Auteur Topic: [kandidaat] Toos  (gelezen 14879 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #180 Gepost op: 3-05-2023, 23:03:52 »
Ik kan Toos in de finale alleen op twee manieren verklaren 1) hij is de mol 2) hij heeft -toevallig of niet- snel op de juiste mol getunneld. Daar moet in het begin, afl. 1, 2, dan aanleiding voor zijn geweest.
Optie 3) Hij was toevallig niet de slechtste, de rest was toevallig nog slechter. Stel bijvoorbeeld dat alle kandidaten op Comfort zaten in de laatste fase van het spel. Dan gaat er zeker één Comfortverdenker naar de finale. Minder waarschijnlijk, maar het is in het verleden al voorgekomen.
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #181 Gepost op: 3-05-2023, 23:15:13 »
....en we hebben p.10 bereikt  ;D ....

Geheid en stokjes, optie 3 zou kunnen maar ik zou van de 'lucky losers' dan nog steeds meer Thomas of Leila verwachten. (Ik begeef me lichtelijk op glad ijs -ben ik me van bewust-, met het hogere doel in gedachten, het vinden van de mol) Met alle respect voor Toos. Herhaal nog maar eens, de cowboy-suit staat hem het best.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2023, 10:50:09 door Mollem »

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #182 Gepost op: 4-05-2023, 16:31:08 »
Ik lees ook vaak dat Toos op verkeerde posities zou zitten. Dat is deels waar, maar telkens als er 5000 euro te verdienen was, dan was hij toch een van, zoniet de hoofdrolspeler, en liep het verkeerd af. Denk maar aan de pasvragenkamer, de bunker en de bus.

Ik heb nog altijd geen verklaring waarom 'extreem fanatieke Toos' niet voor een vrijstelling + €3000 extra zou gaan. Redenen als: Zo weet ik niet zeker of ik goed zit of 'het groepsgevoel' zijn i.m.o. echt molse uitspraken en niet van een kandidaat. Een kandidaat wil gewoon door, en zeker zo vroeg in het spel, boeit het geen flikker of je goed zit of niet.

De enige reden waarom je die pasvragen niet zou pakken is omdat je dan in het geval van Toos (mede door de keuze van Lieselot) niet gaat verdacht worden door de groep en de actie die hij nu doet maakt hem net wel verdacht. Het zou dus een actie kunnen zijn van een uitgekookte kandidaat of een mol die wel durft (i.t.t. Lancelot bij de bunker). Eerlijk gezegd zie ik hem er niet toe in staat om dit ter plekke te bedenken als kandidaat dat hij zich nog wat verdacht moet maken. Als hij het echt als kandidaat gedaan heeft voor het groepsgevoel dan is hij echt een domme kandidaat en verdient wmb de andere finalist te winnen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #183 Gepost op: 4-05-2023, 16:45:51 »
Ja, volledig eens dat de actie van Toos bij de vrijstelling volledig absurd is. Als je er 3000 euro extra mee verdiend valt een vrijstelling best uit te leggen. En nee, hij is wat mij betreft geen uitgekookte kandidaat die dit ter plekke bedenkt.

Toch heb ik hem volledig afgeschreven, haha. Ik zie het gewoon niet. De opdracht in de bus mislukt volledig dankzij Ruben. In de bunker wordt het geld gewoon verdiend, dus dat kan je toch ook geen molactie noemen. Hij heeft bijna geen molacties gehad, behalve dus met Lieselot bij die vrijstelling. Voor een mol zou hij wel heel erg passief zijn: bij de duelopdracht laat hij alles eigenlijk gebeuren, en bijv ook bij de mislukte tweede foto volgt hij precies de aanwijzingen van Comfort.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #184 Gepost op: 4-05-2023, 16:59:43 »
Zo absurd vind ik het nu ook weer niet. Naast een onbekend risico (dat vooral Lieselot vreesde) dacht Toos dat hij buiten de groep zou vallen als hij voor de tweede keer als enige een vrijstelling zou hebben.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #185 Gepost op: 4-05-2023, 17:08:06 »
Zo absurd vind ik het nu ook weer niet. Naast een onbekend risico (dat vooral Lieselot vreesde) dacht Toos dat hij buiten de groep zou vallen als hij voor de tweede keer als enige een vrijstelling zou hebben.

Beetje rare gedachte als je een geschenkje van €3000 meebrengt om het 'slechte' nieuws te melden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #186 Gepost op: 4-05-2023, 17:21:11 »
Natuurlijk was het veel logischer geweest om wel voor de vrijstelling en het geld te kiezen. Toos had er ook snel spijt van. Maar als je probeert te begrijpen hoe het kon gebeuren dat kandidaat Toos toch zo handelde dan lukt me dat best.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #187 Gepost op: 4-05-2023, 20:36:39 »
Blijft mijn wensmol, Toos.
Ik hoop dan dat die vrijstelling laten liggen een molstreek was, maar inderdaad: ik kan hem uitleggen als kandidaat

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #188 Gepost op: 4-05-2023, 20:49:26 »
Blijft mijn wensmol, Toos.
Ik hoop dan dat die vrijstelling laten liggen een molstreek was, maar inderdaad: ik kan hem uitleggen als kandidaat

Toos is ook vooral een wensmol hoor, omdat ik niet wil dat het Comfort is (rode scherm en spelvervalsing) en in Lancelot geen mol zie.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #189 Gepost op: 4-05-2023, 23:03:52 »
Toos is ook vooral een wensmol hoor, omdat ik niet wil dat het Comfort is (rode scherm en spelvervalsing) en in Lancelot geen mol zie.

