Auteur Topic: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans  (gelezen 4058 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Gepost op: 5-03-2023, 20:57:09 »
Inmiddels zijn er steeds meer mensen die hun zoektocht naar de Mol online bespreken. Heb jij een eigen video, podcast over De Mol, compilatie over de meest hilarische dingen in de aflevering of iets gelijkaardigs? Dan mag je dat in dit topic plaatsen!

TIP: Als je onze YouTube-tags gebruikt, komt het filmpje meteen tevoorschijn zonder je moet doorklikken naar YouTube.
Voorbeeld: Bij deze YouTube-link (https://www.youtube.com/watch?v=CXPfv4KmiKo) zet je alles achter de =  tussen de tags. Dat ziet er zo uit:



Op die manier komt het filmpje dus direct op onze site te staan.

Succes en veel plezier!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #1 Gepost op: 16-03-2023, 11:57:13 »
Aflevering 0: Kandidatenoverzicht. Promoanalyse. ?

We zijn nog niet begonnen of ze maken ons al gek. Ja, dat kunnen ze wel daar in België. Want de promo ziet er te gek uit, de kandidaten lijken weer stuk voor stuk sympathieke types en we worden helemaal gek van dat vraagteken. Wat is er nou met die tiende kandidaat?

In deze 0-aflevering bespreken we alle kandidaten, delen we onze ideeën over wat er met de geheimzinnige tiende kandidaat zal zijn en doen we alvast een volledig ongegrond schot voor de boeg. We hebben er weer ongelooflijk veel zin in. Op naar Arizona!

Te beluisteren via:
https://trustnobody.nl/aflevering-0-kandidatenoverzicht-promoanalyse/


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #2 Gepost op: 16-03-2023, 12:31:49 »
Aflevering 0: Kandidatenoverzicht. Promoanalyse. ?

We zijn nog niet begonnen of ze maken ons al gek. Ja, dat kunnen ze wel daar in België. Want de promo ziet er te gek uit, de kandidaten lijken weer stuk voor stuk sympathieke types en we worden helemaal gek van dat vraagteken. Wat is er nou met die tiende kandidaat?

In deze 0-aflevering bespreken we alle kandidaten, delen we onze ideeën over wat er met de geheimzinnige tiende kandidaat zal zijn en doen we alvast een volledig ongegrond schot voor de boeg. We hebben er weer ongelooflijk veel zin in. Op naar Arizona!

Te beluisteren via:
https://trustnobody.nl/aflevering-0-kandidatenoverzicht-promoanalyse/
ALs iemand dit überhaupt beluisterd kan die dan een korte samenvatting maken van de paar interessante punten?
Het duurt meestal nog langer dan de aflevering van (wie is) de mol zelf.
Dat scheelt een hoop molloten 1 uur en twee minuten nogwat luisteren naar deze podcast.  ::vergroot::

Offline Trust Nobody

  • Forumlid
  • En je weet het hè? Trust Nobody...
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #3 Gepost op: 16-03-2023, 17:14:42 »
De samenvatting van de interessante punten is heel kort. Die zijn er niet namelijk. We ouwehoeren maar wat.  ::tandpastasmiley::
En je weet het hè? Trust Nobody...

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #4 Gepost op: 16-03-2023, 18:50:46 »
Ha jullie doen jezelf tekort.  ::bravo::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #5 Gepost op: 17-03-2023, 08:27:58 »
De samenvatting van de interessante punten is heel kort. Die zijn er niet namelijk. We ouwehoeren maar wat.  ::tandpastasmiley::
Desondanks hebben jullie luisteraars die interessante dingen inbrengen. ::hypocriet::
Maar goed, óuwehoeren doen we hier ook.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2023, 09:03:50 door foxhunter »

Offline Kim Koghee

  • Forumlid
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #6 Gepost op: 28-03-2023, 12:31:30 »
SEIZOEN 2023


Aflevering 8 - De Bekendmaking

Comfort is de goede  acterende mol.
Kon het rode scherm nu wel of niet?
Dit kunnen we leren van Commy haar molacties



Aflevering 7 - Wild West

Er is bewijs dat Lancelot bewust niet schiet !
Ook zet hij Ruben bewust op de postkoets zodat hij de verkeerde zinnen moet zeggen.
Verder bespreek ik alle drie kandidaten.



