Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 41514 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Gepost op: 5-03-2023, 20:36:07 »
Welke hints zitten er dit jaar in het programma verstopt en wie weet ze te vinden? In dit topic bespreken we alles wat we als mogelijke verborgen aanwijzing zien. ::vergroot::

Wil je teruglezen welke hints er in De Mol 1 t/m De Mol 8 zaten? Dat kan hier.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2023, 19:26:26 »
Een spaarvarkentje waar het geld in moest. Een slager weet wel raad met varkentjes. Het geld is dit jaar niet veilig voor de slager.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2023, 19:28:37 »
Thomas betekent 'tweeling'. Past natuurlijk perfect bij de Twin Peaks-referentie!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2023, 15:21:21 »
Op de klok staat een schip en een gezicht in een maliënkolder. Dat slaat op een kruisridder en laat er nou net ene Lancelot meedoen.  Het gezicht lijkt ook op een vrouw met een hoofddoek, Samya, maar het is overduidelijk een kruisriddersetting op de klok. Vogeltje gezien? Kassie dicht.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2023, 18:08:58 »
Is dat niet gewoon een volle maan tegen de donkere hemel? Zoals die wel vaker voorkomt op klokken?

« Laatst bewerkt op: 21-03-2023, 21:17:42 door annebeestje »

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2023, 20:07:15 »
Op de klok staat een schip en een gezicht in een maliënkolder. Dat slaat op een kruisridder en laat er nou net ene Lancelot meedoen.  Het gezicht lijkt ook op een vrouw met een hoofddoek, Samya, maar het is overduidelijk een kruisriddersetting op de klok. Vogeltje gezien? Kassie dicht.
Dat is gewoon een staande klok met maanstand. Zoek maar eens op Google, plaatjes genoeg te vinden van dergelijke klokken en afbeeldingen met een maan met een gezicht. Wat jij "het gezicht in een maliënkolder" noemt, is gewoon 'Janneke maan' en waar jij maliënkolder ziet, zie ik blauwe watergolfjes. Je ziet namelijk ook een zeilschip met witte zeilen en dat gele lijkt me een zon. Waarmee ik niet wil zeggen dat Lancelot de Mol niet zou kunnen zijn. ;)
« Laatst bewerkt op: 21-03-2023, 20:09:50 door Klaartje76 »

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2023, 21:04:36 »
Wat ik dan wel interessant vind is dat de maanschijf op de 24e dag in de cyclus staat (denk ik??). Iemand jarig op de 24e?

Edit: of moet je aflezen bij het puntje op het midden en staat hij op de 15e?

Edit2: het is 24, afnemende maan. Heb het opgezocht.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2023, 21:00:04 door annebeestje »

Offline -Marc-

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2023, 21:11:16 »
Meteen als ze in het begin de hoeden af zetten en elkaar ontmoeten staat er op de tafels bij de spullen waarmee ze de tijd kunnen gaan meten een radio. Die staat als ik het goed zie op 96 MHz.

Samya is toch 26 jaar en in ‘96 geboren? Of is Lancelot ook in ‘96 geboren?
« Laatst bewerkt op: 21-03-2023, 21:15:26 door -Marc- »

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2023, 21:41:09 »
Het zou wel in de lijn van de hints van De Mol passen om op zo’n lokale zender  om 3 uur ‘s nachts daar een uur lang het favoriete nummer van de mol te draaien, of iets dergelijks. ::tandpastasmiley::

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2023, 21:52:15 »
Meteen als ze in het begin de hoeden af zetten en elkaar ontmoeten staat er op de tafels bij de spullen waarmee ze de tijd kunnen gaan meten een radio. Die staat als ik het goed zie op 96 MHz.

Samya is toch 26 jaar en in ‘96 geboren? Of is Lancelot ook in ‘96 geboren?
Samya is er 27. Kan wel zijn dat ze dan in '96 is geboren, maar lijkt me eerder '95. '96 wel goed jaar ( tevens mijn geboortejaar)  ::trots:: ;D

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2023, 22:11:19 »
Is dat niet gewoon een volle maan tegen de donkere hemel? Zoals die wel vaker voorkomt op klokken?
Ik weet ook niet exact hoe je zo'n maanklok leest, maar volgens mij is de maan daar in laatste kwartier, aangezien je nog maar iets meer dan een kwart ziet. Daarna gaat die onder en zie je geen maan, nieuwe maan dus.

Kan je op die klok ook zien welke datum het is? Is het daar de 15de (die staat bovenaan)?

Of ja, misschien doet het er niet toe en is het gewoon een oude klok die op gelijk wat staat.

Offline R. Kipling

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #11 Gepost op: 21-03-2023, 23:15:15 »
Op de klok in het begin staat geen 30 maar ...29 boven de wijzers.  Dit kan niet anders dan een hint zijn.

