Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 41534 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #20 Gepost op: 23-03-2023, 16:18:48 »
En wat te denken van de rode telefoon? In de V.S. is de rode telefoon vooral bekend als hotlineverbinding met de Russische president. De verbinding tussen de caravan en de kandidaten was met rode telefoons. De telefoons 1 maand voor vertrek in Vilvoorde waren ook rood. Is de rode telefoon soms een hotline met 'De Mol'?
'Dit gesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden'. 'Pronto'.
Leïla luistert het stukje computer/vrouwenstem af als Lieselot belt en geeft daarna de telefoon door onder het mom van 'dit geeft mij stress'. Wilde zij de 'computerstem' soms afvangen, zit daar iets herkenbaars in? Een van de kandidaten werkzaam op een callcenter? 'Beste, de eliminatietest van Lieselot start over exact 30 minuten. Gelieve aan de lijn te blijven. U wordt zo dadelijk doorverbonden.'
In Vilvoorde zegt de vrouwenstem als eerste: Welkom bij... de Mol. Leïla in beeld. Om kwaliteitsredenen kan dit gesprek worden opgenomen. Beste, proficiat. Jij wordt een van de tien kandidaten in het nieuwe seizoen van De Mol.

Bij het voorstellen aan de telefoon. "Welkom bij.. de mol". Dan zien we Leila in beeld.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2023, 16:37:10 door foxhunter »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #21 Gepost op: 23-03-2023, 16:24:00 »
Er was een hint in de eerste aflevering: 'je medekandidaten kunnen de sleutel vinden binnen de tijd'.

Om een of andere reden heb ik het gevoel dat dit ook op de identiteit van de mol zou kunnen slaan. De tijd komt sowieso veel terug in de eerste aflevering.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #22 Gepost op: 23-03-2023, 19:48:13 »
Nog even voortborduren op de rode telefoon. Als Gilles vraagt ‘gaan jullie altijd zo snel in op een aanbod’ zie je weer beelden uit Vilvoorde met de rode telefoon. Lieselot en Leïla worden dan in 1 beeld gevangen, beide met een rode telefoon. Was Leïla -dan weer- de ‘telefoonstem’ die het ticket voor aflevering twee aanbood?
‘Wil je kans maken op een vrijstelling in de eerste aflevering, ook al houdt deze vrijstelling een groot risico in voor jezelf? Druk dan zo snel mogelijk op 1’

Als Lieselot de test maakt zegt ze dat de mol goed zijn best heeft gedaan, want maar 300 euro verdiend of zo. Dan komt een banner ‘hoe heet de mol?’ In beeld. Die eindigt bij Leïla en het vraagteken gaat twee keer over Leïla heen.

De hele aflevering zijn Lieselot en Leïla met elkaar verweven. Dat is geen toeval meer, maar opzet.

Edit: Plaatjes toegevoegd. En bij de test van Lieselot was Leïla als enige op een andere plek gaan staan.
Waar bij Lieselot de letters mol vervagen, zijn ze bij Leïla juist op zijn best te lezen.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2023, 09:06:17 door foxhunter »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #23 Gepost op: 23-03-2023, 20:32:03 »
Er was een hint in de eerste aflevering: 'je medekandidaten kunnen de sleutel vinden binnen de tijd'.

Om een of andere reden heb ik het gevoel dat dit ook op de identiteit van de mol zou kunnen slaan. De tijd komt sowieso veel terug in de eerste aflevering.
Iets als in "tussen 4 en 6" bij de doos van Pandora?

Offline R. Kipling

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #24 Gepost op: 24-03-2023, 04:22:09 »
Er was een hint in de eerste aflevering: 'je medekandidaten kunnen de sleutel vinden binnen de tijd'.

Om een of andere reden heb ik het gevoel dat dit ook op de identiteit van de mol zou kunnen slaan. De tijd komt sowieso veel terug in de eerste aflevering.

