Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah Chronis is niet de Mol!  (gelezen 191873 keer)

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #500 Gepost op: 2-03-2019, 11:52:57 »
Dat is ook waar. Maar het is vooral de manier waarop ze die 250 pakte. Als het de reden zou zijn om zichzelf minder verdacht te maken, had ze ook een joker kunnen pakken.

Maar door een joker te pakken win je geen vertrouwen van de groep. Ik denk dat je hier als mol best geld kan pakken, omdat de hele groep gelijk denkt dat je voor het geld hebt gekozen en dus een goede kandidaat bent. En zoals eerder genoemd was het een van de laatste schermen had Sarah kunnen zien dat er nog genoeg kandidaten bleven zitten. Om hier meteen -250 te pakken lijkt me als mol riskant, omdat je gelijk in het vizier komt van de kandidaten valt én dit kan wijzen naar voorkennis.

Ze had idd ook gewoon een joker kunnen pakken om onverdacht te blijven, daar heb je gelijk in. Sarah lijkt als molstrategie te hebben om de ideale kandidaat te spelen en het vertrouwen van de groep te winnen. Dus daar past dit dan wel in. Maar ik vind iig niet dat je Sarah kan afschrijven als mol op deze opdacht, zoals veel mensen wel lijken te doen.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #501 Gepost op: 2-03-2019, 12:05:06 »
Sarah heeft dan ook nooit gevraagd om het penningmeesterschap. Ze stelde alleen voor om te ruilen en om de pot aan Robèrt over te dragen. De andere kandidaten wezen vervolgens unaniem haar aan als penningmeester, terwijl ze zichzelf niet eens had aangeboden.

Goed punt

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #502 Gepost op: 2-03-2019, 16:52:24 »
Met de kennis van nu (Niels, Merel en Sarah in de finale) heb ik nog eens nagedacht over Sarahs gedrag tijdens de laseropdracht (uit stralen). Ze pakt daar haar naam ipv geld en gaat daarna af...
In eerste instantie vond ik dat kandidaats (want zó dom om geen geld te pakken...), maar nu denk ik: Wat als dit een aflevering10 actie is: “dit is de enige keer dat Sarah een rood scherm kreeg” (in analogie met naam intikken en daarna rood scherm, hier naam in beeld en daarna de rode stralen)....

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #503 Gepost op: 2-03-2019, 17:50:00 »
Toch zit daar wat in. Waarom zou zij haar naam pakken?
Dat zou wel eens een echte hint kunnen blijken te zijn.

Offline ifthisisgoodbye

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #504 Gepost op: 2-03-2019, 18:27:39 »
Sarah heeft dan ook nooit gevraagd om het penningmeesterschap. Ze stelde alleen voor om te ruilen en om de pot aan Robèrt over te dragen. De andere kandidaten wezen vervolgens unaniem haar aan als penningmeester, terwijl ze zichzelf niet eens had aangeboden.

Ik heb die aflevering toevallig net teruggekeken en ze zegt: Ik wil mijzelf wel kandidaat stellen voor penningmeester zijn er andere die dit willen? En daarna zegt ze Robert mag van mij ook, maar die wilde niet.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 18:49:29 door ifthisisgoodbye »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #505 Gepost op: 2-03-2019, 18:35:27 »
Zo wild vond ik Robert anders niet.
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #506 Gepost op: 2-03-2019, 18:37:35 »
Ik heb die aflevering toevallig net teruggekeken en ze zegt: Ik wil mijzelf wel kandidaat stellen voor penningmeester zijn er andere die dit willen? En daarna zegt ze Robert mag van mij ook, maar die wilt niet.

Ohja, net teruggekeken en inderdaad, je hebt helemaal gelijk. In mijn herinnering stelde ze alleen voor om te wisselen. Excuus!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #507 Gepost op: 2-03-2019, 18:52:50 »

Ze had idd ook gewoon een joker kunnen pakken om onverdacht te blijven, daar heb je gelijk in. Sarah lijkt als molstrategie te hebben om de ideale kandidaat te spelen en het vertrouwen van de groep te winnen. Dus daar past dit dan wel in. Maar ik vind iig niet dat je Sarah kan afschrijven als mol op deze opdacht, zoals veel mensen wel lijken te doen.

Nee, het is inderdaad meer het totaalplaatje waardoor iemand wel/niet de mol kan zijn en er zitten absoluut verdachte momenten tussen. Zeker die -1000 uit de laatste aflevering en de autolingo zijn raar.

Maar bij bv Op Treden lijkt ze het wel erg goed te hebben gedaan. Bij de opdracht in de steengroeve heeft ze Sinan 'genavigeerd': dat kun je misschien beschouwen als poging om alles te vertragen. Aan de andere kant leverde het geld op en als mol zou je je ook kunnen inzetten om meerdere opdrachten te verstieren. (bij die opdracht vond ik vooral Niels verdacht)

Blijft lastig hoor.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #508 Gepost op: 2-03-2019, 19:15:21 »
Nee, het is inderdaad meer het totaalplaatje waardoor iemand wel/niet de mol kan zijn en er zitten absoluut verdachte momenten tussen. Zeker die -1000 uit de laatste aflevering en de autolingo zijn raar.

Ja die -1000 vind ik ook heel verdacht, vooral omdat ze voor 1 joker ging. Als kandidaat zou ik toch op z'n minst voor 2 gaan. 1 joker is niet veel waard als andere kandidaten er 2 of 3 hebben. En als mol weet je natuurlijk waar die envelop ligt. Ze heeft daarmee ook aardig gecompenseerd voor haar verdiende geld. -1000 euro op een pot van 9000 (was ie geloof ik) weegt ook behoorlijk zwaar.