Ik schrijf dit getal toe als een aanwijzing naar Connie die wiskunde doceert, gezien dit getal nogal veel wiskundige toevalligheden bevat, een directe link is naar Connie haar leeftijd en ga hieronder mijn theorie trachten uit te leggen.

-  Connie is als enige 58 jaar: de helft van 58 is 29.  Er staat wel bij elke groep zo'n klok.  2X 29 is dus 58.
-  Connie heeft het in haar voorstelling ook over kwadraten.  Op een bepaald moment zegt ze "ik geef als 36 jaar les en woon ook op huisnummer 36.  Dat is 6²...Maar dat gaat over hé."  Nu is 29 ook de som van 2 kwadraten (5²+2²).  Het voldoet daarmee aan de Stelling van Fermat. 
-  29 is ten slotte ook een Sophie Germainpriemgetal, ook wel een veilig priemgetal genoemd.  De mol is altijd veilig. Die gaat nooit naar huis.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2023, 23:26:40 door R. Kipling »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #12 Gepost op: 21-03-2023, 23:47:09 »
Er staat ook geen '0' op de klok, maar '1'.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2023, 23:59:38 »
Punt is alleen dat die 29 op de schijf van het maanmechaniek helemaal niet zo uitzonderlijk is. Kijk maar eens naar de rechterfoto hier: https://www.klokkenspeciaalzaak.nl/friese-schippertjesklok-noten-F75

En als je even nadenkt, snap je ook waarom: de tijd tussen twee volle manen is 29,5306 dagen.
Er staat op de klok op die foto zelfs 29 1/2.

Ik vind jou theorie overigens prachtig!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline -Marc-

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #14 Gepost op: 22-03-2023, 12:56:19 »
Samya is er 27. Kan wel zijn dat ze dan in '96 is geboren, maar lijkt me eerder '95. '96 wel goed jaar ( tevens mijn geboortejaar)  ::trots:: ;D

Volgens het voorstellingsfilmpje is Samya toch echt 26. Ik neem aan dat dat ten tijde van de opnames is en niet ten tijde van de uitzending. Bij Conny die als 58 vermeld wordt zie je bijvoorbeeld in een filmpje dat ze aangeeft ten tijde van de uitzending wel 59 te zijn, maar ten tijde van de opnames nog 58. Dus dat onderschrijft dat Samya mogelijk uit '96 is.

Voor mij blijft het dus een mogelijke verborgen aanwijzing. Net als de drie miljoen miljard andere die we er nog gaan ontdekken  ::rofl::


Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #15 Gepost op: 22-03-2023, 21:10:41 »
Bij Conny die als 58 vermeld wordt zie je bijvoorbeeld in een filmpje dat ze aangeeft ten tijde van de uitzending wel 59 te zijn

De maanschijf draait een hele ronde over 59 tanden.
(2 * 29,5 = 59)

Channeling my inner Conny.
 ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 22-03-2023, 21:15:06 door annebeestje »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #16 Gepost op: 23-03-2023, 09:36:34 »
Comfort is de enige van wie de naam al op het overzicht te zien was bij de onthulling. En ook nog eens pontificaal op de eerste plek.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #17 Gepost op: 23-03-2023, 11:15:13 »
Goed opgemerkt! Dat is typisch een brutale De Mol hint. Zoals ook al meteen de naam van Elisabet in braille te lezen was in de teaser van dat seizoen. (Braille, blind, mol.) (En de andere namen op andere manieren verborgen.)

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #18 Gepost op: 23-03-2023, 12:50:13 »
Zeker een goeie naar Comfort!

Nog eentje naar Laïla:
Als je haar als mol invult in de quiz op de Go Play website krijg je van haar een "petje af". Tilt ze haar hoed op om te zeggen: "goed gedaan"?




De rest van de kandidaten doen niet een "petje af". Sommigen wel een Hat-tip, maar dat betekent meer iets als "bedankt voor de tip".

Alle kandidaten gifjes vind je hier
« Laatst bewerkt op: 23-03-2023, 12:56:07 door annebeestje »

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #19 Gepost op: 23-03-2023, 12:55:03 »
Zeker een goeie naar Comfort!

Nog eentje naar Laïla:
Als je haar als mol invult in de quiz op de Go Play website krijg je van haar een "petje af". Tilt ze haar hoed op om te zeggen: "goed gedaan"?




De rest van de kandidaten doen niet een "petje af". Sommigen wel een Hat-tip, maar dat betekent meer iets als "bedankt voor de tip".

Alle kandidaten gifjes vind het hier

Met De Mol weet je het nooit. Hoewel het niet in de reguliere uitzending zit, zou het zomaar een goede hint kunnen zijn. Ik hoor het GDC al zo zeggen in de reünieaflevering zeggen.