Aflevering 6 - Speed

Het is alweer aflevering 6 en Lancelot laat in zijn kaarten kijken dooor de signalen eerder te geven.
En Commy had zo duidelijk kunnen mollen maar koos er bewust voor het niet te doen.
Regie wil Ruben verdacht maken maar als je goed kijkt klopt dat niet!



Aflevering 5 - Werekeren

In de vijfde aflevering zien we Lancelot het woord MOL schrijven met de Drone.
Thomas zegt vooral wat hij niet wil doen en kiest dus voor wat anders.
En Wie heeft nu het meeste geld verloren deze aflevering?



Aflevering 4 - Back to the Future

In deze vierde aflevering horen we Toos praten over een schaarlift.
Hoe specifiek is dit? En het is nergens te lezen of te zien.
Is dit een uniek foutje van de Mol en heeft Toos voorkennis.
Verder zat Leila 100% op Thomas en moest dus naar huis.




Aflevering 3 - Een Eitje toch?

In deze derde aflevering zien we Toos veel foutjes maken, maar is het echt zijn fout?
Of zijn Ruben en Lancelot daar steeds bij betrokken en ligt het meer aan hen?
Dan hebben we Thomas nog die na deze aflevering niet meer de mol kan zijn.
En we zien Leila nauwelijks in beeld, is dit toeval of heeft ze veel molacties gehad die niet uitgezonden konden worden?






Aflevering 2 - Full Metal Jacket

Het is de tweede aflevering en hierin zien we de reacties van de kandidaten op de vollande lamp.
Samen met een gedrag expert heb ik de beelden bekeken. En er "valt" dan 1 persoon op.
Verder bespreek ik in deze video dat het wel heel toevallig is dat Samya en Matteo dezelfde mol aanwijzen en naar huis moeten.
Dan is Leila nog opvallend want alles wijst er op dat ze met voorkennis de trein in ging.




Aflevering 1 - De tijd zal het leren

De Mol is begonnen en komt meteen in actie. Zo zien we Lancelot zijn rookmelder slopen.
En als dat niet lukt zorgt hij er plotseling voor dat de rookmelder helemaal weg is.
Dan zien we Conny heel "onhandig" doen waardoor er veel geld verloren wordt.
Of neemt de Mol nog even rust voordat ze aan het seizoen begint en gaat lekker kamperen in haar caravan?





Zo kijk je de Mol en je kunt nu zelf testvragen maken

Het is bijna zo ver maar hoe kijk je de Mol vanuit Nederland, België of vanuit een ander land?
Dat is niet ingewikkeld, ik leg alles uit in deze video.
Verder heb ik voor jullie een super leuke site gemaakt.
Want vanaf nu kan jij zelf de testvragen maken en ervaren hoe lastig dat voor kandidaten is.
Soms stem je op een vrouw maar daarmee stem je dus op alle vrouwen, heel spannend, ga het snel checken !


« Laatst bewerkt op: 9-05-2023, 12:07:37 door Kim Koghee »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #7 Gepost op: 28-03-2023, 17:11:17 »
De wenkbrauwen van Lancelot gaan aan het einde van aflevering 1 na de eliminatie wel omhoog als er een schijnwerper uit het plafond valt. Hij zegt: 'Amai mijn oor, nu schrok ik'. ..en de vorige keer niet? En bij de lamp na de treinopdracht verroerde hij weer geen vin.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #8 Gepost op: 29-03-2023, 12:14:27 »
« Laatst bewerkt op: 31-03-2023, 12:28:22 door Pjotr1992 »

Offline Trust Nobody

  • Forumlid
  • En je weet het hè? Trust Nobody...
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #9 Gepost op: 5-04-2023, 14:09:13 »
Deel A over aflevering 3 staat weer online: https://trustnobody.nl/aflevering-3a-hoefijzerfout-eiervermissing-vrijstellingenbed/

Hij is weer lekker lang maar nog wel net korter dan de aflevering.  ;D
En je weet het hè? Trust Nobody...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #10 Gepost op: 7-04-2023, 15:44:49 »

Voor Patreon leden heeft Trust Nobody veel extra's  o.a. interviews met (oud)kandidaten, ook uit België, en de presentatoren Gilles en Rik.