Maar bij bv Op Treden lijkt ze het wel erg goed te hebben gedaan.

Voor deze verwijs ik je naar het Merel vs Sarah topic. Als je die nog niet hebt gelezen natuurlijk, maar Convans heeft daar een mooi pleidooi geschreven over waarom Sarah juist wel eens heel erg mols zou kunnen zijn bij deze opdracht. 

Bij de opdracht in de steengroeve heeft ze Sinan 'genavigeerd': dat kun je misschien beschouwen als poging om alles te vertragen. Aan de andere kant leverde het geld op en als mol zou je je ook kunnen inzetten om meerdere opdrachten te verstieren. (bij die opdracht vond ik vooral Niels verdacht)

Sarah wilde vooral dat Sinan sneller ging in dat karretje, hij ging ook wel echt heel erg langzaam lol, maar misschien ook om de kans te vergroten dat hij ergens tegenaan reed. Ik denk eigenlijk niet dat ze Sinan niet tegen een muur kon laten rijden hier. Het is niet heel moeilijk om die wals daar doorheen te leiden en bij Sinan zou dan misschien wel een belletje gaan rinkelen.
Ze is ook een tijdje buiten beeld geweest. Je ziet Sinan alleen aankomen bij Merel en RP. Sarah komt in een later shot alleen aan bij Jamie en Niels. Het is niet uit te sluiten dat ze hier nog even langs is geweest bij de vierkanten en misschien zelfs bij de verschillen. Al geef ik toe dat dit wel erg speculatief is hoor. Bij die rode draad opdracht heeft ze verder niet echt wat toegevoegd naar mijn idee.

Blijft lastig hoor.
Absoluut! Volgens mij een van de moeilijkste jaren, meestal is het in dit stadium toch wel duidelijk, zelfs met zo'n goede mol als Jan vorig jaar.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #509 Gepost op: 2-03-2019, 19:26:14 »
Ik denk dat deze Mol (of het nou Sarah is of niet) goed kan acteren maar niet zo goed gesaboteerd heeft. Dan ben je volgens mij het moeilijkst te ontdekken.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #510 Gepost op: 2-03-2019, 19:29:20 »
Dit is het eerste seizoen waarbij ik na aflevering 8 helemaal niemand verdenk. Niemand is dit jaar de mol.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #511 Gepost op: 2-03-2019, 19:30:51 »
Dit is het eerste seizoen waarbij ik na aflevering 8 helemaal niemand verdenk. Niemand is dit jaar de mol.

  ::rofl::

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #512 Gepost op: 2-03-2019, 19:33:35 »
Toch zit daar wat in. Waarom zou zij haar naam pakken?
Dat zou wel eens een echte hint kunnen blijken te zijn.

Dat begin ik ook steeds meer als mogelijkheid te zien. Ze heeft al een paar medekandidaten terug zien komen met geld en niet met een bordje. Het geld ligt ook duidelijk zichtbaar onder het naambordje. Het zou dus wel erg dom zijn om dan toch alleen het bordje te pakken. Ze heeft het in haar biecht ook over ''.. en dan kon misschien toch het geld pakken'', dus ze wist wel dat ze het geld moest pakken denk ik. Misschien wijst ze hier dan wel zichzelf aan door haar eigen naambordje te pakken.

En veel mensen schreven Sarah af door deze opdracht, omdat ze te verdacht in beeld kwam. Maar misschien was dat juist wel de insteek van de productie, als een soort reverse psychology ofzo.  ??? Ik weet het niet meer wat ze allemaal wel niet verzinnen bij de productie haha

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #513 Gepost op: 2-03-2019, 20:16:19 »
Toeval wilde dat mijn videoplayer nog stilstond op dat moment zo'n beetje. Ja Sarah pakt alleen haar naambordje, komt dan overeind en maakt een soort pirouette en eindigt in de laser. Wat we ook niet zien is de reactie van de groep op haar falen. ??? Wat moeten we daar van maken...?
Het viel nog wel mee dat ze i.i.g. haar eigen naam kon lezen met haar dyslectie.  :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #514 Gepost op: 2-03-2019, 21:46:56 »
Dit kwam ook nog eens terug in een flashback vandaag.
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #515 Gepost op: 2-03-2019, 22:06:35 »
Dit kwam ook nog eens terug in een flashback vandaag.

Ja, maar waarom weet Merel dat dit gebeurt is? Die was er toch niet bij?

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #516 Gepost op: 2-03-2019, 23:09:23 »

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #517 Gepost op: 2-03-2019, 23:20:58 »
Ja, maar waarom weet Merel dat dit gebeurt is? Die was er toch niet bij?

Vroeg ik me ook af ja...

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #518 Gepost op: 2-03-2019, 23:22:44 »
Ja, maar waarom weet Merel dat dit gebeurt is? Die was er toch niet bij?

Sarah had waarschijnlijk dat naambordje meegenomen naar binnen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #519 Gepost op: 2-03-2019, 23:34:23 »
De tunnel blijft toch nog een weekje overeind. Tegen dit forum ingaan, is in het verleden bijna nooit succesvol geweest, maargoed ik hoor van enkele ervaren molspeulders dat ze geen mol durven aanduiden en hun voorkeur dan wel naar Sarah uitgaat.

Ik sluit me wel wat aan bij die mening. Alleen zie ik echt geen mol in Merel en Niels heb ik al helemaal uitgesloten. Als Merel het toch blijkt te zijn, ga ik niet verrast zijn. Eerder ontgoocheld, maar misschien laat aflevering 10 ons wel verrassende acties zien.

Hoe dan ook, Sarah blijft het best passen in het plaatje om de mol te zijn.