Auteur Topic: [kandidaat] Lancelot  (gelezen 18368 keer)

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #320 Gepost op: 16-05-2023, 11:15:45 »
Ik denk eerder dat het risico was dat hij 0 vragen goed op Toos had.
VErvolgens foto's moest raden. Ik weet niet of Leila en Lieselot hem ook zouden helpen, maar stel dat hij er dan nog 2 goed raadde, dan had hij 6 vragen goed bij de 2e eliminatie.
Als we er dan even van uitgaan dat de andere kandidaten dan hetzelfde hadden als ze nu hadden dan lag hij alsnog eruit met 6 goede antwoorden.
Maar op zich blijft het best een goede strategie met een klein risico, maar risico  loop je bij iedere andere strategie ook.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #321 Gepost op: 16-05-2023, 13:38:50 »
Ik denk eerder dat het risico was dat hij 0 vragen goed op Toos had.
VErvolgens foto's moest raden. Ik weet niet of Leila en Lieselot hem ook zouden helpen, maar stel dat hij er dan nog 2 goed raadde, dan had hij 6 vragen goed bij de 2e eliminatie.
Als we er dan even van uitgaan dat de andere kandidaten dan hetzelfde hadden als ze nu hadden dan lag hij alsnog eruit met 6 goede antwoorden.
Maar op zich blijft het best een goede strategie met een klein risico, maar risico  loop je bij iedere andere strategie ook.
Het doel was ook niet om een rood scherm te krijgen.
Als Leila en Lieselot hem zouden helpen en Lancelot zijn eigen foto goed had en van de overige 4 de helft goed raadde, dan had hij 5 foto's goed, wat hem 10(!) vragen zou opleveren. Had genoeg kunnen zijn om Leila voorbij te streven, als hij nu wel wist wie de mol is. Wat hier meewerkt is dat die laatste 10 allemaal fout waren en je bij veranderen dus geen goed antwoord kan veranderen in een fout antwoord. Dat helpt wel.
En dit scenario was een bijkomend voordeel en zeker niet het doel.

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lancelot
« Reactie #322 Gepost op: 16-05-2023, 15:11:13 »
Ja maar we weten niet of Leila en daarna Lieselot ook Lancelot zouden helpen. De rest zeker niet.
Vandaar dat ik uitging van  6 vragen wijzigen.