Theorietje
Ik denk dat de dubbele executie een van de eerste ideeën was voor dit seizoen en dat dit ook de klapper van dit seizoen moest zijn. En dat de dubbele executie vervolgens een inspiratiebron is geweest voor de rest van het seizoen.
Zo had je natuurlijk de cliffhanger bovenop de daken. Wat eigenlijk ook zorgde voor een dubbele executie binnen de aflevering daaropvolgend. Dan heb je de zipline opdracht die ook dubbel wordt uitgevoerd. Bij de executie zaten de twee groepjes ook apart. Je kreeg eigenlijk ook een dubbel moment eerst of ze als groepje hun scherm te zien kregen en daarna eventueel de echte executie.
Dan heb je ook de eerste opdracht op de brug en de abseilopdracht die ook dubbel werden uitgevoerd.
Gisteren was er natuurlijk de opdracht waar je de dubbele bedragen moest matchen.
In de steenfabriek was er zoek de verschillen en moest het mollogo worden nagemaakt.
De straatbeeldopdracht waar je het echte straatbeeld had en daarnaast de foto van het straatbeeld.
En als je echt graag wil zou je dubbel in meer opdrachten terug kunnen zien. Zoals bijv. in de tuktukopdracht die iedereen dubbel doet.
Daarna hebben de makers dubbel aan de mol willen linken. En ik denk dat daaruit double checking woman kwam. Misschien hadden ze al beslist dat ze een vrouwelijke mol wilden, gezien de afgelopen mannelijke mollen. En Sarah is dan als actrice niet een heel rare keuze om deze rol op zich te nemen.
Ik weet dat het allemaal niks kan zijn, maar ik vond het toch leuk om mijn hersenspinsel te delen.
Groetjes
ps. Heb respect voor andermans tunnel.
pps. Kijk nog eens naar het extra beeldmateriaal van aflevering 1 waar de kamerindeling wordt gemaakt. De wijze waar op Sarah Evelien negeert is gewoon heel vreemd.