Bekendmaking kandidaat 1/ kandidatengroep:
WIDM 2017: 8 november
WIDM 2018: 11 november
WIDM 2019: 8 november
WIDM 2020: 26 november
WIDM 2021: 21 december
WIDM 2022: 28 augustus (i.v.m. live-twist)
Het is niet meer te voorspellen wanneer er kandidaten bekend worden gemaakt, ik denk dat ze voor half/eind december zullen gaan. De releasedatum voor het molboekje zegt niets, die wordt altijd verlaat, websites als bol.com hebben zelf ook geen idee wanneer er bekendmakingen komen. Misschien weet de crew het zelf nog niet eens.
Wel spannend dat we meer dan ooit verrast zullen worden door de line-up. Knap dat ze het zo geheim hebben weten te houden so far, ik heb het gevoel dat dit alleen maar moeilijker en moeilijker wordt met alle media en bijv. roddelkanalen die zeer snel foto's verspreiden. Dat ze naar Namibië zijn gegaan zou dit wel verklaren, daar lopen weinig Nederlandse toeristen rond. Sinds seizoen 19 is steeds iedere keer de locatie voortijdig uitgelekt doordat de crew of opdrachtonderdelen gespot werd(en) door toeristen, andere filmploegen of via TikTokkende locals.
Zouden ze weer 11 kandidaten doen? Vond ik erg geslaagd in seizoen 22, geen eliminatie-loze aflevering, maakt het imo spannender!
Ik vond Zuid-Afrika heel vet als locatie en ik hoopte altijd al dat ze terug zouden gaan naar Afrika. Rick had ooit gezegd dat Afrika wel erg lastig is om te filmen, maar dat Zuid-Afrika juist het tegendeel bewees. Mochten ze toch ergens anders heen zijn geweest, dan hebben wij alvast de locatie voor S24 gekozen