Weer 2 maanden mogen genieten van top-TV. Beter is er niet. Maar toch moet ik zeggen dat ik deze reeks minder vind dan die van afgelopen jaren. Dikke pech gehad met al die uitvallers natuurlijk (en dan mogen ze nog blij zijn dat Uma het voor een onvoorbereide mol erg goed en leuk gedaan heeft), maar ook het spel maanden later uitspelen was geen goed idee. Het beperkt de makers in wat ze wel / niet laten zien omdat ze de kandidaten, die nog niet uitgespeeld waren, niet wijzer mochten maken dan ze aan het einde op Lanzarote waren. Niet meer doen dus :-). Het vertelde verhaal kwam allemaal net wat minder uit de verf, ook omdat slechte testen geen consequenties hadden en de meeste kandidaten geen idee hadden. Je mist daardoor een verhaallijn die er normaal wel is. Laat ik deze reeks een 8,5 geven. Een cijfer wat ik aan geen enkele losse aflevering bij WIDM zou geven, laat staan aan een gehele Nederlandse reeks. Maar voor België is die 8,5 een beetje teleurstellend als er nooit lager dan een 9 is gescoord. Van de andere kant is het een wonder dat ze er ondanks alle tegenslag nog zo’n mooie reeks van hebben kunnen maken. Petje af en volgend jaar hopelijk weer een ouderwetste mol zonder uitvallers die eindigt met een mol, winnaar en verliezer op locatie!
Ik zou net als wat eerdere posters hier nog wel een aantal vragen beantwoord willen zien en dan vooral wat er precies gebeurd is tijdens de duo-eliminatie en hoe groot de verschillen waren, waarom Sven in een interview aangaf dat zijn broer Davy aan het werk had gezien en er in aflevering 9 een ander verhaal werd verteld en waarom Anke direct goed zat. Misschien gaan we het nog een keer horen!