Deze keer een kleine bonus die voor iedereen te beluisteren is , nl een deel (15 minuten) uit het interview met Rik over seizoen 23.

Dit korte deel was iig al leuk!

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #11 Gepost op: 9-04-2023, 23:35:13 »
Een beetje laat, maar Heinz heeft de opening van deel 3B gehaald. ;D


https://trustnobody.nl/aflevering-3b-logogeluidje-voorkennisverdenking-motelbordanalyse/

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #12 Gepost op: 9-04-2023, 23:45:18 »
 ::trots:: ::rofl::

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #13 Gepost op: 20-04-2023, 17:01:15 »
Deel 5A van Trust Nobody:

Deze aflevering was lekker recht-toe-recht-aan. Je weet wel. Gewoon geblinddoekt boodschappen doen met een rebuslijstje en een robot aan je zijde. Of hotdogs maken voor een vreetkampioen terwijl je bespoten wordt door een sauskanon. Bij de De Mol staan we werkelijk nergens meer van te kijken.

De afvaller leverde ons weinig informatie op in de zoektocht, maar deze keer waren de posities binnen de opdracht en de individuele acties des te interessanter. We twijfelen nog tussen vier mollen. Maar ach, er zitten nog vijf kandidaten in het spel, dus we zijn er bijna uit…

Luister nu via
https://trustnobody.nl/aflevering-5a-robotbezoek-werekerenverwarring-vooruitblikman/ of je eigen podcast-app.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #14 Gepost op: 11-05-2023, 21:00:03 »
Deel 8A van Trust Nobody, met al een leuk stukje opname van de q&a met de finalisten voor de pers, voor als je niet alles wilt luisteren, vanaf ongeveer 49 minuten:

Zo. Dat was me de finale wel. We proberen de tekst bij deze podcastaflevering altijd een beetje spoilervrij te houden, maar als we er ook maar iets meer dan dit over zeggen, weet je genoeg. Dus laat ons zeggen dat we genoten hebben van twee heerlijke opdrachten, een visueel schitterende finale en de spectaculaire ontknoping.

Wij waren erbij in Antwerpen en nemen je in deel A mee door onze dag. ’s Middags zagen wij de aflevering al in de persruimte en daarna hebben we de finalisten een microfoon onder de neus gehouden tijdens een Q&A. ’s Avonds deden we in de bioscoopzaal het kijken nog eens dunnetjes over. Wat een seizoen…

https://trustnobody.nl/aflevering-8a-verhuiscactus-spiegelontknoping-molverbazing/
« Laatst bewerkt op: 11-05-2023, 21:02:25 door Pjotr1992 »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #15 Gepost op: 12-05-2023, 14:13:29 »
Deel 8b met heel leuke interviews en nieuwe weetjes.

Deel B van onze podcast is deze week helemaal anders dan anders. Afgelopen zondag spraken wij namelijk de mol, de winnaar én de finalist. En ook nog Gilles. En ook nog Wouter, de eindredacteur. Die gesprekken willen we jou natuurlijk ook laten horen, dus zitten ze lekker in hun geheel in deze podcast.

https://trustnobody.nl/

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #16 Gepost op: 12-05-2023, 14:34:09 »
Top! Ik heb wat meegeschreven:

