Irma als kandidaat zou echt een stunt zijn. Jessie Bosch lijkt me ook een hele leuke kandidate.
Mijn vrienden klagen de laatste tijd over dat WIDM 'altijd zo hetzelfde' is. Als fan vind ik dat wel meevallen, maar wat mij betreft mogen ze voor seizoen 21 wel weer gaan vernieuwen, net als ze dat in 2011 deden. Nieuw logo, nieuwe schermen, nieuwe edit, uitgebreidere ontknopingsaflevering, geen afleveringen zonder afvaller meer (dat is al jarenlang ontzettend onbevredigend), en vooral dieper gaande opdrachten (weinig laag-onder-de-laag opdrachten de laatste jaren). Misschien een voice-over van Rik toevoegen, daarmee worden diepere lagen in opdrachten snel duidelijk voor de kijker en ervaren kijkers de lagen niet als heel ingewikkeld.
Ik zie overigens liever een finale met 3 kandidaten. Dit jaar zat de halve cast tot aan de executie van aflevering 8, dat vind ik te veel van het goede en maakt het ook gewoon heel moeilijk om de mol te vinden.
Ik zou het ook leuk vinden als de verborgen hints wat beperkter worden (gewoon een stuk of 5), maar wel sterke hints. De laatste jaren, vooral in 2018 en 2019, vond ik de hints zwak en was het duidelijk dat sommige hints achteraf geschreven waren (bijvoorbeeld de M die Jan maakte met zijn handen in afl. 1, dat ging nergens meer over). Dit seizoen vond ik de straatnaambordjes-hint (MolR) ook zo'n typisch voorbeeld van zwakkere hints.
Ik wil wel even zeggen dat ik het programma al die jaren fantastisch heb gevonden, en dat nog steeds vind! Bovenstaand tekstje is meer iets wat ik zou doen om things een beetje up the spicen voor seizoen 21- en onwards.