Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah Chronis is niet de Mol!  (gelezen 191911 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #480 Gepost op: 27-02-2019, 13:30:24 »
En de prijs voor vergezochtste hint ooit gaat naar... ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #481 Gepost op: 27-02-2019, 13:46:08 »
Leuk gevonden Moedermol. Veel parallellen. Castinglijst hierop gebaseerd? Bakker, Regenboog, Duck (Merel is op dit forum al eerder vergeleken met een Duck).

Om het met Jamie te zeggen: Ze hadden hem (schilderij/foto) ook niet moeten laten staan.
Op dit soort berichten krijg je toch altijd vraagtekens als reactie, maar je berichten zijn wel leuk om te lezen.

Je had ook nog ideeën waarom Sarah altijd die hand steeds in de broekzak houdt?
« Laatst bewerkt op: 27-02-2019, 13:49:11 door foxhunter »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #482 Gepost op: 27-02-2019, 14:27:21 »
Leuk gevonden Moedermol. Veel parallellen. Castinglijst hierop gebaseerd? Bakker, Regenboog, Duck (Merel is op dit forum al eerder vergeleken met een Duck).

Om het met Jamie te zeggen: Ze hadden hem (schilderij/foto) ook niet moeten laten staan.
Op dit soort berichten krijg je toch altijd vraagtekens als reactie, maar je berichten zijn wel leuk om te lezen.

Je had ook nog ideeën waarom Sarah altijd die hand steeds in de broekzak houdt?

 ::rofl::

Wat betreft die hand in de broekzak heb ik het volgende geschreven:

Ik las elders dat leugenaars hun handen verbergen o.a. door ze in de zak te houden. ;)
En ze tonen hun handpalmen niet.
Bij de executies legt  Sarah haar andere hand op haar been met de handpalm naar beneden.....

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #483 Gepost op: 27-02-2019, 14:36:13 »
Bekijk alles terug let op hoeveel Sarah double checkt. Het is toch opmerkelijk veel.

Deze video van Klaas (die wel heel erg in een Sarah tunnel zit) https://www.youtube.com/watch?v=VFYhr1S6A3w geeft goede inzichten waarom Sarah en vooral niet Merel de mol is.

Dat van Sarah kan gewoon een trekje zijn. Ik zie daar niks achter.

Klaas speelt veel te veel op eigen intuïtie en redeneert alleen maar vanuit zijn Sarah-tunnel. Ik zie bijvoorbeeld helemaal niet de achterliggende gedachten die hij uit de blikken haalt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #484 Gepost op: 27-02-2019, 15:43:45 »
Als we het over naamsverwijzingen hebben dan plaats ik dit toch maar. Ik loop hier al een tijdje mee maar kon het niet goed linken aan molschap. De overeenkomsten zijn echter teveel om toeval te zijn en het groene mutsje kan verwijzen naar de mol. Sarah dus.


Case closed.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #485 Gepost op: 27-02-2019, 19:28:52 »
Bekijk alles terug let op hoeveel Sarah double checkt. Het is toch opmerkelijk veel.

Deze video van Klaas (die wel heel erg in een Sarah tunnel zit) https://www.youtube.com/watch?v=VFYhr1S6A3w geeft goede inzichten waarom Sarah en vooral niet Merel de mol is.

Wat Klaas volgens mij goed doet is dat hij voornamelijk naar gedrag kijkt en minder naar de vele echte en fake hints die de programmamakers in het programma stoppen. De interactie tussen spelers valt niet te manipuleren. De mol is de mol en de kandidaten zijn kandidaat. Ook als ze proberen zich anders voor te doen.  Ik vind zijn video vrij overtuigend.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #486 Gepost op: 27-02-2019, 19:31:08 »
Dat van Sarah kan gewoon een trekje zijn. Ik zie daar niks achter.

Klaas speelt veel te veel op eigen intuïtie en redeneert alleen maar vanuit zijn Sarah-tunnel. Ik zie bijvoorbeeld helemaal niet de achterliggende gedachten die hij uit de blikken haalt.

Iemand zit hier tenonrechte in een mega-tunnel. Over een week of twee weten we wie  :)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #487 Gepost op: 28-02-2019, 07:28:44 »
Wat Klaas volgens mij goed doet is dat hij voornamelijk naar gedrag kijkt en minder naar de vele echte en fake hints die de programmamakers in het programma stoppen. De interactie tussen spelers valt niet te manipuleren. De mol is de mol en de kandidaten zijn kandidaat. Ook als ze proberen zich anders voor te doen.  Ik vind zijn video vrij overtuigend.
Hoewel ik besloten heb om geen tunnel meer in te duiken en er open in te gaan (oftewel, ze kunnen het alledrie zijn), ben ik ook geneigd om Klaas hierin te volgen. De pool waar ik aan mee doe, ga ik hiermee niet winnen, dan moet ik op Niels inzetten, maar ik twijfel wat ik fijner vind: voor degene gaan waarvan ik bijna zeker weet dat ze de mol is (Sarah), of voor degene gaan waarvan ik bijna zeker weet dat hij het niet is, maar als hij het toch blijkt te zijn, de pool winnen ... dilemma’s  ::rofl::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #488 Gepost op: 28-02-2019, 09:21:13 »
Gaan voor de winst Molleck  ::rofl::

