Dit vind ik ook het meest opvallende aan dit bericht. In de Avrobode wordt nooit informatie gegeven die men niet kwijt wil. Zoals het er nu staat is het ook informatie van derden (molloten en toeristen). De interviews en leuke weetjes rondom WIDM die voorheen in de Avrobode stonden staan tegenwoordig in het molboekje dus de Avrobode heeft nu een andere rol maar vreemd vind ik het wel.
Bij mij is er ook nog steeds twijfel over het land. Enerzijds zou het heel goed kunnen gezien Corona en informatie uit 2 bronnen. Anderzijds vind ik het er nog steeds amateuristisch uitzien en juist door informatie uit die 2 bronnen blijkt dat de bordjes er langere tijd hebben gestaan. (Wisselende weersomstandigheden en gebobbeld papier) Op de foto met bordje code vorige kluisje zie je bovendien in de verte 2 wandelaars lopen.
Helemaal mee eens. De mensen die het aan Shownieuws lekten vond ik betrouwbaar, maar ik had de indruk dat ze langere tijd op het parcours moeten hebben rondgehangen om naar bordjes en deelopdrachten te zoeken en die te fotograferen. Dat doe je niet in een paar minuten. En dat ze daar dan al die tijd geen cameramensen of kandidaten hebben gespot vind ik wel apart, ja.
Dat er in een van de foto's wandelaars te zien zijn vind ik niet vreemd. Het is het meest bekende deel van een populair natuur- en buitensportgebied, dacht ik. Alsof je in de Veluwezoom bij de Posbank een parcoursje uitzet en dan verbaasd bent dat je wordt ontdekt.
Hoop wel op een uitleg dan, in het geval dat het 'gewoon' Tsjechië is. Hopelijk komt Rik er nog even op terug.
edit: wel heel veel zin in vanavond. Met 3 oud-kandidaten die de mol in hun seizoen hebben ontmaskerd. Hoop dat Sanne Wallis de Vries erbij is