Oke, ik heb me er vanavond toch nog eens aangezet om deze keer echt nauwkeurig naar alles te kijken en mijn eerste overzicht kan eigenlijk helemaal de prullenmand in.
Ik ben ook nu weer van 3 bordjes niet zeker, maar ik geloof wel dat 15 van de 18 bordjes nu juist staan.
En zoals beloofd bewijsvoering. Er zijn heel veel foto's bij, dus ik zet die in spoilertags om plaats te besparen, maar er zijn dus
geen spoilers.
Absolute zekerheden213: "Het balkon van Merel, Sinan, Evelien, Robèrt en Rick Paul is niet op deze verdieping"
Wordt voorgelezen door Jamie en Niels en het is in beeld. Goed te zien dat het in een kamer is die eindigt op 13 (positie tov glazen wand) en dat het vrij laag is.
409: "Het balkon van Niels, Sarah, Jamie en Merel is niet op deze verdieping"
Voorgelezen door Merel en nog wat anderen. Ook meer dan één keer in beeld. Dus deze positie klopt
Deze foto geeft het beste weer dat het verdieping 4 aan de kant is
410: "Dit is niet het balkon van Sinan, Evelien, Robèrt en Rick Paul"
Voorgelezen door Sinan. Ook hiervan een goed shot dat de positie bevestigt.
411: "Het balkon van Sarah en Robèrt eindigt op 12"
Die staat een rijtje hoger dan ik oorspronkelijk dacht. Mijn eerdere bewijs hield enkel rekening met het feit dat Rick Paul en Sarah na hun discussie naar dit balkon liepen in het midden van een gang (dus een deur die eindigt op 11), maar je kan zelfs in beeld zien dat de kamer links van de kamer die ze binnenlopen 410 is. Dus deze kan ook in de kolom van zekerheden.
412: "Dit is niemands balkon"
Deze wordt door Robèrt op vraag van Sinan voorgelezen. De situatie maakt dat ik wel geloof dat dit waarheidsgetrouw is ook al is er geen shot van.
509: "Dit is niemands balkon"
Jamie biecht over deze kamer met deze boodschap en ze is ook in beeld. Aangezien 409 al vast staat, is er ook geen twijfel of het een rijtje lager moet
510: "Het balkon van Niels, Sarah, Jamie en Rick Paul is niet op deze verdieping"
Voorgelezen door Rick Paul en ook de camerastand lijkt te kloppen met dit balkon
512: "Het balkon van Jamie en Rick Paul eindigt op 09"
Voorgelezen door Robèrt vanaf dit balkon en ook Rick Paul las het voor (al was bij hem niet duidelijk dat hij hier stond).
Vrij zeker209: "Dit is niemands balkon"
Voorgelezen door Jamie, nooit in beeld.
212: "Het balkon van Merel eindigt op 13"
Ik dacht eerst dat dit bordje op 210 stond (net als het overzicht in Moltalk). De montage suggereert dit ook door eerst een shot van Jamie te laten zien van op balkon 210, maar dat balkon heeft linksboven een afvoerpijp die niet in beeld is bij de close up van het balkon waar Jamie deze tekst afroept. Bovendien is het shot van het bordje recht tegenover het ronde zwembadje aan de overkant wat overeenkomt met de kamers die op 12 eindigen.
309: "Het balkon van Sinan eindigt op 11"
Voorgelezen door Robèrt maar nooit in beeld.
310: "Het balkon van Niels, Sarah, Sinan, Evelien, Robèrt en Rick Paul is niet op deze verdieping"
We zien enkel Evelien op dit balkon verschijnen. Het shot komt wel van een balkon dat op 10 eindigt (referentiepunt is het ronde zwembadje) en het is zeker hoger dan 210. Dus blijft 310 over.
312: "Het balkon van Niels en Evelien eindigt op 10"
Wordt door Robèrt van op dit balkon geroepen, bordje nooit in beeld.
313: "Dit is niet het balkon van Niels en Jamie"
Wordt door Merel gezegd, maar het bordje is nooit in beeld.
Door deductie af te leiden210: "Dit is niet het balkon van Jamie"
Het bordje is één keer te zien en als referentiepunt heb ik het zwembadje vlak voor de kamers die eindigen op 10. Omdat daarboven alles vol staat, moet dit bordje hier wel komen.