Ik zit zo diep in een tunnel dat ik alles wat Nabil zegt link aan iets wat hij als mol doet.
Aflevering 4 Weglopen. Verklaring is misschien heel simpel: de mol liep over de weg.
4.1 Nabil is de Padvinder met zijn ‘heitje voor een karweitje’ pakbonnen pakken voor Jurre. Zegt ‘die €450 waar ik voor gewerkt heb is weg’. En zegt ‘…en ik maar rennen in het doolhof’, ‘en ikke drukken, drukken, drukken’, 3x. Zegt hij hier dat hij heeft lopen rennen om 3 extra pakbonnen ergens weg te werken/ergens in te drukken? Daar had hij tijd genoeg voor.
4.2 ‘Een(d)zame hoogte’ verwijst naar de kleurcodes op de eendjes (geel 123 en blauw 145). Over het telefoonnummer zegt hij '594 6032 eindigt het op’, maar het eindigt op 5032’. De code 6032 is de Pantone kleur putting green. Nabil is overal te linken aan geel en blauw, staat daarmee op eenzame hoogte (kisten, props, toonhoogte, fabriek). Nabil spoort aan om snel te lopen, zonder alle pech waren ze vast voor het vliegtuig bij de kist geweest.
4.3 Bij de koffers gaat Nabil bij €2500 zitten om het snel te pakken voor de volgende aflevering. Wordt door veel kandidaten vertrouwd. Hoopt dat Anke zelf een lage koffer neemt, je kan het maar gezegd hebben. De kans dat hij een hoog bedrag krijgt is dan groter. Gooit nog even in de groep dat Sander en hij wel eerlijk waren door de jokerbrief vrij te geven.
En 2 uitspraken die we bij de onthulling terug kunnen zien:
- Annick: verstandig als we de mol het hoogste bedrag geven. Nabil: Ja.
(Want hij heeft het nodig als speelgeld).
- Nabil: ik heb absoluut geen rood scherm gehad
Heeft iemand al naar het geld gekeken? €1000 is geel, €250 is blauw en €100 groen? Is er ook een briefje van 500? Of zijn de 2 hoogste briefjes geel en blauw?
Ik dacht te zien dat er in Nabils koffer van €2500 alleen geel blauw rood en groen zit, de primaire kleuren en groen. Nabil heeft een rode achtergrond bij zijn foto. Deze 4 kleuren zijn heel vaak aan wat Nabil zegt en doet te linken.
Ook denk ik dat ik alle titels aan Nabil kan linken. Mijn lijstje heb ik bij Titels van de afleveringen staan, ik dacht dat het daar thuis hoorde.