Ook even hier plaatsen. In het extra beeldmateriaal van aflevering 8, de finalisten, zien we Sarah aan het einde zeggen: 'wie is het nou?, tja, wie is het nou?' op die ene vraag. Opvallend want dat 'nou' betekent in het portugees 'dat was ik'. Vergezocht wellicht I know, maar er ging een belletje rinkelen omdat Sarah eerder zei geen Spaans te spreken, maar (opeens) wel Portugees bij de opdracht 'vlag uithangen'. Ik heb zelf ook een tijdje Portugees gehad op school, dus vandaar dat ik opeens een brainwave kreeg...

Oke, er valt weinig te speuren in de opdrachten zelf, dus dan komen dit soort dingen blijkbaar bovendrijven bij mij   ::tandpastasmiley::

Zegt zei vaker 'nou'?
Meer L

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #489 Gepost op: 28-02-2019, 13:26:52 »
Gaan voor de winst Molleck  ::rofl::

Ook even hier plaatsen. In het extra beeldmateriaal van aflevering 8, de finalisten, zien we Sarah aan het einde zeggen: 'wie is het nou?, tja, wie is het nou?' op die ene vraag. Opvallend want dat 'nou' betekent in het portugees 'dat was ik'. Vergezocht wellicht I know, maar er ging een belletje rinkelen omdat Sarah eerder zei geen Spaans te spreken, maar (opeens) wel Portugees bij de opdracht 'vlag uithangen'. Ik heb zelf ook een tijdje Portugees gehad op school, dus vandaar dat ik opeens een brainwave kreeg...

Oke, er valt weinig te speuren in de opdrachten zelf, dus dan komen dit soort dingen blijkbaar bovendrijven bij mij   ::tandpastasmiley::

Zegt zei vaker 'nou'?

Moeten we nou de hints gaan zoeken in het Portugees terwijl ze in een Spaans sprekend land zitten en dan ook nog eens in het extra beeldmateriaal? :) sorry dat vind ik iets te ver gezocht

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #490 Gepost op: 28-02-2019, 22:07:48 »
In het extra beeldmateriaal van aflevering 8, de finalisten, zien we Sarah aan het einde zeggen: 'wie is het nou?, tja, wie is het nou?' op die ene vraag. Opvallend want dat 'nou' betekent in het portugees 'dat was ik'. Vergezocht wellicht I know, maar er ging een belletje rinkelen omdat Sarah eerder zei geen Spaans te spreken, maar (opeens) wel Portugees bij de opdracht 'vlag uithangen'. Ik heb zelf ook een tijdje Portugees gehad op school, dus vandaar dat ik opeens een brainwave kreeg...

Ik vind dat 'nou' gecombineerd met de opmerking van Sarah dat ze geen Spaans maar wel Portugees spreekt, heel goed gevonden!
Mocht zij de Mol zijn (ik verdenk haar wel, maar ik verdenk Niels net iets meer), dan is dit ook een m.i. makkelijk te duiden hint.

Jammer genoeg ontbreekt me de tijd om de afleveringen nog eens allemaal door te spitten om te horen of ze dit woord vaker gebruikt, maar misschien is het iemand anders opgevallen.



Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #491 Gepost op: 1-03-2019, 11:34:10 »
Misschien is deze al voorbij gekomen, ik kon hem zo gauw niet terug vinden.
Stel Sarah is de mol en tenminste een of een paar van de kandidaten in aanloop naar de finale hebben haar door, waar je toch vanuit mag gaan in dit stadium van het spel, hoe kan het dan dan Sarah nog steeds in het bezit is van de pot? Dat niemand van de andere kandidaten dit ter discussie heeft gesteld?
Dat dan weer wel

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #492 Gepost op: 1-03-2019, 12:02:08 »
Misschien is deze al voorbij gekomen, ik kon hem zo gauw niet terug vinden.
Stel Sarah is de mol en tenminste een of een paar van de kandidaten in aanloop naar de finale hebben haar door, waar je toch vanuit mag gaan in dit stadium van het spel, hoe kan het dan dan Sarah nog steeds in het bezit is van de pot? Dat niemand van de andere kandidaten dit ter discussie heeft gesteld?

Er vanuitgaande dat Sarah ook echt de mol is:

Ze heeft het vertrouwen heeft van de groep, dat heeft ze in de beginfase van het spel al voor elkaar gekregen. Net als Jan, hij was vorig jaar bv. ook penningmeester in aanloop naar en tot de finale. Het hoeft ook niet zo de zijn dat meerdere kandidaten Sarah verdenken in dit stadium. Vorig jaar was Ruben de enige die Jan verdacht heeft. En alleen Merel schijnt nu Sarah te verdenken.

