Ik hou wel echt mijn hart vast voor de nieuwe maatregelen die eventueel gaan komen. Overigens vind ik wel dat er nieuwe maatregelen moeten komen. Maar ik lees dan iets over reizen beperken, dan betekent dat dat ik weer weet ik hoe lang mijn familie niet kan zien.
Plus had Rutte het ook al over het sluiten van theater en bioscopen, terwijl daar gewoon geen besmettingen plaatsvinden. En Rutte had het ook over het stoppen van alle sport, dat snap ik dan iets beter, maar ja mijn tennisles in de buitenlucht op afstand, lijkt mij nou ook geen superspreader. Dus ik ben nu heel hard aan het werk aan mijn paper, zodat ik tenminste dinsdag nog naar tennisles kan.
Nou moet er sowieso echt wel wat gebeuren, maar ik snap gewoon niet zo goed, hoe het nu weer zover heeft moeten komen.
En ik merk echt dat ik er nu wel echt een beetje depressief van word en dat ik nu ook merk dat ik toch best wel eenzaam ben soms. Ik kan heel goed alleen zijn, vind ik soms ook wel fijn, maar nu wordt het toch wat veel, vooral omdat ik mijn familie ook al zo weinig zie.
Oké dit was weer even het klaaguurtje
Ik heb net tijdens het schrijven van mijn paper wel ontdekt hoe het nou zit met die kerken en waarom die meer beschermd zijn dan verenigingen bv. Bij beide grondrechten zijn beperkingen mogelijk (bv tijdens een noodtoestand of vanwege de openbare orde, of de volksgezondheid), maar bij godsdienstvrijheid mogen die beperkingen alleen plaatsvinden buiten gebouwen of afgesloten plaatsen.
Dus ja, de grondwet bepaalt idd dat de overheid niet mag bepalen hoeveel mensen er in een kerk zitten.