Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line  (gelezen 4191 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Gepost op: 19-03-2023, 15:27:25 »
Bespreek hier de tweede opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 13:44:50 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2:
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2023, 21:47:22 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2:
« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2023, 21:53:39 »
De linedanceplek lijkt me de ideale molpositie in deze proef. Zowel invloed op de linedance als op de andere opdracht.


Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: walk the line
« Reactie #3 Gepost op: 19-03-2023, 22:03:49 »
“These boots are made for walking” -> mol zat bij de lopers?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: walk the line
« Reactie #4 Gepost op: 19-03-2023, 22:56:36 »
Maakte Conny en Thomas wel heel verdacht, zou de mol meteen zoveel aandacht willen?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: walk the line
« Reactie #5 Gepost op: 19-03-2023, 22:58:09 »
Ben ik de enige hier met plaatsvervangende hoogtevrees?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: walk the line
« Reactie #6 Gepost op: 19-03-2023, 23:00:27 »
Ben ik de enige hier met plaatsvervangende hoogtevrees?

Vast niet, maar ik had er nu geen last van. Ik hoopte zelfs op wat shots die me meer deden duizelen want ik vond het gek genoeg niet zo eng overkomen als dat het was.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: walk the line
« Reactie #7 Gepost op: 19-03-2023, 23:16:42 »
Ben ik de enige hier met plaatsvervangende hoogtevrees?
Nee  :-[
Paar keer maar even niet gekeken.....

Wel fijn dat de namen van degenen die de fouten hebben gemaakt rood werden, geen twijfel daarover.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: walk the line
« Reactie #8 Gepost op: 19-03-2023, 23:59:05 »
Tja, waar wil je staan als mol. Op álle plekken kon je geld uit de pot spelen. Maar inderdaad de linedancegroep zou wellicht de voorkeur hebben: je eigen geld uit de pot spelen én het de andere groep moeilijker maken. Bovendien zal de mol - zelfs als die geen hoogtevrees heeft - zich misschien toch niet zo graag vrijwillig in een ravijn storten...

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: walk the line
« Reactie #9 Gepost op: 20-03-2023, 09:34:41 »
Zag ik nou iemand met een oortje in bij die linedance groep? Volgens mij is niet verteld waarom dit is toch? Waarschijnlijk voor de muziek, gok ik.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: walk the line
« Reactie #10 Gepost op: 20-03-2023, 10:30:50 »
Vast niet, maar ik had er nu geen last van. Ik hoopte zelfs op wat shots die me meer deden duizelen want ik vond het gek genoeg niet zo eng overkomen als dat het was.
Dat had ik precies zo. Het leek me spectaculairder dan het in beeld kwam. Maar de trillende benen van Samya waren veelzeggend genoeg.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: walk the line
« Reactie #11 Gepost op: 20-03-2023, 10:48:59 »
Ben ik de enige hier met plaatsvervangende hoogtevrees?
Leek me nu niet zo hoog? Normaal gezien heb ik wel last van hoogtevrees, maar gisteren dacht ik: Dat lijkt wel mee te vallen, kan ik ook nog wel :D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: walk the line
« Reactie #12 Gepost op: 20-03-2023, 11:16:23 »
Nou, volgens mij was het minstens 30 meter...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #13 Gepost op: 20-03-2023, 14:19:42 »
Fantastische opdracht. Het voordeel van dit soort gelaagde opdrachten is dat je alle fouten echt in beeld kunt brengen en dat het toch zo moeilijk is om nu te beslissen wie het geld eigenlijk echt verloor.

Beste molpositie lijkt me bij het linedancen. Daar kun je als mol zeer goed op de achtergrond blijven, kijken of en hoeveel fouten andere kandidaten maken en pas fouten erin laten sluipen wanneer dat echt nodig is. Je hebt rechtsreeks invloed op je eigen geld, en onrechtstreeks ook op de slackliners.