En nog even over het penningmeesterschap ansich, ik weet niet hoe anderen hier over denken, maar als kandidaat zou het mij -denk ik- niet zo veel kunnen schelen wie de penningmeester is. Ik zou de pot hooguit willen hebben om het geld te kunnen bestuderen, verder zou ik alleen maar bang zijn om hem kwijt te raken. ::rofl:: Misschien willen de andere kandidaten die verantwoordelijkheid niet dragen. In een ogenschijnlijke warrige en chaotische Merel zie ik bv niet meteen een penningmeester.
En ik denk ook niet dat de mol echt iets met de pot gaat doen als penningmeester, dat heeft Jan ook niet gedaan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #493 Gepost op: 1-03-2019, 22:56:06 »
Ik zit meer in de Niels-tunnel, maar zal ook niet raar opkijken als het toch Sarah blijkt te zijn.

Aan de ene kant slim spelen, op het andere moment 'er niks van snappen'. Waarschijnlijk is ze zo, maar bijzonder is het wel.
Plus: in het filmpje van de Wacht Kamer is ze als laatste in beeld, wijzend naar de zwarte mol-vrijstelling (daarover heb ik volgens mij eerder gepost hier.  ;D ), ook vreemd.
Dat ze dan weer 250 euro inbrengt bij diezelfde opdracht, vind ik dan wel weer onmols.

Uiteindelijk denk ik toch dat ze de winnares wordt. Als mol zou ze wel wat uit te leggen hebben denk ik, maar zou ook wel leuk zijn.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #494 Gepost op: 2-03-2019, 08:12:22 »

Dat ze dan weer 250 euro inbrengt bij diezelfde opdracht, vind ik dan wel weer onmols.


Wat is 500 euro in zo een vroeg stadia. Er hebben al mollen gekker gedaan.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #495 Gepost op: 2-03-2019, 08:34:09 »
Ik denk dat Niels gaat switchen van mol. Hij verdenkt Merel en Sinan. Sinan vliegt eruit dan blijf Merel over. Ik denk dat hij zijn molboekje terug gaat lezen en erachter komt dat Sarah de mol is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #496 Gepost op: 2-03-2019, 09:00:55 »
Ik denk dat Niels gaat switchen van mol. Hij verdenkt Merel en Sinan. Sinan vliegt eruit dan blijf Merel over. Ik denk dat hij zijn molboekje terug gaat lezen en erachter komt dat Sarah de mol is.


Je loopt achter: Sinan is er al uit. Dus mogelijk verdacht hij Merel en Sinan. Als hij Sarah gata verdenken, dan is dat gunstig voor hoor, want dan wordt zijn de winnaar. 
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #497 Gepost op: 2-03-2019, 11:33:19 »
Wat is 500 euro in zo een vroeg stadia. Er hebben al mollen gekker gedaan.

Dat is ook waar. Maar het is vooral de manier waarop ze die 250 pakte. Als het de reden zou zijn om zichzelf minder verdacht te maken, had ze ook een joker kunnen pakken.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #498 Gepost op: 2-03-2019, 11:45:22 »
En nog even over het penningmeesterschap ansich, ik weet niet hoe anderen hier over denken, maar als kandidaat zou het mij -denk ik- niet zo veel kunnen schelen wie de penningmeester is. Ik zou de pot hooguit willen hebben om het geld te kunnen bestuderen, verder zou ik alleen maar bang zijn om hem kwijt te raken.

Is het jullie niet opgevallen dat er meestal ergens in een seizoen wel een opdracht is speciaal voor de penningmeester en dat die er heel toevallig dit jaar niet is? Er is geen enkele opdracht geweest waarbij de penningmeester een speciale rol heeft.

De mol had dit jaar dus geen reden om die rol op zich te willen nemen. En voor Sarah was het een mooie manier om zichzelf als mol te verdenken. Ik vind het wel opvallend dat niemand later alsnog die rol ter discussie stelde, maar ik denk dat dat meer was omdat het wel een gezellige groep is en iedereen het wel best vind.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #499 Gepost op: 2-03-2019, 11:48:48 »
Is het jullie niet opgevallen dat er meestal ergens in een seizoen wel een opdracht is speciaal voor de penningmeester en dat die er heel toevallig dit jaar niet is? Er is geen enkele opdracht geweest waarbij de penningmeester een speciale rol heeft.

De mol had dit jaar dus geen reden om die rol op zich te willen nemen. En voor Sarah was het een mooie manier om zichzelf als mol te verdenken.

Sarah heeft dan ook nooit gevraagd om het penningmeesterschap. Ze stelde alleen voor om te ruilen en om de pot aan Robèrt over te dragen. De andere kandidaten wezen vervolgens unaniem haar aan als penningmeester, terwijl ze zichzelf niet eens had aangeboden.