Gilles
- Speed-opdracht was Gilles' favoriete opdracht. (Technisch lastig, mooi dat het autootje stukgereden werd en de kleurensabotage)
- Gilles heeft live de voice-overs gedaan in het Western-dorpje. In het Engels. En hij kon het niet laten om Lancelot iets in het Engels te laten zeggen en hem "te kakken te zetten"
- In Duitsland ging men altijd voor pasvraag of vrijstelling. Nu voordeel tegenover ervaring gezet. positief, of risico. Er zat ook een potentieel gevaar achter de vrijstellingen in het motel(!)
- Rode scherm kan niet? Dat is grote redeneerfout. Je zou nooit een opdracht in een reeks steken waar de Mol niet kan zitten. Want dan zouden we je de sleutel geven tot het terecht schrappen van een kandidaat. Televisietechnisch en in de geest van dit spel kan je dat niet doen. Bovendien is het aangekondigd als een spel waar geld mee gemoeid was. Zo is het uitgelegd aan de kandidaten, die waren er allemaal in mee. Een spel waar geld mee te verdienen is hoort in de reeks. En je moet eigenlijk er altijd vanuit gaan dat een Mol mag doen wat een kandidaat doet. Dus als er persoonlijke voordelen te grijpen zijn dan mag de Mol die ook gebruiken als toegepaste sabotage. Het kon ook perfect niet zijn gebeurd. Het is pas als Commy de wil heeft geuit om het te doen dat we hebben gezegd: is goed, maar je moet hoog genoeg scoren. Want als er iemand echt dat spel speelt zoals het moet - en daar heb ik nog niemand over gehoord - dan zit die daaronder en dan gaat ie in jouw plaats in de DeLorean. Dus zij wist dat ook niet. Dat vind ik een eerste belangrijk ding. Ook belangrijk dat ze met de vragen op een aanvaardbare score komt om terug te komen. Die dingen moeten blijven kloppen. Als de Mol doet wat kandidaten mogen doen dan moet de Mol ook doen wat kandidaten moeten doen. Mocht er iemand 5 op 20 hebben gehaald dan zat ze er niet. Heel simpel.
- Hoe had het spel gespeeld moeten worden? Gilles: Ik heb dat bijna nergens gelezen. Er is een manier om dit spel te spelen als kandidaat. De enige juiste bijna risicoloze manier. En dat is door een van de twee finalisten gebeurd en dat zal je volgende week zien. Maar ik heb dat nog nergens gelezen.

Toos
Toos over het niet nemen van de vrijstelling in het motel: Ik wist dat ik ook redelijk goed zat op dat moment. Eigenlijk had ik die vrijstelling misschien niet nodig. Als ik ze had genomen en ik was toch fout geweest, was dat uitstel van executie geweest, was ik eruit geweest. En dan had de groep met mij niet meer alle informatie kunnen delen. Wat wij altijd met alle tien samen deden. Er was een paar gezegd: we doen het daarna niet meer met jou. Dat wil je niet, het belangrijkste is info over wie waar heeft gezeten, etc. Ik heb dat afgewogen en gezegd ik ga niet de vrijstelling nemen zodat ik wel info krijg van mijn medekandidaten.

Lancelot
Lancelot over Commy verdenken. Ze kwam op zijn lijstje na de slackline. Misschien goed dat ik daar niet bij was, ik heb dat gehoord en daardoor zit die sowieso al mee in je riedeltje kandidaten waar je op gaat spreiden. Vanaf dan ga je haar in het oog houden. Samya, Leïla, Lieselot naar huis. Allemaal mensen die haar vertrouwden. Dat zijn zaken waar je rekening mee moet houden. Die zaken bevestigen je maar je bent nooit zeker. In aflevering 9 komt nog een belangrijk moment aan bod.
Lancelot: ook al ben je zeker, ga niet all-in, blijf kalm en bewaar je rust, blijf alles overlopen.
In de finale was het niet de eerste keer dat ik all-in ging.

Commy
- Commy had niet gedacht zoiets gewaagds te gaan doen als van de slackline vallen.  De dag ervoor, opdracht 1 had ze dingetjes gepland maar was ze niet verantwoordelijk voor het mislukken van de opdracht. Toen ze op de laatste positie kwam dacht ze we gaan eens bold zijn en vallen.
- Als je beslist de Mol te zijn moet je het ownen. Na de slackline: kom ik ermee weg? Oké, blijkbaar wel. Dat geeft een boost om het zo verder te doen. Aan de andere kant denk je: het mag soms subtieler en dat heb ik ook wel gedaan.
- In de zoo lijkt het alsof ik niet gemold heb maar daar heb ik zeker wel gemold
- Ei van Lancelot breken: ik was zeker niet alleen. Op dat moment waren we allemaal samen in het huis. Voordeel daar was dat we met veel kandidaten waren, dat er altijd beetje chaos heerste en dat het niet echt opvalt als je even verdwijnt. Het was nu of nooit, in een split second moest die beslissing genomen worden. En als je begint moet je het afmaken, anders val je door de mand. Dus ja, risicovol.
- Voor de Mol zijn er veel spannende momenten die voor de kandidaten niet spannend zijn. Dan voel je: ik ben nu zenuwachtig omdat ik wil saboteren en de rest is op zijn gemak. Maar we hadden zo'n hechte close groep dat ik nooit het gevoel had er alleen in te staan. Je komt gewoon terug in die groep samen en er kan over van alles gebabbeld worden. Dus eenzaam heb ik mij niet gevoeld.
- DeLorean: Ik wist dat ik niet de reden was waarom Leïla naar huis ging. Maar je bent mens, ze heeft je net geholpen, het kwam hard binnen dat zij het rode scherm kreeg. Alles kwam eruit. Ik voel me niet verantwoordelijk voor haar exit, dat is ook niet zo

