zij bijvoorbeeld de doorslag geeft dat ze bij de balkonnetjes geen molboekje gebruiken, dan is dat wel een geslaagde molactie die niet in beeld komt.

Die hint is mooi meegenomen. Ik gebruikte ook een ;) smiley, dus die reactie moet niet 100% serieus genomen worden.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2019, 11:03:13 door Belgian Mol »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #250 Gepost op: 8-02-2019, 11:10:14 »
Ik zit in de tunnel op basis van Sarah haar gedrag. Ik snap wel dat sommige Sarah haar gedrag als niet-mols zien en oordelen dat er te weinig molacties zijn. Ik zeg ook niet dat het een juiste tunnel is (dit is zeker niet de sterkste momenteel) en dat ze goede molacties heeft, maar je weet nooit wat je in aflevering 10 te zien krijgt. Als zij bijvoorbeeld de doorslag geeft dat ze bij de balkonnetjes geen molboekje gebruiken, dan is dat wel een geslaagde molactie die niet in beeld komt.

Die hint is mooi meegenomen. Ik gebruikte ook een ;) smiley, dus moet niet 100% serieus genomen worden.

Tja, ja, dat zou kunnen gebeuren inderdaad. Maar dat zou ik wel heel jammer vinden ook, want als we Sarah zo goed als alleen maar dingen goed zien doen en geen echt verdachte momenten van haar in beeld zien... is het ook lastig om tot de conclusie te komen dat zij het is, tenzij je hints echt doorslaggevend laat zijn bij je keuze, maar er zijn meerdere zogenaamde goede hints die naar andere kandidaten wijzen (zo zou in de muurschildering ook een hint naar Sinan gevonden kunnen worden).

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #251 Gepost op: 8-02-2019, 11:13:01 »
Dank hulpmol, maar is het dan zo dat zij bij alles double checking doet? Idd bij optreden nog een x bakje kijken, bij overbruggen nogmaals even zeggen wat te doen etc. Maar zelf zie ik nog geen consistentie hier?

Het enige wat mij opvalt aan Sarah vanaf het begin is haar geacteerde, enigszins overdreven (oké dat is een subjectieve mening) houding. Ze lijkt voortdurend te acteren. Zie nog geen molacties, maar goed, dat kan nog komen...
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #252 Gepost op: 8-02-2019, 11:16:20 »
Dank hulpmol, maar is het dan zo dat zij bij alles double checking doet? Idd bij optreden nog een x bakje kijken, bij overbruggen nogmaals even zeggen wat te doen etc. Maar zelf zie ik nog geen consistentie hier?

Ik denk dat dat inderdaad is hoe men de hint kracht bij geeft, door situaties te vinden waar Sarah voor een tweede keer iets doet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #253 Gepost op: 8-02-2019, 11:17:22 »
Dank hulpmol, maar is het dan zo dat zij bij alles double checking doet? Idd bij optreden nog een x bakje kijken, bij overbruggen nogmaals even zeggen wat te doen etc. Maar zelf zie ik nog geen consistentie hier?

Het enige wat mij opvalt aan Sarah vanaf het begin is haar geacteerde, enigszins overdreven (oké dat is een subjectieve mening) houding. Ze lijkt voortdurend te acteren. Zie nog geen molacties, maar goed, dat kan nog komen...

Als je er op gaat letten is het double checking vrij frequent aanwezig. Bij elke opdracht vind je meestal wel minstens één voorbeeld.  Het kan natuurlijk ook haar persoonlijkheid zijn, maar het wordt telkens weer in beeld gebracht. Als ze er zaterdag nog in zit, dan zal ik eens een volledig overzicht maken, maar dat gaat me tijd kosten.

Tja, ja, dat zou kunnen gebeuren inderdaad. Maar dat zou ik wel heel jammer vinden ook, want als we Sarah zo goed als alleen maar dingen goed zien doen en geen echt verdachte momenten van haar in beeld zien...