Einddans (Thomas en Conny) lijkt belangrijker, 1000€ en invloed op de ophaling van het varkentje, maar de andere 3 (Matteo, Lancelot & Leila) hebben wel in totaal 1500€ te verdienen en invloed op 3 andere slacklines.
Per dans is de eerste fout de doorslaggevende, dus als mol heeft het geen zin om bewust een fout te maken nadat al een fout is gemaakt in dezelfde dans. Doorslaggevende fouten zijn dan door Lancelot (-500€), Matteo (-500€), Thomas (-1000€).

En is de 3000€ verlies door het varkentje nu Comfort haar schuld, of werd ze in een slechte positie gemanipuleerd?

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #14 Gepost op: 20-03-2023, 14:38:08 »
Toffe opdracht en weer typisch De Mol: twee deelopdrachten, waarvan de ene opdracht invloed heeft op de ander, met een vleugje humor. De ene groep gaan linedancen, terwijl de ander groep op een line gaat dancen.

Het lijkt inderdaad dat de Mol graag bij het linedancen staat, maar kan bij het koorddansen wel beslissen of er €3000 in de pot komt. De Mol kan er gerust vanuit gaan dat de linedancers her en der fouten zullen maken, waardoor het volledige bedrag toch niet in de pot komt.

Enige minpuntje: het is jammer dat de opdracht bij het koorddansen afhangt van de lengte van de kandidaat. In principe zou elke kandidaat bij de klip moeten kunnen komen. Het koorddansen is al lastig genoeg en dit voelt een beetje als een anticlimax. Voor mijn gevoel zou het niet hebben uitgemaakt hoe goed Toos, Ruben en Samya het zouden hebben gedaan, want Comfort kon het toch niet verzilveren.

Online Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #15 Gepost op: 20-03-2023, 15:16:57 »
Enige minpuntje: het is jammer dat de opdracht bij het koorddansen afhangt van de lengte van de kandidaat. In principe zou elke kandidaat bij de klip moeten kunnen komen. Het koorddansen is al lastig genoeg en dit voelt een beetje als een anticlimax. Voor mijn gevoel zou het niet hebben uitgemaakt hoe goed Toos, Ruben en Samya het zouden hebben gedaan, want Comfort kon het toch niet verzilveren.

Er was toch ergens een beeld waarbij Comfort met beide handen ter hoogte van de haak was, dus fysiek was het WEL mogelijk. Maar het was waarschijnlijk wel makkelijker geweest voor Ruben.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 15:31:15 door Froky »

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #16 Gepost op: 20-03-2023, 15:21:42 »
Vroeg me overigens ook wel af wat er 'waar' was van 'linedance fouten nét toen Ruben bij het varken bezig was'.
Als in: de linedancers kunnen dit niet zien. Ruben kan wel heel lang bezig zijn daar (en daar leek het meer op)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #17 Gepost op: 20-03-2023, 18:01:12 »
Enigszins verdacht van Ruben om niet als laatste op de koord te wandelen en het spaarvarken los te maken ipv Comfort die natuurlijk ook verdacht is door als laatste te gaan en te falen.
Toch denk ik eerder dat de mol bij de linedancers zit want die kunnen én het geld van hun opdracht wegspelen door een fout te maken én het voor de koorddansers moeilijker maken. Vooral de laatste twee (Thomas en Conny) zitten in de beste positie door €1000 weg te spelen en het varken voor degene die ze moet ophalen steeds verder weg te brengen.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #18 Gepost op: 20-03-2023, 18:03:27 »
Ik vroeg me wel af of dat verder gaan van t varken nou zó veel verschil maakte. Hoog is hoog, dat komt niet aan op 2 stappen meer.
Maar wat dat betreft loonde meerdere fouten maken voor een mol dus opzich wel

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Walk The Line
« Reactie #19 Gepost op: 20-03-2023, 18:11:23 »
Ze moesten binnen de tijd van de dans klaar zijn. Dat maakt natuurlijk wel een verschil.