Wouter Verstichel, eindredacteur dit seizoen
- Hoe is het om eindverantwoordelijke van de inhoud (de baas) te zijn? Stressy en eervol. Iets dat ik heel graag doe maar je beseft: we maken het 11e seizoen, ik heb er drie gedaan: Griekenland, Duitsland en dit seizoen. Volgend seizoen ook.
- Hoe was het seizoen voor jou? Fantastisch. En heftig. Ik ben er vanaf maart vorig jaar mee bezig. We zijn nu 14 maanden verder. Vanaf maart stond Amerika op het bord en begin je te brainstormen en aan opdrachten te werken.
- Blij? Superblij. Echt trots.
- Wat is het beste uitgepakt? Moeilijke vraag. Elke aflevering is een beetje je kindje. Omdat ze zo vers in geheugen zitten was ik blij met aflevering 7, om heel Western-thema uit te werken. Heel tof als dat lukt. De vierde aflevering rond tijdreizen. We doen dat graag, maar het is ook iets om te doseren.  Niet elke aflevering moet zo'n bepaalde smoel. Wel tof om te doen.
- Onvoorspelbaarheid. - Je kunt soms heel blij zijn met bepaalde ideeën maar dat is nog maar het begin. Je hebt heel toffe opdracht maar het moet nog lukken, op locatie gedraaid krijgen, betaalbaar zijn. Het is nog maar het eerste stapje
- Wat als er iets misgaat op locatie? Neem jij het voortouw? - Nee, je zit met een hechte kern makers die zich er over buigt en zo snel mogelijk nieuwe oplossing zoekt. Er vallen veel opdrachten weg. Bunker waren we blij mee, maar er mocht toch niet gefilmd worden van raad van bestuur. Tweede locatie mocht ook niet van hen. Misschien volgend jaar doen.
- Kun je iets verklappen over volgend jaar? - Het is niet Amerika. - Ah, dus ook niet Zuid-Amerika? - Ik bedoelde de VS
« Laatst bewerkt op: 12-05-2023, 15:27:55 door Heinz »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #17 Gepost op: 12-05-2023, 16:18:47 »
Top! Ik heb wat meegeschreven:

Gilles

- Gilles heeft live de voice-overs gedaan in het Western-dorpje. In het Engels. En hij kon het niet laten om Lancelot iets in het Engels te laten zeggen en hem "te kakken te zetten"
- In Duitsland ging men altijd voor pasvraag of vrijstelling. Nu voordeel tegenover ervaring gezet. positief, of risico. Er zat ook een potentieel gevaar achter de vrijstellingen in het motel(!)


1. Is het dan over gedubt? Waarom hebben ze Gilles niet gehouden?
2. Tóch iets met de vrijstellingen in het motel. Ik hoop dat ze dat gaan uitleggen zondag.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #18 Gepost op: 12-05-2023, 16:38:14 »
1. Gilles deed het ter plekke omdat hij de kandidaten goed kent en zo ze kon plagen. Maar het idee om het te vervangen door de Amerikaanse stem (om het plaatje van de Western compleet te maken) was er als ik het goed begrepen had al.
2. Of dit in aflevering 9 aan bod komt liet Gilles in het midden. Het kan ook iets als de Doos van Pandora worden. Iets wat ze nog gaan gebruiken.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Funstuff] YouTube-filmpjes, vlogs en podcasts door fans
« Reactie #19 Gepost op: 12-05-2023, 22:53:58 »
2. In een “achter de schermen” instapost van Gilles van Bouwel zag ik blacklight uit die hotelkamer schijnen…  zou de echt vrijstelling alleen onder blacklight te zien zijn geweest?