Bij de lingo opdracht komt ze wel verdacht in beeld, voor sommige zelfs een reden om haar af te schrijven, wat dan ook weer overdreven is.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2019, 11:19:18 door Belgian Mol »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #254 Gepost op: 8-02-2019, 11:32:02 »
Kan iemand mij het verband tussen "dubbel checken" en de Mol uitleggen, want ik snap het niet.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #255 Gepost op: 8-02-2019, 11:36:21 »
Double Checkin' Woman is een nummer op het album waarvan we de hoes zien op de graffiti tekening die naast de kandidaten gemaakt is. De andere nummers op dat album moeten we negeren blijkbaar, enkel dat nummer op dat album is belangrijk.
Stellig! Lijkt me dat de andere nummers net zo belangrijk zijn. Als die hoes überhaupt al een hint is..... Ik wilde alleen even de link leggen tussen dyslexie en double check, jezelf goed controleren als je moeite hebt met taal. Die link die past en als ik daarmee een ingestorte tunnel kan openen....Sarah zou vooral een sociale mol kunnen zijn, ze heeft alleen last van een overmaat aan testosteron bij andere deelnemers. Misschien sneeuwt ze wel helemaal onder, neemt niet weg dat als het op het verbale aankomt, wel de leiding kan nemen in de gesprekken.

Voor wie geen idee heeft waar het over gaat: https://www.youtube.com/watch?v=B_QkPtAVEe8
Rechts staat een gezicht geschilderd. Dat heeft iemand ontdekt is de hoes van een elpee van Eddie and the Hot Rods. En daar staan dan weer track nummers op, 5 zou bijvoorbeeld Sinan kunnen zijn (of 6) Sarah 9 (of 2e van rechts). Het 9e nummer heet Double Checking Woman.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2019, 11:40:17 door foxhunter »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #256 Gepost op: 8-02-2019, 23:54:30 »
Zie nog geen molacties, maar goed, dat kan nog komen...

Serieus? We zijn al bij aflevering 6 aangekomen. Hoe kan de Mol nou de eerste 5 afleveringen niet gemold hebben?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #257 Gepost op: 9-02-2019, 00:38:42 »
Wat mij dwars zit zijn de verdenkingen van Sarah. 3 afleveringen horen we niets en nu zou ze al voor de 4e keer kiezen voor Rick Paul. Sure. Rick Paul wordt zeer verdacht in de executies  door bijna alle kandidaten. Zou mol Sarah gewacht hebben tot zich een geschikte kandidaat aandient die haar partij kan bieden? Nu RP zijn naam gevestigd heeft is haar stemgedrag ineens niet meer verdacht. Haar sociale kracht is groot, ik zie nog steeds genoeg mogelijkheden voor mol Sarah.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #258 Gepost op: 9-02-2019, 00:44:22 »
Sarah's molacties zijn erg opzichtig en nepmollerig (het misspellen van de woorden, bordje pakken ipv geld), ze haalt veel geld binnen en ze doet erg kandidaatse dingen (bijvoorbeeld het nummeren van de blokken, sinans code onthouden, iemand verbeteren bij de koffieopdracht waardoor ze veel sneller het juiste pak vinden). Dat er dan 1 redelijke hint naar haar is, die net zo goed naar andere kandidaten kan wijzen, is bij lange na niet genoeg om haar als mol aan te wijzen. Ze staat onderaan mijn lijstje.

Nummer 6 op het album van Eddy and the Hot Rods is bijvoorbeeld "writings on the wall", de muurtekening. Sinan staat 6e van links. En zo zijn er ook weer zeer overtuigende verborgen aanwijzingen naar andere kandidaten.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #259 Gepost op: 9-02-2019, 01:40:09 »
Waarom Sarah onderaan mijn lijstje staat is juist haar onzekerheid in de groep. Ze zoekt aansluiting en nu gedogen Niels en Jamie haar. Maar Sarah is overtuigd van hun trio bondje en doet volop mee. Daarnaast schijnt ze Niels geholpen te helpen in het Evelien-drama. In dit drama past een actrice maar de mol heeft dit niet nodig. Verder wordt ze niet verdacht door de groep en dat is na vijf afleveringen toch een aanwijzing. Het verleden leert dat dit niet doorslaggevend is, maar toch....