Eens.
Bij mij wensmol vanwege niet willen dat Comfort het is (spelvervalsing vind ik groot woord maar ik zou het heel jammer vinden mocht de mol hier in de DeLorean terechtkomen)

In Lancelot zie ik wel een mol in veel acties, maar die €5000…ook daar wil ik het vooral niet

Toos heeft heus ook domme dingen gedaan mocht hij de mol zijn, maar zo vergaand als Lancelot, nee, niet in mijn ogen.

Feit blijft echter wel dat Comfort best een goede optie is los van die DeLorean en dat Lancelot de laatste afleveringen behoorlijk mols overkomt …

Maar hopelijk blijkt t Toos te zijn (of onthullen ze een enorm goede reden voor de DeLorean of het niet pakken van de pasvragen)

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #190 Gepost op: 4-05-2023, 23:18:11 »
Eens.
Bij mij wensmol vanwege niet willen dat Comfort het is (spelvervalsing vind ik groot woord maar ik zou het heel jammer vinden mocht de mol hier in de DeLorean terechtkomen)

In Lancelot zie ik wel een mol in veel acties, maar die €5000…ook daar wil ik het vooral niet

Toos heeft heus ook domme dingen gedaan mocht hij de mol zijn, maar zo vergaand als Lancelot, nee, niet in mijn ogen.

Feit blijft echter wel dat Comfort best een goede optie is los van die DeLorean en dat Lancelot de laatste afleveringen behoorlijk mols overkomt …

Maar hopelijk blijkt t Toos te zijn (of onthullen ze een enorm goede reden voor de DeLorean of het niet pakken van de pasvragen)

Ja, bij Comfort zal de productie met een uitleg mogen gaan komen en bij de pasvragen mag Lancelot dat zelf doen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #191 Gepost op: 4-05-2023, 23:40:15 »
Comfort en Lancelot zouden allebei een smetje op hun molschap hebben, als ik dat zo mag zeggen. De 5000 euro van Lancelot bij de bunker vind ik nog wel uit te leggen valt in combinatie met de molbiecht, maar anderen denken er duidelijk anders over. Het rode scherm van Comfort zou ik meer de productie verwijten dan haarzelf, maar ik sta wel open voor het uitgebreide verhaal in aflevering 9. Dan kan mijn mening nog bijdraaien.

Bij Toos gaat het echter niet om één smetje, maar klopt het hele totaalplaatje niet. Bijna buitenspel zijn in aflevering 1, op het laatst nog een hoefijzer van 1000 euro binnenbrengen, amper invloed hebben bij de bingo, de goede omschrijving bij het stuntvliegen geven, de 600 euro verdienen bij de handpop, geen geld saboteren bij het duel, en zo zijn er meer dingen te noemen. Alle opdrachten los zijn ze nog wel goed te praten voor de mol, maar bij Toos is het een patroon dat elke aflevering weer terugkeert. Hij staat weinig op invloedrijke posities en als hij er staat, haalt hij vaak geld binnen. De rare draai in de vrijstellingenkamer en het fout ingeven van de codes in de bunker zijn ijzersterke aanwijzingen naar Toos als mol, maar het plaatje eromheen, doorheen de rest van het seizoen, kan ik moeilijk kloppend maken.
...óf niet!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #192 Gepost op: 5-05-2023, 09:31:11 »
De biecht is echt geparkeerd tussen een rare actie van Lancelot en een mogelijk twijfelachtige actie van Comfort.
Als Toos de mol is zie ik geen reden voor t gebruiken van de biecht (mjah hooguit om spanning op te bouwen voor de laatste opdracht).
Maar het is ook mijn wensmol wel een beetje.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #193 Gepost op: 7-05-2023, 19:55:59 »
Ach soms zit je muurvast in een tunnel..

hier nog een ondersteuning voor Toos (Toes, Two's ..)

Toos is trouwes een meisjesnaam, ook in Vlaanderen
« Laatst bewerkt op: 7-05-2023, 19:59:51 door missmolly »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #194 Gepost op: 7-05-2023, 22:48:12 »
Leuke kandidaat met een heerlijk brutaal hoofd. Er kan er helaas maar één winnen. Finaleplaats is toch prima gedaan na die valse start.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #195 Gepost op: 7-05-2023, 23:47:56 »
Aan alle Toos tunnelaars, jullie moeten maar denken, je kunt niet altoos op de juiste mol zitten.
O ja, @Tunnelgraver, hoe smaakte die hoed?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #196 Gepost op: 7-05-2023, 23:50:25 »
Een van de tofste deelnemers. In een seizoen waar iedereen mogelijks vanaf aflevering 5 al goed zat, is hij toch maar ver gekomen. Dikke proficiat!
« Laatst bewerkt op: 8-05-2023, 00:35:10 door Belgian Mol »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #197 Gepost op: 8-05-2023, 00:41:06 »
In een seizoen waar iedereen mogelijks vanaf aflevering 5 al goed zat
Dat is fake news!  ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #198 Gepost op: 8-05-2023, 00:44:48 »
Wat een geweldige en sportieve "verliezer", hart op de juiste plek! ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #199 Gepost op: 8-05-2023, 01:44:41 »
Toffe kandidaat, waardige finalist! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.