Ik zit ook op dat spoor zoals hoger in dit topic te lezen valt.  In aanvulling van de getallen in de klok bij het begin van de aflevering (waar ik van vermoed dat ook dat een hint naar Connie is) heb ik opnieuw hier een theorie die ook hier naar Connie kan leiden:

Bij de laatste opdracht hebben de medekandidaten 30 minuten om de opdracht tot een goed einde te brengen.  Als de opdracht 7 minuten en wat seconden bezig is, krijgen we volgende screen in beeld (17:47).  De wijzer moet nog 17:48 aantikken want de minuut is nog niet voorbij.  Dat betekent dat de opdracht begon om 17:40.
Als men naar aanleiding van het startsein de wijzers plaatst op 17 en op 40, krijgt men de getallen 5 en 8 --> 58, de leeftijd van Connie.  Door de wijzers te plaatsen op die getallen, vindt men de sleutel naar de mol.

Het wordt al helemaal plezant als je bedenkt dat ook in de eerste proef men er 2 minuten naast mocht zitten: 60-2 is ook 58.


Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #25 Gepost op: 24-03-2023, 14:43:10 »
Iets als in "tussen 4 en 6" bij de doos van Pandora?

Zoiets ja.

En nu we toch op dit spoor zitten, viel me dit wel heel erg op in de eerste seconden van de aflevering, als we de kandidaten voor het eerst in beeld te zien krijgen:



Iedereen krijgt een normaal shot van zichzelf, maar wie zien we heel toevallig met haar horloge spelen?

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #26 Gepost op: 25-03-2023, 09:00:36 »
Op de Facebook Mollenvangers kwam Lieven Muyldermans met deze vondst.
Op het doosje staat als houdbaarheidsdatum 24 oktober 1999. Stel dat dit de geboortedatum van De Mol is, dan was die tijdens de opnames 22 jaar. Dus Ruben…
« Laatst bewerkt op: 25-03-2023, 11:48:57 door ThaStayFan »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #27 Gepost op: 25-03-2023, 09:28:10 »
Ik heb dat ook voorbij zien komen maar 1999 kan niet kloppen want dan zou Ruben tijdens de opnames ( eind 2022) 23 jaar zijn.

Hij was amper 12 jaar toen hij in september 2012 aan zijn studie begon las ik ergens. Dan is hij in 2000 geboren lijkt me.
Het jaartal op het doosje is slecht te lezen.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2023, 09:30:33 door Marimol »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #28 Gepost op: 25-03-2023, 10:01:04 »
4/10/99 is in de VS 10 april 1999 en niet 4 oktober 1999.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #29 Gepost op: 25-03-2023, 10:44:24 »
Ik lees er 4/10/93 of 98 in.

Daaronder “justificado” ? Een link naar een Spaanstalig land?

Edit: Misschien kan dit draadje verder onder het hints topic besproken worden.

Edit door Heinz: Verplaatst naar hints-topic
« Laatst bewerkt op: 25-03-2023, 19:07:37 door Heinz, Reden: verplaatst naar hints-topic »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #30 Gepost op: 25-03-2023, 12:48:14 »
Eens dat het beter naar dat topic kan. Chubut ligt in Argentinië, dus dat Spaanstalig kan kloppen. Datum lijkt mij meer iets van 24-10-1993.

