De opdracht van woensdag is iets wat jullie nu al moeten voorbereiden. Jullie gaan namelijk
Snake Oil spelen. Snake Oil is een spel waarbij je een random item moet aanprijzen aan een bepaalde klant.
In Snake Oil heb je 6 kaartjes met een woord op. Eén van de kandidaten kiest op een ander kaartje wat voor klant hij/zij is. De andere spelers moeten dan uit hun 6 woorden, twee woorden zo samenvoegen dat het een passend product kan zijn voor die klant. Ze verzinnen er vervolgens een korte tekst bij waarom hun product het ideale product voor die klant is. De klant kiest vervolgens het product dat hij/zij het beste vindt passen of het grappigst vindt.
Bijvoorbeeld, in onderstaande afbeelding was de klant een Geek. De vijf overige spelers hebben elk een product samengesteld uit de woorden die ze ter beschikking hadden:
Speler 1 heeft bvb Lightning Fan gemaakt en legt uit dat het is wat elke Geek wil hebben, want Geeks zijn meestal wat zweterige types, dus een ventilator is dan sowieso al handig, maar deze ventilator is extra cool, want hij kan gewoon bliksems schieten! Ideaal om in een LARP te gebruiken! In plaats van "Lightning Lightning!" te moeten roepen als je in een bos loopt en je handen naar tegenstanders duwt alsof er schichten uit vliegen, kan je nu échte bliksemschichten schieten!
Speler 2 heeft een Future Tie in de aanbieding. Als je die das om doet, hoef je maar een datum in de toekomst in gedachten houden en aan je stropdas trekken en *FLOEP* je staat in de toekomst!
Elke speler verzint er dus een verhaaltje rond en de Geek kiest uiteindelijk welke hij het beste/leukste vindt.
Jullie moeten zo elk een product maken voor je mogelijke ideale match. Maar aangezien jullie niet weten wie dat is, moeten jullie voor elk van de 7 van de andere groep een product maken met de woorden die ik je via pm stuur.
Enkele regels:
- Je krijgt 15 woorden.
Elk woord mag maar één keer gebruikt worden. Omdat je 2 woorden moet combineren om zo 7 verschillende producten voor 7 klanten te maken, zal je dus 14 van de woorden moeten gebruiken. Je houdt dus één woord over, die zit er gewoon in om je wat extra keuze te geven.
- Engelse woorden zijn makkelijker te combineren omdat sommige woorden zowel als zelfstandig naamwoord als bijvoeglijk naamwoord gebruikt kunnen worden. Jullie krijgen Nederlandstalige woorden. Om het iets makkelijker te maken ze aan elkaar te linken, mag je van de woorden ook een bijvoeglijk naamwoord maken door bvb van 'wereld' het woord 'werelds' te maken.
- Je mag aan niemand laten weten welke woorden je hebt en welke producten je gemaakt hebt.
- Je stuurt vóór dinsdag 20u een pm naar mij waarbij je de 7 producten mét bijhorend verhaaltje mee geeft en zegt voor welke klant het is. In bovenstaand voorbeeld zou je dus als één van de producten pm'en 'Dit is de Lightning Fan voor de Geek (met het verhaaltje erbij'
Jullie weten zelf nog niet welke klant jullie zijn. Dat stuur ik pas op woensdag door, wanneer ik de 7 producten die jullie mogelijke ideale match hebben gemaakt naar je doorstuur. Dan zeg ik dus 'Jij bent een Geek en deze producten hebben de andere spelers gemaakt.' Aan jou om vervolgens aan mij te laten weten welke je de leukste vond.
Als jullie woensdag zonder het te weten allebei elkaars product het beste/leukste vonden, mogen jullie meteen samen de Truth Booth in om te kijken of jullie een match zijn!
Bvb A vindt product 1 het beste. Dat blijkt van B te zijn. B aan de andere kant heeft product 4 gekozen als beste. Dat blijkt van A te zijn. Ze hebben dus zonder het te weten elkaar's product gekozen en zijn dus misschien wel een ideale match! Ze mogen de Truth Booth in om te kijken of dat daadwerkelijk zo is.
Ik ga jullie nu al de 15 woorden en de 7 klanten sturen.
Gelieve tegen dinsdagavond 20u naar mij te pm'en welke producten je gemaakt hebt, met bijhorend verhaaltje en voor welke klant.