Er zijn 13 rollen en 10 spelers. In het midden liggen 3 kaarten, zodat jullie niet exact weten welke rollen er al dan niet in zitten.
Bij deze versie ligt er zelfs een 4e kaart dwars in het midden. Dat is momenteel een weerwolfkaart. Eén van de rollen is namelijk een Alpha Wolf die 's nachts iemand's rol mag omwisselen met die weerwolfkaart (lees: van iemand een weerwolf maken).
De rollen
Weerwolfteam
Dit team wint als er geen weerwolf sterft.
Weerwolf (1 + de reserve die door de Alpha Wolf gegeven kan worden)
De weerwolven krijgen te horen wie de andere weerwolven zijn. Als er maar 1 weerwolf is, mag deze een van de kaarten uit het midden bekijken.
Alpha Wolf (1)
Wordt samen met de andere wolven wakker. Wordt daarna apart wakker en moet van een speler die geen wolf is, de wolfkaart in het midden verwisselen met diens kaart.
Droomwolf (1)
Wordt NIET wakker met de andere wolven maar steekt dan wel zijn duim omhoog. Zo weten de andere wolven dat jij de droomwolf bent, maar zelf weet je niet wie er ook wolf is. (duim omhoog steken betekent hier dat ik aan de wolven gewoon laat weten dat jij de droomwolf bent natuurlijk)
Volgeling
De volgeling is een burger, maar hoort bij het weerwolfteam. Hij krijgt te horen wie de weerwolven zijn. Let op: de volgeling wint als de weerwolven winnen, dus als er een burger sterft. Omdat hij zelf ook een burger is, wint hij dus ook als hij zelf sterft!
Burgerteam
Het burgerteam wint als een weerwolf sterft.
Onruststoker
De onruststoker mag zonder te kijken twee rollen omwisselen.
Ziener
De ziener mag óf 1 kaart van een andere speler bekijken óf 2 kaarten uit het midden. De dwarse kaart die oorspronkelijk een weerwolfkaart was, mag ook bekeken worden.
Dief
De dief mag zijn eigen kaartje omwisselen met die van een andere speler en daarna kijken wat zijn nieuwe rol is.
Dronkaard
De dronkaard wisselt zijn kaart zonder te kijken om met een van de kaarten uit het midden.
Jager
Als de jager sterft, mag hij nog iemand aanwijzen die ook sterft.
Dubbelganger
Aan het begin van het spel bekijk je de kaart van een medespeler. Jij bent nu deze zelfde rol en mag dezelfde actie uitvoeren (ik begeleid je wel).
Slapeloze
Je mag op het einde van de nacht je eigen kaart bekijken.
Thing
Ik krijg het originele plaatje niet gevonden. Jij mag je linker of rechterbuur aantikken. Hiervoor post ik hieronder wel de volgorde waarin jullie zitten.
Leerling Ziener
Jij mag één kaart in het midden bekijken (mag ook de dwarse originele weerwolfkaart zijn)