Moet dan ook ineens aan Leila denken met haar pronto aan de telefoon. Volgens de beschrijving komt ze uit Tunesië, maar dat is een Arabisch land. Verwacht ik het woord pronto niet zo snel aan de telefoon (maar dat kan ik mis hebben, ken de telefoon etiquette van dat land niet).
« Laatst bewerkt op: 26-03-2023, 00:11:07 door Vonne1968 »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #31 Gepost op: 25-03-2023, 15:06:21 »
Tijdens de opdracht met het linedance is er iets aparts aan de hand met de binnenkant van de cowboyhoed van Thomas ::vergroot::. Op een gegeven moment zie je duidelijk dat er een B in de binnenkant van zijn cowboy hoed staat. Echter, is de kleur niet helemaal duidelijk. In één shot zie je dat de letter een witte kleur heeft en in een ander shot is het rood. Dit kan komen door de reflectie van de vloer op de cowboy hoed, maar kan ook een edit truc zijn waarbij ze het wit digitaal rood hebben gekleurd en het vergeten te zijn te veranderen in een frame. Sowieso vind ik het wel apart dat er een letter in de binnenkant van zijn cowboy hoed zit. Ik ga de volgende afleveringen goed in de gaten houden op potentiele letters die verschijnen.



Edit: Als we elke aflevering (minus de reünie) een letter krijgen zouden we het woord betrayer kunnen maken :P. Thomas die de verrader is? Enfin, nu loop ik wel erg op de feiten vooruit.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2023, 15:12:22 door Sanmol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #32 Gepost op: 25-03-2023, 16:02:13 »
De B is een molteken (in muziek)

Edit: en hij droeg m tijdens de muziek/dans opdracht  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 25-03-2023, 16:07:49 door FS »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #33 Gepost op: 25-03-2023, 17:26:24 »
Er zijn meer letters op cowboyhoeden te zien: de A bij Conny, de C bij Lancelot, de B bij Matteo en wellicht de A bij Leïla. Zou (het begin van) een hint kunnen zijn, of het is slechts een globale maataanduiding van de hoed of zo.

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #34 Gepost op: 25-03-2023, 19:11:48 »
Hoedenmaten gaan van XS tot XXXL en betreffen de omtrek van het hoofd. Geen idee waar die, nogal grote, letters aan de binnenkant op slaan...

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #35 Gepost op: 25-03-2023, 19:26:09 »
Kan zijn dat dat gewoon de hoeden van de locatie zijn net als bowlingschoenen bij een bowling baan?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #36 Gepost op: 25-03-2023, 20:07:14 »
Ah die letters zijn vast voor de vrouw met de rode vlag om aan te geven wie de fout maakte zonder een naam te noemen. Vast iets met de geheim houding.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #37 Gepost op: 26-03-2023, 10:04:16 »
Per ronde hebben de cowboyhoeden elk een andere kleur. Zijn letters ter markering dan niet wat dubbelop? Bovendien zegt Gilles op het einde: ‘Three mistakes, twice by Conny, once by Thomas’, wat het jurylid bevestigt.

Kijkend naar vooral de ‘C’, met sterk naar binnen lopende uiteinden, lijken de letters het lettertype te hebben dat De Mol hanteert. Misschien heeft de productie de letters erop geplakt?

Met ‘ABC’ als eventuele hint kun je allerlei kanten op. Twee voorbeelden:
  • De beginletters van het alfabet verwijzen naar Leïla als antropoloog: de mens onderscheidt zich van de meeste dieren door het gebruik van complexe taal.
  • Het gaat om wiskundige variabelen: een verwijzing naar Conny als docent wiskunde (denk bijvoorbeeld aan de stelling van Pythagoras: a2 + b2 = c2).

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #38 Gepost op: 26-03-2023, 13:30:44 »
Ik denk eigenlijk dat het gewoon de maten zijn, A small, B, middle, C Large, als je kijkt wie ze opheeft.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #39 Gepost op: 26-03-2023, 22:59:18 »


De instructie voor het bouwen van de vangconstructies...
Als je het aantal hoeken telt van het vangnet telt, dan zou je hier op de getoonde volgorde een code in kunnen lezen: 4530

Nu nog bedenken of dat echt ergens toe leidt…
 ???

edit:
Of is het 4531 of 4532? Dan kom je heel mooi uit bij een treinstel-nummer van de Thalys die Frankrijk, Belgie en Nederland verbind. Leïla dan toch misschien?
« Laatst bewerkt op: 26-03-2023, 23:32:13 door annebeestje »